Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. OZAN HOVARDAOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. OZAN HOVARDAOĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinin anlatımı
|
Dersin tanımı
|
Bilimsel araştırmalarda kullanılan niceliksel ve niteliksel yöntemlerin anlatımı, bir araştırma tasarımında amaç ve yöntem uyumu, farklı örnekleme tekniklerinin anlatımı, araştırma tasarımında amaç, veri toplama teknikleri ve örnekleme teknikleri arasındaki uyum.
Dersin ölçme ve değerlendirme süreçleri 2 arasınav ve 1 final sınavı kapsamaktadır. Arasınavların ilki yazılı sınav olarak gerçekleştirilecektir. 2’inci arasınav, dersin AKTS gereklilikleri içinde tanımlanan ders saati dışındaki dersle ilgili çalışma ve kendini geliştirme süreçlerinin takibi amaçlı olarak hazırlanan 5 dönem içi ödevin aritmetik ortalaması olarak sisteme girilecektir. Ödevlerle ilgili genel açıklamalar aşağıda belirtilmiştir:
1. Hazırlama Şekli: Tüm ödevler düz, beyaz A4 boyutunda kağıda elle yazılarak hazırlanacaktır. Ödev açıklamalarında belirtilenler dışında ve ek olarak eklenecek dokumanlar dışında bilgisayar çıktısı olarak hazırlanan hiçbir teslim kabul edilmeyecektir. Mürekkepli kalem ya da kurşun kalem kullanımı tercihe bağlıdır. Ödevlerin hazırlanması konusunda gösterilen özen değerlendirme ölçütlerinden biridir. Özensiz ve meslek insanı ciddiyetinden uzak hazırlanan ödevlerin değerlendirmesi buna göre yapılacaktır.
2. Teslim Formatı: Yukarıda tanımlanan biçimde hazırlanmış olan ödevler, dersin kodu ve adı, hazırlayan öğrencinin öğrenci numarası, adı ve soyadı, ödev numarası ve teslim tarihinin yazıldığı bir kapak sayfası eklenerek A4 boyutlarında poşet dosya içinde, her sayfada sayfa altına sayfa numarası yazarak ve zımbalanmadan öğrencinin bizzat kendisi tarafından tutanak imzalanarak teslim edilecektir. Öğrencilerin ödevlerini başkaları aracılığıyla teslim etmesi kabul edilmeyecektir. Bizzat öğrenci tarafından teslim edilmeyen ödevler değerlendirmeye alınmayacaktır.
3. Derse Devam Muafiyeti Olan Öğrenciler: İlgili yönetmelik ve yönerge hususları gereği ders devamından muaf olan öğrenciler, yine ilgili yönetmelik ve yönerge hususları gereği dersin değerlendirme süreçlerinden; dolayısıyla ödevlerden muaf DEĞİLDİR! Devam muafiyeti olan öğrencilerin, tanımlanan ödevleri, tanımlanan hazırlama şekli ve teslim formatına uygun olarak, ödev teslimi için tanımlanan haftanın Çarşamba günleri saat 14:30’a kadar ders sorumlusuna teslim etmeleri gerekmektedir. Derse devam zorunluluğu olan öğrenciler teslim için tanımlanan hafta ders saati başında, devam muafiyeti olan öğrenciler teslim için tanımlanan hafta Çarşamba günü saat 14:30’a kadar ödevlerini teslim etmelidir. Süresi içinde teslim edilmeyen ödevler değerlendirmeye alınmayacaktır.
4. Ödev Telafisi: Öğrenciler, hazırlamakla yükümlü oldukları toplam 5 ödevden en fazla 1 ödevi telafi edebilirler. Ödev telafisi sadece 1 ödev için geçerlidir. Öğrenciler teslim etmedikleri bir ödevi ya da düşük not almış oldukları bir ödevi telafi edebilirler. Telafi ödevlerinin teslimi için son hafta 13. Haftadır. Öğrenciler telafi ödevlerini yukarıda belirtilen hazırlama şekli, teslim formatı ve ödev teslim süresi içinde yine tutanak imzalayarak ders sorumlusuna teslim edebilirler. 13. Haftada belirtilen süre içinde teslim edilmeyen telafi ödevleri, sonraki süreçte kabul edilmeyecektir.
