Giriş | English

Doktora > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Fen Bilgisi Eğitimi (doktora) > REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SEMİNERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SEMİNERİ Üçüncü düzey RPD 408 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ SEMRA UÇAR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Yrd.Doç. Dr. Habib HAMURCU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli yüzyüze
Dersin amacı Bu dersin amacı; ilgi ve ihtiyaçlarına göre psikolojik danışma ve rehberlik alanından seçtikleri konularda kapsamlı projeler hazırlamaları ve sunmalarıdır.
Dersin tanımı Rehberlik ve psikolojik danışma alanıyla ilgili bir konuyu seçip araştırma ve inceleme,Bunu grup ortamında tartışma,Alanla ilgili yeni gelişmeler hakkında bilgi edinme.

Dersin içeriği
1- Giriş
2- Gözlem Ve Psikoterapileri Plan İçine Alabilmek
3- Okul Danışmanının Gözetimi Altında Okulda Danışmanlık Ve Yol Göstericilik Aktivitelerini Organize Etmek Ve Uygulamak
4- Okul Danışmanının Gözetimi Altında Okulda Danışmanlık Ve Yol Göstericilik Aktivitelerini Organize Etmek Ve Uygulamak
5- Okuldaki Önemli Ve Önemsiz Davranış Problemlerinin Etki Alanlarını Gözlemlemek
6- Aile Okul İlişkisi
7- Ara Sınav
8- Okuldaki Önemli Ve Önemsiz Davranış Problemlerinin Etki Alanlarını Gözlemlemek
9- Dersin Yönetimi Ve Sınıfın Kontrolü
10- Öğrenci Seminerinin Değerlendirilmesi
11- Okul Kitaplarının Yararı
12- Grup Çalışması
13- Testin Analizlerini, Puanlarını Ve Değerlendirmesini Hazırlama
14- Genel Değerlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Gözlem ve Psikoterapileri planlar.
2- Gözlem ve Psikoterapileri planlar.
3- Okuldaki Önemli Ve Önemsiz Davranış Problemlerinin Etki Alanlarını gözlemler ve açıklar.
4- Okuldaki Önemli Ve Önemsiz Davranış Problemlerinin Etki Alanlarını gözlemler ve açıklar.
5- Aile Okul İlişkisini değerlendirir.
6- Aile Okul İlişkisini değerlendirir.
7- Okuldaki Önemli Ve Önemsiz Davranış Problemlerinin Etki Alanlarını gözlemler ve açıklar.
8- Okuldaki Önemli Ve Önemsiz Davranış Problemlerinin Etki Alanlarını gözlemler ve açıklar.
9- Dersin Yönetimi Ve Sınıfın Kontrolü becerisini oluşturur.
10- Psikolojik danışma tekniklerinin etkililiğini değerlendirir.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir.
2- Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, özgün çalışmalarla bilime katkıda bulunabilir.
3- Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahip olur.
4- Çeşitli disiplinler, eğitim alanı ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
5- Özgün bir araştırmayı, tasarlayabilir ve gerçekleştirebilir.
6- Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.
7- Ulusal ve/veya uluslararası dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir.
8- Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
9- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir
10- Öğretim sürecini etkileşimli ve etik zeminde sürdürebilir.
11- Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili eğitim stratejileri geliştirebilir ve uygulayabilir.
12- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir
13- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergiler.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 5 80
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 5 5
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     118
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   60

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Selçuk Ziya, Okul Deneyimi ve Uygulama, Nobel Yayınları, Ankara, 2002. Baştürk Mehmet, Kızılkaya Selahattin, Okul Uygulamaları El Kitabı, Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Erzurum, 2002.
Yardımcı Kaynaklar ---

Ders ile ilgili dosyalar