Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > İlköğretim Matematik Öğretmenliği > MİKRO ÖĞRETİM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MİKRO ÖĞRETİM Birinci düzey MB 016 Seçmeli 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri --
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. İBRAHİM BAYAZIT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. İBRAHİM BAYAZIT DR. AZİME ATAY MUTLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ----
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğretmenlerin mesleki yeterliklerini ve öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği rol ve davranışları kavrama, Mikro Öğretim planı hazırlayabilme, Plana uygun eğitim ortamı oluşturma, Konuya uygun araç-gereç ve materyalleri hazırlama, Belirlenen sürede uygulamayı gerçekleştirme, Uygulamayı videoda izleyerek öğretmenlik bilgi ve becerileri yönünden değerlendirebilme becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Etkili öğretim ve öğrenmeyle ilgili temel kavramlar ve ilkeler, Öğretmenlerin mesleki yeterlik, tutum, rol ve davranışları, Ders planı hazırlama; mikro öğretim yönteminin kapsamı, yararları ve sınırlılıkları, Konuya uygun aktif öğrenme etkinlikleri hazırlama; sınıfta örnek ders anlatma uygulamaları, Ders sunumlarının videoya kaydedilmesi; kayıtlardan yararlanarak dersin değerlendirilmesi, hazırlanan etkinliklerin ve ders anlatımlarının geliştirilmesi.

Dersin içeriği
1- Etkili öğretim ile ilgili temel kavramlar ve ilkeler
2- Öğretmenlerin mesleki yeterlikleri ve öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği rol ve davranışları
3- Ders planı hazırlama
4- Mikro öğretim yönteminin kapsamı, yararları ve sınırlılıkları
5- Mikro öğretim yöntem ve uygulamaları konusunda yapılan araştırmaların incelenmesi
6- Sınıfta 5E Modeline uygun örnek bir ders anlatımı yapılması
7- Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme
8- Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme
9- Ara Sınav
10- Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme
11- Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme
12- Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme
13- Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme
14- Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme
15- Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme
16- Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme
17- Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sınıf ortamlarında hangi öğretim becerilerine sahip olabileceğini fark eder.
2- Öğretimi planlama ve uygulamada pratik bilgi ve beceriler kazanır.
3- Öğretimde uygun materyalleri hazırlar ve kullanır.
4- Öğretimde yeni strateji, yöntem ve teknikleri sınıf içi etkinliklerde uygular.
5- Kendi öğretmen yeterliklerini online olarak değerlendirir.
6- Hizmet öncesinde eğitim-öğretim uygulamaları için deneyim kazanır.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik ve matematik eğitimi ile ilgili temel kavramları ve bu kavramlar arası ilişkileri kavrar.
2- Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi ile bilimsel bilginin üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
3- Öğrencilerin farklı matematik öğrenme alanlarına özgü öğrenme özellikleri ve öğrenme güçlükleri bilgisine sahiptir; bu bilgileri sınıf içi uygulamalarında kullanır.
4- Ulusal ve uluslararası eğitim sistemlerinin psikolojik, felsefi ve sosyolojik temelleri ile tarihsel gelişimleri hakkında bilgi sahibidir.
5- Atatürk ilke ve inkılâplarının önemini benimser; insan hakları, demokrasi ve mesleki etik gibi evrensel değerler ve normlara saygılı davranır.
6- Alanıyla ilgili güncel kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder; farklı bağlamlarda ortaya çıkan matematik öğrenme/öğretme olay ve olgularını modeller, doğru ve sistematik olarak yorumlar ve değerlendirir.
7- Matematik eğitimiyle ilgili güncel sorunları fark eder, doğru ve yanlış uygulamaları ayırt eder, iyi uygulama örneklerini sözlü ve yazılı olarak ifade eder.
8- Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, özel gereksinimlerini dikkate alarak ve etkili sınıf yönetimi becerilerini kullanarak amaca uygun öğrenme ortamları oluşturur ve ders materyalleri geliştirir.
9- Matematik öğretim programları, öğretim yöntem, strateji ve teknikleri ile süreç ve sonuç değerlendirme bilgi ve becerisine sahiptir.
10- Bireysel ve grup etkinliklerini (ders planı, sosyal faaliyet, proje, vb.) planlar, yürütür, değerlendirir ve öz-düzenlemeler yapar.
11- Kendini sürekli geliştirme ve yenilemeye karşı olumlu bir tutum sergiler, yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, kişisel ve mesleki gelişimi için gereksinimlerini belirler ve zayıf olduğu alanlarda kendini geliştirir.
12- Çalıştığı kurumun kalite süreçlerine uygun davranır ve kalitenin sürdürülebilmesi için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
13- Ulusal ve uluslararası gündemi takip eder; güncel problemler için çözüm önerileri geliştirir ve toplumla paylaşır.
14- Alanıyla ilgili sözlü ve yazılı iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır.
15- Matematik ve matematik eğitimi ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
16- Sanatsal, sosyal ve kültürel etkinliklere aktif olarak katılır.
17- Çevreye karşı duyarlıdır ve çevreyi koruma bilincinde öğrenciler yetiştirir.
18- Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil kullanma bilgi ve becerisine sahiptir.
19- Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki uygulamaları yürütebilecek düzeyde bilişim teknolojileri bilgisine ve uygulama becerisine sahiptir.
20- Mesleği ile ilgili yasal mevzuatı bilir ve öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 2 5 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     94
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Şahan, Hasan Hüseyin ve Küçükoğlu, Adnan (2019). Kuramdan Uygulamaya Mikro Öğretim. Ankara: Pegem Akademi
Yardımcı Kaynaklar Alıncak, Fikret (2017) Mikro Öğretim Uygulamalarının Öğretim Becerilerine Etkisi. (1. Baskı), Nobel Yayın

Ders ile ilgili dosyalar