Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyoloji (doktora) > MESLEKİ YABANCI DİL-II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MESLEKİ YABANCI DİL-II Üçüncü düzey İNG 204 4 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Teknik İngilizce - I ve Kumaş Teknolojisi
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör PROF. DR. MEHMET DOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. MEHMET DOĞAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Tekstil yapıları ve teknolojileriyle ilgili teknik terimleri öğrenmek. Dokuma, örme, dokusuz yüzey ve saç örgülerin kumaş oluşum teknikleriyle ilgili literatürde yazılanları okuyup anlayabilmek ve bunları takip etmek. İngilizce becerilerini geniş kapsamda geliştirmek.
Dersin tanımı Dokuma, örme, dokusuz yüzey ve saç örgü yapıları. Tekstil kimyası. Bu konular ile ilgili makalelerin okunması ve tercüme edilmesi. Bu konulara ilişkin kullanılan teknik kelimelerin öğretilmesi.

Dersin içeriği
1- Pamuk lifi ile ilgili en çok kullanılan teknik terimler
2- ipek lifi en çok kullanılan teknik terimler
3- Sentetik lifler ile ilgili en çok kullanılan terimler
4- Sentetik lifler ile ilgili en çok kullanılan terimler
5- Boyarmadde kimyası ile ilgili en çok kullanılan terimler
6- Bitim işlemleri ile ilgili en çok kullanılan terimler
7- Bitim işlemleri ile ilgili en çok kullanılan terimler
8- Bitim işlemleri ile ilgili en çok kullanılan terimler
9- Bitim işlemleri ile ilgili en çok kullanılan terimler
10- Kaplama ile ilgili en çok kullanılan terimler
11- Kaplama ile ilgili en çok kullanılan terimler
12- Tekstil kimyası ve tekstil kimyasında en çok kullanılan teknik terimler
13- Tekstil kimyası ve tekstil kimyasında en çok kullanılan teknik terimler
14- Tekstil kimyası ve tekstil kimyasında en çok kullanılan teknik terimler
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- İngilizce tekstil ile alakalı metinleri anlama becerisi kazandırma
2- Farklı lifler ile ilgili ingilizce teknik terimlerin öğrenilmesi
3- Boyama prosessi ile ilgili ingilizce teknik terimlerin öğrenilmesi
4- Bitim işlemleri ile ilgili ingilizce teknik terimlerin öğrenilmesi
5- Kaplama prosessi ile ilgili İngilizce teknik terimlerin öğrenilmesi
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır
2- Biyoloji alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar
3- Yeni problemleri ve onların çözümleri için strateji planlarını tanıma ve analiz etme becerisi ile bu problemi tanıma aşamasından sonuç ve bulguların değerlendirilmesi ve taktir edilmesine kadar uygun teknik ve yöntemlerin seçilmesini de kapsayan planlama , tasarım ve pratik gözlemleri yürütme becerisine sahip olur
4- Laboratuvar ölçümleri ve arazi gözlemlerinden elde edilen verileri önemleri açısından yorumlayabilme ve teorilerle ilişkilendirme becerisine sahip olur
5- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak etkin iletişim kurma becerisine sahip olur
6- Biyoloji alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
7- Edindiği birikimi, özgün bakış açısı ve araştırma ile geliştirme, derinleştirme ve ülkesinin çıkarlarını koruyarak bilime özgün katkılar sağlayacak tanımlara ulaşır
8- Bireysel ve kollektif olarak, öğrendiği bilgileri uygulamaya aktarabilme ve sunabilme yeteneğine sahip olur ve alanı ile ilgili gerek laboratuvarda gerekse saha çalışmalarında yeterli tecrübe ve disiplin kazanır
9- Bilimsel çözümlerin ve uygulamaların, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. Biyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların boyutlarını anlayabilme ve çözümüne katkıda bulunur
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 4 3 12
Sunum / Seminer hazırlama 1 6 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     68
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1-Principles of weaving, R. Marks and A.T.C. Robinson, The Textile Institute, 1976. 2-The Knitting Industry: Present Needs, Future Requirements (Textile Progress V: 19 No.1) 3-Developments in Non-Woven Fabrics (Textile Progress V: 12 No. 4)
Yardımcı Kaynaklar Handbook of technical textiles, A.R. Horrocks and S.C. Anand, The Textile Institute, 2000.

Ders ile ilgili dosyalar