Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Beslenme ve Diyetetik (doktora) > SEMİNER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SEMİNER Üçüncü düzey BİS 600 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AHMET ÖZTÜRK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Eğitici ve öğrenciler tarafından seminer sunulması ve tartışma, rapor hazırlama
Dersin amacı Yüksek lisans öğrencilerine Biyoistatistik ile ilgili bir konuda seminer hazırlama ve sunma konularında beceri kazandırmak.
Dersin tanımı

Dersin içeriği
1- Seminer konusunun belirlenmesi
2- Seminer konusuna yönelik literatür taraması – 1
3- Seminer konusuna yönelik literatür taraması – 2
4- Seminer konusunun anlaşılması ve değerlendirilmesi
5- Seminer konusunun anlaşılması ve değerlendirilmesi
6- Seminer hazırlamada dikkat edilecek noktalar – 1
7- Seminer hazırlamada dikkat edilecek noktalar – 2
8- Seminer hazırlamada dikkat edilecek noktalar – 3
9- Sonuçların elde edilmesi ve değerlendirilmesi
10- Seminer sunumunun hazırlanması – 1
11- Seminer sunumunun hazırlanması – 2
12- Elde edilen bulguların rapor haline getirilmesi ve literatür ile birlikte tartışılması
13- Elde edilen bulguların rapor haline getirilmesi ve literatür ile birlikte tartışılması
14- Seminer sunumu
15- FİNAL SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Eğitimde görsel araç kullanmanın yararlarını açıklayabilecek
2- Sözlü ve sözsüz iletişimin önemini açıklayabilecek
3- Sunum sırasında dikkat edilmesi gereken hususları sayabilecek
4- Slayt hazırlamada dikkat edilmesi gereken hususları sayıp açıklayabilecek
5- Tekniğine uygun slayt hazırlayabilecek
6- Etkili sunum yapabilecek düzeyde yetkinlikler yazanacaktır.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
2- Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
3- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
4- Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
5- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
6- Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
7- Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
8- Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     1
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders materyalleri (sunum dosyaları, eğitmen notları, vb.) Seminer konusu ile ilişkili literatür
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar