Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Malzeme Bilimi ve Mühendisliği (doktora) > ÇOK DEĞİŞKENLİ İSTATİSTİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇOK DEĞİŞKENLİ İSTATİSTİK Üçüncü düzey ENM 604 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ADEM GÖLEÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ADEM GÖLEÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz-yüze, Bilgisayar uygulamalı
Dersin amacı Öğrencilerin iş hayatında karşılaşacakları istatistiksel problemleri hızlı ve etkin bir şekilde çözebilmeleri hedeflenmektedir.
Dersin tanımı Çok değişkenli istatistiksel analiz teknikleri genel hatları ile SPSS ve Minitab programları uygulamalı olarak anlatılmaktadır.

Dersin içeriği
1- İstatistiksel değişken türleri
2- Tanımlayıcı istatistikler
3- Parametrik testler
4- Hipotez testleri
5- Korelasyon analizi
6- Varyans Analizi
7- Basit doğrusal regresyon
8- ARASINAV
9- Çoklu doğrusal regresyon
10- Lojistik regresyon
11- Çok boyutlu ölçekleme
12- Güvenilirlik analizi
13- Kümeleme analizi
14- Ayırma analizi
15- FİNAL
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İş hayatında karşılaşılabilecek istatistiksel sorunlar analiz edilebilir.
2- SPSS ve Minitab ile hızlı problem çözümü sağlanır
3- İş hayatında karşılaşılabilecek istatistiksel sorunlar hızlı ve etkin bir şekilde çözülebilir.
4- -
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi.
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama.
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi.
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
7- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
9- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi.
10- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 9 45
Ödevler 5 9 45
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 1 3 3
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 5 5
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 7 7
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 5 8 40
Toplam iş yükü     193
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 25
Kısa sınav 1 25
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Multivariate Data Analysis, 2009 ,Joseph F. Hair Jr, William C. Black , Barry J. Babin Applied Multivariate Statistical Analysis, 2007 , Richard A. Johnson, W. Wichern
Yardımcı Kaynaklar Öğretim üyesi notları

Ders ile ilgili dosyalar