Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
UZMANLIK ALAN DERSI 3 |
İkinci düzey |
FDB 853 |
|
3 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MUSTAFA ÜNAL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. CELALEDDİN ÇELİK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş. Gör. M. Derviş Dereli
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Öğrencinin çalıştığı konu eksenindeki tartışma konularını sorgulama ve değerlendirme becerisini sağlamak
|
Dersin tanımı
|
Doktora öğrencisine yüksek seviyede bilimsel çalışma disiplininin verilebilmesi. Tez konusu ile ilgili güncel tartışmalara direkt olarak katılabilmesinin teşvik edilmesi ve bunun gerçekleşmesi için öğrenciye bilimsel sunum tekniklerinin kazandırılabilmesi
|
1- |
Konu ile ilgili yerel çalışmaların tanıtımı
|
2- |
Konu ile ilgili yerel çalışmaların değerlendirilmesi
|
3- |
Konu ile ilgili uluslararası çalışmaların tanıtımı
|
4- |
Konu ile ilgili uluslararası çalışmaların değerlendirilmesi
|
5- |
Yurt içi ve dışı bilimsel etkinliklerin değerlendirilmesi
|
6- |
Uluslararası veri tabanlarını tanıtmak ve buralardan toplanan materyallerin değerlendirilmesi
|
7- |
Bilimsel çalışmalardaki etik kurallarını özümsetmek
|
8- |
Tezde yer alacak bilimsel önermelerin içeriği ve niteliği
|
9- |
Tezin ara raporlarının hazırlanışı ve değerlendirme
|
10- |
|
11- |
|
12- |
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Tez konusunun niçin ele alındığını kavrar.
|
2- |
Tez konusunun hangi metod/larla çalışılacağı belirlenir.
|
3- |
Araştırma konusuyla direkt veya dolaylı yapılan kongre, sempozyum, çalıştay vb. etkinliklere katılır.
|
4- |
Raporları bilimsel kural ve kriterlere uygun olarak hazırlar.
|
5- |
Araştırma konusuyla ilgili yerel ve uluslararası literatüre hakim olur
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
6
|
3
|
18
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
4
|
3
|
12
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
10
|
10
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
124
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Konuyla ilgili önerilen kitap ve makaleler, uluslararası kongre ve çalıştayların yayınları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ulakbim, Jstor, Ebscohost vb. veritabanla
|
|