Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÇOK DEĞİŞKENLİ İSTATİSTİK |
Üçüncü düzey |
ENM 604 |
|
2 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ADEM GÖLEÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ADEM GÖLEÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz-yüze, Bilgisayar uygulamalı
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin iş hayatında karşılaşacakları istatistiksel problemleri hızlı ve etkin bir şekilde çözebilmeleri hedeflenmektedir.
|
Dersin tanımı
|
Çok değişkenli istatistiksel analiz teknikleri genel hatları ile SPSS ve Minitab programları uygulamalı olarak anlatılmaktadır.
|
1- |
İstatistiksel değişken türleri
|
2- |
Tanımlayıcı istatistikler
|
3- |
Parametrik testler
|
4- |
Hipotez testleri
|
5- |
Korelasyon analizi
|
6- |
Varyans Analizi
|
7- |
Basit doğrusal regresyon
|
8- |
ARASINAV
|
9- |
Çoklu doğrusal regresyon
|
10- |
Lojistik regresyon
|
11- |
Çok boyutlu ölçekleme
|
12- |
Güvenilirlik analizi
|
13- |
Kümeleme analizi
|
14- |
Ayırma analizi
|
15- |
FİNAL
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İş hayatında karşılaşılabilecek istatistiksel sorunlar analiz edilebilir.
|
2- |
SPSS ve Minitab ile hızlı problem çözümü sağlanır
|
3- |
İş hayatında karşılaşılabilecek istatistiksel sorunlar hızlı ve etkin bir şekilde çözülebilir.
|
4- |
-
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi.
|
|
3- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama.
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi.
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
|
|
7- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
|
|
9- |
Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi.
|
|
10- |
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi.
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
9
|
45
|
Ödevler
|
5
|
9
|
45
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
5
|
5
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
7
|
7
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
5
|
8
|
40
|
Toplam iş yükü
|
|
|
193
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
25
|
Kısa sınav
|
1
|
25
|
Ödev
|
1
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Multivariate Data Analysis, 2009 ,Joseph F. Hair Jr, William C. Black , Barry J. Babin
Applied Multivariate Statistical Analysis, 2007 , Richard A. Johnson, W. Wichern
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Öğretim üyesi notları
|
|