Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ TUĞBA KAFADAR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. NEŞET MUTLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Teorik ve uygulamalı olarak öğrencileri nicel araştırma gerçekleştirebilecek seviyeye getirmek
|
Dersin tanımı
|
Genelde sosyal bilim özelde ise eğitim araştırmaları nitel ve nicel olmak üzere ikiye ayrılır. Bu derste nicel araştırmaların doğası, teorik arka planı ve nasıl uygulanabileceği üzerinde durulmaktadır.
|
1- |
Nicel araştırmanın doğası, nicel araştırma sürecinin adımları
|
2- |
Nicel araştırmaların ontolojik ve epistemolojik kabulleri
|
3- |
Nicel araştırma desenleri: Deneysel desenler
|
4- |
Tarama deseni, Korelasyonel ve Nedensel- karşılaştırma
|
5- |
Değişken ve hipotez
|
6- |
Evren ve örneklem
|
7- |
Geçerlik (kapsam geçerliği, ölçüte bağlı geçerlik ve yapı geçerliği)
|
8- |
Güvenirlik (iç ve dış güvenirlik)
|
9- |
Anket tasarlama
|
10- |
Ölçek tasarlama
|
11- |
Sosyal araştırma verisinin analizi
|
12- |
Uygulama- Sosyal araştırma verisinin analizi
|
13- |
Uygulama- Sosyal araştırma verisinin analizi
|
14- |
Uygulama-Sosyal araştırma verisinin analizi
|
15- |
Uygulama-Sosyal araştırma verisinin analizi
|
16- |
Final sınavı
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenciler nicel araştırmanın felsefi kabullerini kavrarlar.
|
2- |
Öğrenciler nicel araştırma desenlerini kavrarlar.
|
3- |
Öğrenciler nicel araştırmada veri toplama yöntemlerini uygularlar.
|
4- |
Öğrenciler nicel araştırmada veri analizini uygularlar.
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Sosyal Bilgiler alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilme.
|
|
2- |
Sosyal Bilgiler eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme.
|
|
3- |
Sosyal Bilgiler eğitimi alanında edindiği bilgileri kullanabilme.
|
|
4- |
Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarındaki bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilme; uzmanlık gerektiren sorunlara bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirebilme.
|
|
5- |
Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
|
|
6- |
Sosyal Bilgiler alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme.
|
|
7- |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleme, bunları geliştirme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
|
|
8- |
Sosyal Bilgiler eğitimine yönelik araştırmaya gereksinim duyulan konuları belirleyebilme.
|
|
9- |
Sosyal Bilgiler alanına ilişkin öğretim becerilerini geliştirebilme.
|
|
10- |
Sosyal Bilgiler alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
|
|
11- |
Sosyal Bilgiler alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
2
|
5
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
4
|
4
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
3
|
8
|
24
|
Toplam iş yükü
|
|
|
146
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
60
|
Kısa sınav
|
1
|
10
|
Ödev
|
3
|
30
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
BÜYÜKÖZTÜRK, Şener(2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, 13. Basım, Pegem Akademi
|
Yardımcı Kaynaklar
|
FRAENKEL, J. R., WALLEN, N. E., (2006). How to Design and Evaluate Research in Education, 6. Basım, Mc Graw Hill
|
|