Giriş | English

Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Sosyal Bilgiler Eğitimi(y.l) > SOSYAL BİLİMLERDE NİCEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SOSYAL BİLİMLERDE NİCEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ İkinci düzey İSE 502 Zorunlu 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ TUĞBA KAFADAR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. NEŞET MUTLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Teorik ve uygulamalı olarak öğrencileri nicel araştırma gerçekleştirebilecek seviyeye getirmek
Dersin tanımı Genelde sosyal bilim özelde ise eğitim araştırmaları nitel ve nicel olmak üzere ikiye ayrılır. Bu derste nicel araştırmaların doğası, teorik arka planı ve nasıl uygulanabileceği üzerinde durulmaktadır.

Dersin içeriği
1- Nicel araştırmanın doğası, nicel araştırma sürecinin adımları
2- Nicel araştırmaların ontolojik ve epistemolojik kabulleri
3- Nicel araştırma desenleri: Deneysel desenler
4- Tarama deseni, Korelasyonel ve Nedensel- karşılaştırma
5- Değişken ve hipotez
6- Evren ve örneklem
7- Geçerlik (kapsam geçerliği, ölçüte bağlı geçerlik ve yapı geçerliği)
8- Güvenirlik (iç ve dış güvenirlik)
9- Anket tasarlama
10- Ölçek tasarlama
11- Sosyal araştırma verisinin analizi
12- Uygulama- Sosyal araştırma verisinin analizi
13- Uygulama- Sosyal araştırma verisinin analizi
14- Uygulama-Sosyal araştırma verisinin analizi
15- Uygulama-Sosyal araştırma verisinin analizi
16- Final sınavı
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler nicel araştırmanın felsefi kabullerini kavrarlar.
2- Öğrenciler nicel araştırma desenlerini kavrarlar.
3- Öğrenciler nicel araştırmada veri toplama yöntemlerini uygularlar.
4- Öğrenciler nicel araştırmada veri analizini uygularlar.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sosyal Bilgiler alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilme.
2- Sosyal Bilgiler eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme.
3- Sosyal Bilgiler eğitimi alanında edindiği bilgileri kullanabilme.
4- Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarındaki bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilme; uzmanlık gerektiren sorunlara bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirebilme.
5- Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
6- Sosyal Bilgiler alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme.
7- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleme, bunları geliştirme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
8- Sosyal Bilgiler eğitimine yönelik araştırmaya gereksinim duyulan konuları belirleyebilme.
9- Sosyal Bilgiler alanına ilişkin öğretim becerilerini geliştirebilme.
10- Sosyal Bilgiler alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
11- Sosyal Bilgiler alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 4 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 8 24
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 1 10
Ödev 3 30
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı BÜYÜKÖZTÜRK, Şener(2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, 13. Basım, Pegem Akademi
Yardımcı Kaynaklar FRAENKEL, J. R., WALLEN, N. E., (2006). How to Design and Evaluate Research in Education, 6. Basım, Mc Graw Hill

Ders ile ilgili dosyalar