Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
POPULASYON GENETİĞİ |
İkinci düzey |
VZT 510 |
|
1 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. KORHAN ARSLAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. BİLAL AKYÜZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Dr. Korhan ARSLAN
|
Dersin veriliş şekli
|
Ödev, konu anlatımı, sunu
|
Dersin amacı
|
Öğrenciyi hayvan populasyonlarındaki Mendel ve Moleküler genetik konularında bilgi sahibi yapmak, bunların hayvan yetiştiriciliğinde kullanımı hakkında bilgi vermek, öğrencilerin evrim konusunda bilgi sahibi olmasını sağlamak ve ırkların ortaya çıkış teorilerini öğrenmelerini sağlamak
|
Dersin tanımı
|
Çiftlik Hayvanlarında Popülasyon Genetiği
|
1- |
Genel Bilgiler
|
2- |
Populasyonlar ve gen havuzlan, Ailel gen frekanslarının hesaplanması
|
3- |
Hardy-Weinberg kanununa uyum durumları
|
4- |
Hardy-Weinberg kanunu uymayan durumlar
|
5- |
X kromozomuna bağlılık, Çoklu allellik
|
6- |
Mutasyon, Göç, Doğal seleksiyon, uyumluluk ve seleksiyon
|
7- |
Akrabalı yetiştirme, rasgele olamayan çiftleşme, akrabalı yetiştirmede
|
8- |
Vize Sınavı
|
9- |
Darwin ve türlerin kökeni, Türlerin oluşum modelleri
|
10- |
İzolasyon mekanizması, tür oluşum hızı
|
11- |
Genetik varyasyonu ölçme, Akrabalı yetiştirme depresyonu
|
12- |
Protein polimorfizmi
|
13- |
Nükleotit dizinindeki varyasyonlar
|
14- |
Evrim ve genetik Varyasyon
|
15- |
Evrim çalışmalannda kullanılan moleküler teknikler, Filogenetik Ağaçlar
|
16- |
Final Sınavı
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Popülasyon genetiği bilgi sahibi olur.
|
2- |
Hardy-Weinberg dengesi hakkında bilgi sahibi olur.
|
3- |
Mendel kanunları hakkında bilgi sahibi olur.
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
7
|
7
|
49
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
5
|
25
|
Ödevler
|
5
|
5
|
25
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
4
|
4
|
Kısa sınavlar
|
2
|
4
|
8
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
5
|
5
|
25
|
Toplam iş yükü
|
|
|
147
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
yok
|
Yardımcı Kaynaklar
|
yok
|
|