Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
Prof.Dr. ÖMER ŞANLIOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Ömer ŞANLIOĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Belirlenen literatür çerçevesinde ilk 5 hafta dersin hocası temel sorunları ortaya koyar daha sonra dersi alan doktora öğrenciler konu hakkında ön araştırma yapar ve derste karşılıklı tartışma ortamında ders işlenir.
|
Dersin amacı
|
Öğrenciye hem işletme anlamında (mikro ekonomi) hem de makro ekonomik açından analizler yaparak piyasa koşullarının sektör açısından daha doğru şekilde analiz edilmesi amaçlanır.
|
Dersin tanımı
|
Turizm sektörünün mikro ve makro ekonomi açısından analizi yapılır. Böylece öğrencinin sadece işletme düzeyinde sorunları ve avantajları öğrenmesi ve analiz etmesi değil, aynı zamanda çoğu zaman makro açıdan da tüm belirleyici parametreleri analiz etme becerisi kazanması dersin konusunu oluşturur.
|
1- |
Temel iktisadi kavramlar ve İktisadi sorunlar.
|
2- |
İktisadi Ekoller
|
3- |
Batılı Bilginin Eleştirisi Üzerine, Korkut Tuna, 2011.
Yeni Liberal İktisat Politikaları: Eleştirel Bir Değerlendirme, Ömer Şanlıoğlu.
|
4- |
Devletin Yeni İktisadi Rolü, Ömer Şanlıoğlu, Nısfet Uzay, İçinde:Abdülkadir Kökocak, Kamu Ekonomisi, Bursa 2011, 93-124.
|
5- |
Tüketici Teorisi, Piyasa talebi analizi
|
6- |
Üretici Teorisi, Maliyet teorisi, Arz analizi
|
7- |
Fiyat Teorisi, Tam rekabet piyasası, aksak rekabet piyasası
|
8- |
Emek ve ücret, toprak ve rant, sermaye ve faiz, girişim ve kar
|
9- |
Refah Ekonomisi, dışsallıklar, asimetrik bilgilenme
|
10- |
Ödemeler Bilançosu ve Turizm sektörü
|
11- |
Devlet bütçesi ve turizm sektörü, birincil açık, ikiz açık ve üçüz açık
|
12- |
İstihdam ve Turizm sektörü
|
13- |
Yabancı sermaye ve turizm, yatırımlar
|
14- |
Büyüme, bölgesel kalkınma ve turizm sektörü, gelir dağılımına turizm faaliyetlerinin etkisi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İktisadi olguları ve parametreleri yorumlamayı öğrenir
|
2- |
Turizm sektöründeki faaliyetleri iktisadi açıdan değerlendirir
|
3- |
Turizm sektörünün istihdam, büyüme açısından önemini kavrar
|
4- |
Turizm sektörünün yabancı yatırım ve döviz dengesi açısından öneminin farkına varır
|
5- |
Turizm işletmeleri (mikro ekonomi) açısından maliyet, fiyatlama, piyasa yapıları (monopol, oligiopol) vb.nin önemini kavrar
|
6- |
Turizm işletmeleri (mikro ekonomi) açısından piyasa yapıları (monopol, oligopol) öğrenilir
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Turizm alanında mevcut kavram ve fikirleri yakın ve farklı alanlardaki gelişim ve değişimleri de dikkate almak suretiyle bilimsel metotlar kullanarak değerlendirme ve yeni kavram ve fikirlerin oluşmasına katkıda bulunma.
|
|
2- |
Turizm işletmeciliği alanında mevcut ve olası problem, soru ve tartışmaları stratejik yönlerini de dikkate alarak paydaşların ihtiyaçları çerçevesinde değerlendirme.
|
|
3- |
Turizme örnek teşkil edebilecek ana akım alanlardan da faydalanarak turizm alanına ışık tutacak yeni bilgilerin ortaya çıkmasına katkı sağlama.
|
|
4- |
Turizm alanında teori ve uygulamaya dönük özgün bilgi, kavram ve fikirlerin ortaya çıkmasına katkıda bulunma.
|
|
5- |
Turizm alanında yeni bilgi ve yöntemlerin oluşmasına katkı sağlama.
|
|
6- |
Turizm işletmeciliği alanında sürdürülebilir rekabet avantajı elde edebilmek için yeni modeller oluşturma veya ana akım alanlardan uygun olabilecek modelleri uyarlama.
|
|
7- |
Turizm alanında özgün proje oluşturabilme ve/veya mevcut projelere değer oluşturabilecek şekilde katkı sağlama.
|
|
8- |
Turizm alanındaki karmaşık teorik ve uygulamaya dönük problemleri tespit edebilme, analiz edebilme ve çözüm önerileri sunabilme.
|
|
9- |
Bağımsız olarak araştırma tasarlama, yürütme ve sonuca erdirebilme kabiliyetini geliştirmeye yardımcı olma.
|
|
10- |
Akademik çalışmaları yönlendirme ve yönetebilme kabiliyeti geliştirmek için yardımcı olma.
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
3
|
5
|
15
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
6
|
12
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
7
|
14
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
0
|
0
|
Araştırma
|
2
|
10
|
20
|
Toplam iş yükü
|
|
|
152
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Sömestri başında öğrenciye okunması zorunlu ve tavsiye edilen bir literatür listesi verilir. Öğrenci ilgili haftada gerekli literatürü okumuş olarak katılır.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Tavsiye edilen kitap ve literatür listesi sömestri başında öğrenciye verilir.
|
|