Giriş | English

Doktora > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Fen Bilgisi Eğitimi (doktora) > POLİMERLERİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
POLİMERLERİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ Üçüncü düzey MBM 517 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön koşul dersi bulunmamaktadır
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. BİLAL DEMİREL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD. DOÇ. DR. MEHMET dOĞAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Lemiye Atabek Savaş
Dersin veriliş şekli Yüz yüze eğitim
Dersin amacı Polimerler hakkındaki temel kavramları anlama ve moleküler yapı ile son özellikleri arasında ilişki
Dersin tanımı Polimerin kimyasal ve fiziksel yapıları, polimerin moleküler yapısı ile son özellikler arasındaki ilişki, moleküler yapının polimerin mekanik, reolojik, termal geciş, optik. çözünürlük ve elektriksel özellikleri üzerine etkisi anlatılacaktır.

Dersin içeriği
1- Polimer kimyasına giriş
2- polimerlerin sınıflandırılması, kopolimer, taktisite
3- Polimerlerde görülen bağ oluşumları
4- Molekül ağırlığının tanımlanması
5- Polimerlerde termal geçişlerin tanımlanması
6- Camlaşma noktasını etkileyen faktörler
7- Erime noktasını etkileyen faktörler
8- Polimerlerin mekanik özellikleri, çekme testi ile polimer yapısı arasındaki ilişki
9- Çekme ve darbe dayanımı ile polimer yapısı arasındaki ilişki
10- Polimerlerin çözünürlükleri ile yapısal ilişkileri
11- Polimerlerin optik özellikleri ile yapısal ilişkileri
12- Polimerlerin elektrik özellikleri ile yapısal ilişkileri
13- Polimerlerin Şekillendirilmesi
14- Polimer Prosesleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Polimerler hakkında genel bilgi edinilmesi
2- Polimerlerin camlaşma noktasını etkileyen faktörlerin belirlenmesi
3- Polimerlerin erime noktasını etkileyen faktörlerin belirlenmesi
4- Polimerlerin kristallenmesini etkileyen aktörlerin belirlenmesi
5- Polimerlerin mekanik özelliklerini etkileyen faktörlerin incelenmesi
6- Polimerlerin çözünürlüklerini etkileyen faktörlerin belirlenmesi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir.
2- Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, özgün çalışmalarla bilime katkıda bulunabilir.
3- Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahip olur.
4- Çeşitli disiplinler, eğitim alanı ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
5- Özgün bir araştırmayı, tasarlayabilir ve gerçekleştirebilir.
6- Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.
7- Ulusal ve/veya uluslararası dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir.
8- Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
9- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir
10- Öğretim sürecini etkileşimli ve etik zeminde sürdürebilir.
11- Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili eğitim stratejileri geliştirebilir ve uygulayabilir.
12- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir
13- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergiler.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 14 1 14
Ara sınavlara hazırlık 14 1 14
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 14 14
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 1 14
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 25
Kısa sınav 14 25
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   60
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Polimer temel ve uygulamalı (Prof. Dr. Güneri Akovalı)
Yardımcı Kaynaklar Ders notları

Ders ile ilgili dosyalar