Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyomedikal Mühendisliği (y.l.) > ÇEVRE DOSTU YENİ ÖN TERBİYE İŞLEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇEVRE DOSTU YENİ ÖN TERBİYE İŞLEMLERİ İkinci düzey TEM 624 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUHAMMED İBRAHİM BAHTİYARİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MUHAMMED İBRAHİM BAHTİYARİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Çevre dostu üretim için yapılan baskılar nedeniyle, tekstil endüstrisinin ve özellikle tekstil terbiyesinin üretim tekniklerini yeniden düzenlemesi gereklidir. Bundan dolayı, yeni ekolojik kimyasallar ve metotlar araştırılmalı ve tekstil terbiye işlemlerine adapte edilmelidir. Bu ders kapsamında yeni çevre dostu yöntemlerin ön terbiye prosesleri olarak uygulanabilirliklerinin araştırılması hedeflenmiştir.
Dersin tanımı Ön Terbiye hakkında genel bilgi verdikten sonra, plazma, ultrasonik terbiye yöntemleri ve ultraviole ışığı ve ozon gazı ile terbiye yöntemleri çevre dostu ürünler için ön terbiye prosesler olarak incelenecektir.

Dersin içeriği
1- Çevre Dostu Üretim kavramının tanıtılması ve gerekçelendirilmesi
2- Ön Terbiyeye Genel Bakış
3- Klasik Ön Terbiye İşlemleri
4- Klasik Ön Terbiye İşlemleri
5- Ön Terbiye İşlemlerinde Güncel Gelişmeler
6- Ultrason ve Tekstil Ön Terbiyesinde Kullanımı
7- Ultrason ve Tekstil Ön Terbiyesinde Kullanımı
8- Ultrason ve Tekstil Ön Terbiyesinde Kullanımı
9- Ara Sınav
10- Ozon Gazı ve Tekstil Ön Terbiyesinde Kullanımı
11- Ozon Gazı ve Tekstil Ön Terbiyesinde Kullanımı
12- Ultraviole (UV) Işığı ve Tekstil Ön Terbiyesinde Kullanımı
13- Ultraviole (UV) Işığı ve Tekstil Ön Terbiyesinde Kullanımı
14- Plazma ve Tekstil Ön Terbiyesinde Kullanımı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Klasik ön terbiye işlemleri hakkında bilgilere sahip olmak
2- Alternatif çevre dostu ön terbiye işlemleri hakkında bilgilere sahip olmak
3- Ön terbiye işlemlerideki güncel gelişmeler hakkında bilgilere sahip olmak
4- Terbiye işlemlerinin çevreye etkileri hakkında bilgilere sahip olmak
5- Ozon, Ultrason ve Ultraviole teknolojileri hakkında bilgilere sahip olmak
6- Plazma teknolojisi hakkında bilgilere sahip olmak
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Biyomedikal Mühendisliğinde bir uzmanlık alanında derinlemesine bilgi edinmek, literatüre vakıf olmak.
2- Uzmanlık alanında problem tanımlama formüle etme, araştırma yapma, modelleme, analiz yapma yeteneklerini kazanmak.
3- Araştırma sonuçlarını analiz ederek sonuçlar çıkarma ve bunları yazılı sözlü sunma becerisi kazanma.
4- Mühendislik bilgilerini yaşam bilimleri alanında etkin kullanma yeteneği kazanmak.
5- Disiplinler arası çalışmalarda takım çalışması yapabilmek.
6- Araştırma sonuçlarını çok kullanılan bir yabancı dilde yazılı ve sözlü sunabilmek.
7- Yaşam boyu öğrenme, yeni bilgilere erişebilme, yeni alanlara yönelebilme becerisini kazanmak.
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanmak.
9- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
10- Hastanerlerde teknoloji kullanımında kalite ve güveni artırmak için klinik mühendisliği alanında eğitim ve danışma hizmeti sağlayabilme.
11- Hastane, sağlık örgütleri ve tıbbi teknoloji üretici/satıcılarına danışmanlık ve teknik destek hizmeti sağlayabilme.
12- Yeni biyomalzemeler üzerine bilgi ve beceri kazanma.
13- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanma.
14- Araştırıcı, üretici ve girişimci kapasiteye sahip olabilme.
15- Çağdaş, yenilikçi, katılımcı olabilme, kendini iyi ifade edebilme, kalite ve kalite yönetimi konularında bilinç sahibi olabilme.
16- Ulusal gereksinimlere öncelik verebilme ve bu konulardaki gelişmeleri yakından izleyebilme.
17- Biyomedikal alanındaki bilimsel çalışma sonuçlarını ulusal ve evrensel çevrelere aktarabilme ve öncülük edebilme.
18- Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 1 8 8
Sunum / Seminer hazırlama 1 8 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 13 3 39
Toplam iş yükü     193
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   140

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Aniş P., 1998. Tekstil Ön Terbiyesi ALFA Basım Yayım Dağıtım Ltd. Şti., İstanbul, 204 s. (ISBN 975-316-109-3).
Yardımcı Kaynaklar Konu ile ilgili yayın ve tezler

Ders ile ilgili dosyalar