Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SULAMA İŞLETME VE YÖNETİMİ |
Birinci düzey |
BM 331 |
Zorunlu |
5 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Ön koşul yok.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. SİNAN GERÇEK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF.DR. SİNAN GERÇEK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok.
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Sulama şebekelerinin tanımı, muhtevası, çiftçi-sulama yönetimi ilişkileri, su dağıtım yapıları, su dağıtım şekilleri, DSİ, sulama birlikleri ve sulama kooperatiflerinin kanuni altyapılarını öğretmektir.
|
Dersin tanımı
|
Sulama İşletme ve Yönetiminde lazım olan bilgi ve yöntemleri öğrenmektir.
|
1- |
Sulama şebekesi tanımı,
|
2- |
Sulama şebekesi tanımak amacıyla bir su toplama yapısına teknik gezi,
|
3- |
Dünyada ve Türkiye''de toprak su kaynaklarına bakış,
|
4- |
Sulama şebekelerinde sanat yapıları,
|
5- |
Sulama birlikleri çalışma esasları,
|
6- |
Sulama kooperatifleri çalışma esasları,
|
7- |
DSİ çalışma esasları,
|
8- |
Vize
|
9- |
Çiftçi sulama suyu istek yöntemleri,
|
10- |
Sulama isteklerinin düzenlenmesi,
|
11- |
Su dağıtım ususlleri
|
12- |
Devamlı akış su dağıtım yöntemi,
|
13- |
Rotasyon su dağıtım yöntemi,
|
14- |
İsteğe bağlı su dağıtım yöntemi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sulama şebekesi unsurlarını bilir,
|
2- |
Dünya ve ülkemiz su kaynakları hakkında bilgi sahibi olur,
|
3- |
Bir sulama şebekesindeki sanat yapılarını ve görevlerini bilir,
|
4- |
Su dağıtım usullerini bilir,
|
5- |
Rotasyon, isteğe bağlı ve devamlı akış yöntemlerini uygulayabilir,
|
6- |
DSİ, sulama birlikleri ve sulama kooperatifleri mevzuatına hakim olur.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Temel ve mühendislik bilimlerini kullanabilme yeteneğini kazanır.
|
|
2- |
Biyosistem Mühendisliği alanında sistem denetlemesi, problem analiz etme, sentezleme yapma ve çözümleme becerisi kazanır.
|
|
3- |
Ekonomik, teknik ve sürdürülebilir çerçevede proje üretir.
|
|
4- |
Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümünde disiplinler arası iş birliği yapar.
|
|
5- |
Biyosistem Mühendisliği alanında mevcut mevzuata hâkim olur ve sorumlulukları kavrar.
|
|
6- |
Etkin iletişim kurabilme becerisi kazanır.
|
|
7- |
Biyosistem Mühendisliği alanında geliştirilmiş sistemleri yönetir.
|
|
8- |
Alanındaki gelişmeleri takip eder ve kendini geliştirme bilincini kazanır.
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
2
|
24
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
2
|
4
|
Ödevler
|
4
|
4
|
16
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
12
|
2
|
24
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
10
|
1
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
80
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Sulama Şebekeleri Yönetimi, Prof. Dr. Osman TEKİNEL, Prof. Dr. Bahri ÇEVİK,
Çukurova Üniversitesi Yayınları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|