Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
UYGARLIK TARİHİ |
Üçüncü düzey |
REH404 |
|
8 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. NECLA DURSUN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. HAKKI TEKİN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin Uygarlık Tarihi hakkında bilgi ve beceri kazanmasını sağlamak
|
Dersin tanımı
|
Uygarlık Tarihi''''nin kendine özgü konularının tanıtılması
|
1- |
Uygarlığın oluşmasını sağlayan etkenler
|
2- |
İnsanlığın geliştirdiği ortak değerler
|
3- |
Sanat ve İslam Sanatı''''''''nın estetik yapısı
|
4- |
Aşk ve Güzellik
|
5- |
Klasizm ve Gelenek
|
6- |
Dil ve Yazı
|
7- |
Keşf ve İlham
|
8- |
Tasavvuf
|
9- |
Vize sınavı
|
10- |
Hoş Sadâ, Kur''''an Tilaveti ve Mûsikî
|
11- |
Belagat, Edebiyat, Şiir ve Tiyatro
|
12- |
Mimari ve Süsleme Sanatları
|
13- |
Müslümanlar ve Yunan Sanatı
|
14- |
Renk teorisi
|
15- |
Final Sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenci insanlığın ortak değerlerini farkeder
|
2- |
Öğrenci uygarlığımızın oluşumundaki temel değerleri görür
|
3- |
Öğrenci dini duygu ve düşünce ile uygarlık arasında bağ kurar.
|
4- |
Öğrenci dini yorumlamada uygarlık düzeyi kazanır
|
5- |
Öğrenci dini duygu ve düşünce ile uygarlık arasında bağ kurar.
|
6- |
Öğrenci dini yorumlamada uygarlık düzeyi kazanır
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
2
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
2
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
66
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Beşir Ayvazoğlu, İslam Estetiği ve İnsan, Çağ Yay, İstanbul, 1989.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Yok.
|
|