5. Ödevlerin Değerlendirilmesi ve Ders Başarımına Olan Etkisi / Katkısı: Öğrenciler dönem süresince 5 adet ödev hazırlamakla yükümlüdür. Her bir ödev toplam 100 not baremi üzerinden değerlendirilecek ve 5 ödevden alınan notun aritmetik ortası öğrenci not sistemine 2’inci Vize Notu olarak girilecektir. Ödevlerin değerlendirme ölçütleri aşağıda ağırlıkları da tanımlanarak sıralanmıştır:
- Tanımlanan ödev hazırlama şekli ve teslim formatına uygunluk (%20)
- Sorulan içeriği tanımlama zenginliği ve içeriği (%35)
- Örneklendirme tutarlılığı ve zenginliği (%35)
- Anlatım doğruluğu ve tutarlılığı (%10)
Ödevlerin tanımlanacağı ve teslim edileceği haftalar, aşağıda Haftalık Ders İçeriği kısmında gösterilmiştir.
|
1- |
Dersin işleniş biçimi, değerlendirme ölçütleri ve içeriğe ilişkin genel bilgilendirme
|
2- |
Bilimin tanımı ve bilimsel araştırmanın mahiyeti
|
3- |
Ölçme ve ölçekler - I – 1. Ödev Tanımı
|
4- |
Ölçme ve ölçekler - II – II – 1. Ödev Teslimi / 2. Ödev Tanımı
|
5- |
Niceliksel araştırma ve niteliksel araştırma – 2. Ödev Teslimi / 3. Ödev Tanımı
|
6- |
Bilimsel araştırma tasarımında veri toplama tekniklerinin seçimi ve kullanımı – 3. Ödev Teslimi
|
7- |
Bilimsel araştırma tasarımında veri toplama tekniklerinin seçimi ve kullanımı 2
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Bilimsel araştırmalarda kullanılan örnekleme teknikleri - I
|
10- |
Bilimsel araştırmalarda kullanılan örnekleme teknikleri - II – 4. Ödev Tanımı
|
11- |
Veri analizi – I (Niceliksel araştırmada ölçek geliştirme) – 4. Ödev Teslimi / 5. Ödev Tanımı
|
12- |
Veri analizi – II (Niteliksel araştırmada ölçek geliştirme) – 5. Ödev Teslimi / Ödev Telafi Başlangıcı
|
13- |
Geçerlik ve güvenirlik – Telafi Ödevlerin teslimi
|
14- |
Bilimsel araştırma tasarımında örnekleme tekniği, veri toplama tekniği ve veri analizi uyumu
|
15- |
Veri analizi sonuçlarının yorumlanması
|
16- |
Geri bildirimler
|
17- |
--
|
18- |
--
|
19- |
--
|
20- |
--
|
1- |
Öğrenci, Bilimsel araştırma tasarımının temellerini açıklar
|
2- |
Öğrenci, Ölçme ve ölçekleri açıklar ve kullanır
|
3- |
Öğrenci, niceliksel ve niteliksel araştırma arasındaki farkları açıklar
|
4- |
Öğrenci, okuduğu bir bilimsel çalışmada kullanılan örnekleme, veri toplama ve veri analizi tekniklerini açıklar
|
5- |
Öğrenci, bilimsel araştırmalarda kullanılan veri toplama tekniklerini sıralar ve açıklar
|
6- |
Öğrenci, bilimsel araştırmalarda kullanılan örnekleme tekniklerini sıralar ve açıklar
|
7- |
.
|
8- |
--
|
9- |
--
|
10- |
--
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Kentsel Tasarım
|
|
2- |
Kent ve Bölge Planlama
|
|
3- |
Ulaşım
|
|
4- |
Peyzaj
|
|
5- |
Ekoloji
|
|
6- |
Sosyoloji
|
|
7- |
Şehircilik Tarihi
|
|
8- |
Sanat Tarihi
|
|
9- |
Kentsel Koruma
|
|
10- |
Bilgisayar Destekli tasarım
|
|
11- |
Kentsel Coğrafya
|
|
12- |
Mimarlık Bilgisi
|
|
13- |
Ekonomi
|
|
14- |
Gayrimenkul Değerleme ve Konut
|
|
15- |
İstatistik
|
|
16- |
İmar Hukuku
|
|
17- |
Çizim ve Sunum Teknikleri
|
|
18- |
Planlama Kuram ve Teknikleri
|
|
19- |
Yabancı Dil
|
|
20- |
Genel Kültür
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
5
|
3
|
15
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
55
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
5
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Bahm,J.A.,Epistemology:Theory of Knowledge,1995
Gökçe,B., Toplumsal Bilimlerde Araştırma, 2012
kUMAR, R., Araştırma Yöntemleri, 2011
Christensen, L. B., Johnson, R. B., Turner L. A., çeviri ed. Aypay, A., Araştırma Yöntemleri; Desen ve Analiz, 2015
Kalaycı, Ş., (ed), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli istatistik Teknikleri, 2014
|
|