Giriş | English

Lisans > Sağlik Bilimleri Fakültesi > Beslenme ve Diyetetik > BESLENME TERMİNOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BESLENME TERMİNOLOJİSİ Birinci düzey BES 105 Seçmeli 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön koşul yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. NESLİHAN ÖNER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. NESLİHAN ÖNER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Büşra Aslan Gönül
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Beslenme ve Diyetetik alanındaki terimlerin öğrenciler tarafından anlaşılması ve kavranmasıdır.
Dersin tanımı Beslenme ve Diyetetik alanındaki terimlerin öğrenciler tarafından kavranmasının amaçlayan seçmeli bir derstir.

Dersin içeriği
1- Tıbbi terminoloji hakkında genel bilgiler
2- Terimleri meydana getiren temel öğeler; kökler, önekler, sonekler
3- Terimlerin kurumsal iletişimdeki önemi
4- A harfi ile başlayan terimler
5- B, C, D harfleri ile başlayan terimler
6- E, F harfleri ile başlayan terimler
7- G, H harfleri ile başlayan terimler
8- Vize Sınavı
9- J, I, İ harfleri ile başlayan terimler
10- K, L, M, N harfleri ile başlayan terimler
11- O, Ö harfleri ile başlayan terimler
12- P, R, S, Ş, T harfleri ile başlayan terimler
13- U, Ü, V, Y, Z harfleri ile başlayan terimler
14- ESPEN''''in Klinik Nutrisyonda Tanımlar ve Terminoloji Rehberi
15- Genel değerlendirme ve tartışma
16- Final Sınavı
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Beslenme ve Diyetetik terminolojisinin önemini kavrar.
2- Beslenme ve Diyetetik terimlerini meydana getiren ön ek, kök ve son ekleri kavrar.
3- Beslenme ile ilgili kavramları öğrenir.
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beslenme ve diyetetik alanına özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
2- Beslenme ve diyetetiğin farklı alanlarında karşılaşabileceği problemleri saptamada, eleştirel değerlendirmede, çözmede ve sonuca yönelik karar almada yetkindir.
3- Bireysel olarak, ekip içinde ve farklı disiplinlerle etkin bir biçimde çalışır.
4- Beslenme ve diyetetik uygulamaları ile ilgili güncel teknolojileri ve ekipmanları kullanır, veri tabanlarını sürekli ve etkin şekilde tarayarak kanıta dayalı doğru bilgiye ulaşır, işlevsel eğitim materyalleri geliştirir.
5- Türkçe ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
6- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir, bilimsel ve kültürel etkinliklere katılarak kendini sürekli yeniler.
7- Beslenme ve diyetetik alanında araştırma planlayabilme, uygulama yapabilme, araştırma verilerini değerlendirebilme ve raporlayabilme gibi temel araştırma becerilerine sahiptir.
8- Mesleki uygulamalarda ve alınan kararlarda sorumluluk üstlenir ve etik ilkelere bağlı kalır.
9- Mesleki uygulamaların toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 1 2
Ödevler 1 1 1
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 2 8
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 2 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     51
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Utkan Kocatürk. Açıklamalı Tıp Terimleri Sözlüğü. Nobel Tıp Kitabevleri.
Yardımcı Kaynaklar Tıp kısaltmaları ve tıp terimleri sözlüğü / Güler, Çağatay

Ders ile ilgili dosyalar