Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MİKRO ÖĞRETİM |
Birinci düzey |
MB 016 |
Seçmeli |
3 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
--
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. İBRAHİM BAYAZIT
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. İBRAHİM BAYAZIT
DR. AZİME ATAY MUTLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
----
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Öğretmenlerin mesleki yeterliklerini ve öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği rol ve davranışları kavrama, Mikro Öğretim planı hazırlayabilme, Plana uygun eğitim ortamı oluşturma, Konuya uygun araç-gereç ve materyalleri hazırlama, Belirlenen sürede uygulamayı gerçekleştirme, Uygulamayı videoda izleyerek öğretmenlik bilgi ve becerileri yönünden değerlendirebilme becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Etkili öğretim ve öğrenmeyle ilgili temel kavramlar ve ilkeler, Öğretmenlerin mesleki yeterlik, tutum, rol ve davranışları, Ders planı hazırlama; mikro öğretim yönteminin kapsamı, yararları ve sınırlılıkları, Konuya uygun aktif öğrenme etkinlikleri hazırlama; sınıfta örnek ders anlatma uygulamaları, Ders sunumlarının videoya kaydedilmesi; kayıtlardan yararlanarak dersin değerlendirilmesi, hazırlanan etkinliklerin ve ders anlatımlarının geliştirilmesi.
|
1- |
Etkili öğretim ile ilgili temel kavramlar ve ilkeler
|
2- |
Öğretmenlerin mesleki yeterlikleri ve öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği rol ve davranışları
|
3- |
Ders planı hazırlama
|
4- |
Mikro öğretim yönteminin kapsamı, yararları ve sınırlılıkları
|
5- |
Mikro öğretim yöntem ve uygulamaları konusunda yapılan araştırmaların incelenmesi
|
6- |
Sınıfta 5E Modeline uygun örnek bir ders anlatımı yapılması
|
7- |
Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme
|
8- |
Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme
|
9- |
Ara Sınav
|
10- |
Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme
|
11- |
Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme
|
12- |
Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme
|
13- |
Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme
|
14- |
Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme
|
15- |
Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme
|
16- |
Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme
|
17- |
Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sınıf ortamlarında hangi öğretim becerilerine sahip olabileceğini fark eder.
|
2- |
Öğretimi planlama ve uygulamada pratik bilgi ve beceriler kazanır.
|
3- |
Öğretimde uygun materyalleri hazırlar ve kullanır.
|
4- |
Öğretimde yeni strateji, yöntem ve teknikleri sınıf içi etkinliklerde uygular.
|
5- |
Kendi öğretmen yeterliklerini online olarak değerlendirir.
|
6- |
Hizmet öncesinde eğitim-öğretim uygulamaları için deneyim kazanır.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik ve matematik eğitimi ile ilgili temel kavramları ve bu kavramlar arası ilişkileri kavrar.
|
|
2- |
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi ile bilimsel bilginin üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
|
|
3- |
Öğrencilerin farklı matematik öğrenme alanlarına özgü öğrenme özellikleri ve öğrenme güçlükleri bilgisine sahiptir; bu bilgileri sınıf içi uygulamalarında kullanır.
|
|
4- |
Ulusal ve uluslararası eğitim sistemlerinin psikolojik, felsefi ve sosyolojik temelleri ile tarihsel gelişimleri hakkında bilgi sahibidir.
|
|
5- |
Atatürk ilke ve inkılâplarının önemini benimser; insan hakları, demokrasi ve mesleki etik gibi evrensel değerler ve normlara saygılı davranır.
|
|
6- |
Alanıyla ilgili güncel kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder; farklı bağlamlarda ortaya çıkan matematik öğrenme/öğretme olay ve olgularını modeller, doğru ve sistematik olarak yorumlar ve değerlendirir.
|
|
7- |
Matematik eğitimiyle ilgili güncel sorunları fark eder, doğru ve yanlış uygulamaları ayırt eder, iyi uygulama örneklerini sözlü ve yazılı olarak ifade eder.
|
|
8- |
Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, özel gereksinimlerini dikkate alarak ve etkili sınıf yönetimi becerilerini kullanarak amaca uygun öğrenme ortamları oluşturur ve ders materyalleri geliştirir.
|
|
9- |
Matematik öğretim programları, öğretim yöntem, strateji ve teknikleri ile süreç ve sonuç değerlendirme bilgi ve becerisine sahiptir.
|
|
10- |
Bireysel ve grup etkinliklerini (ders planı, sosyal faaliyet, proje, vb.) planlar, yürütür, değerlendirir ve öz-düzenlemeler yapar.
|
|
11- |
Kendini sürekli geliştirme ve yenilemeye karşı olumlu bir tutum sergiler, yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, kişisel ve mesleki gelişimi için gereksinimlerini belirler ve zayıf olduğu alanlarda kendini geliştirir.
|
|
12- |
Çalıştığı kurumun kalite süreçlerine uygun davranır ve kalitenin sürdürülebilmesi için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
|
|
13- |
Ulusal ve uluslararası gündemi takip eder; güncel problemler için çözüm önerileri geliştirir ve toplumla paylaşır.
|
|
14- |
Alanıyla ilgili sözlü ve yazılı iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır.
|
|
15- |
Matematik ve matematik eğitimi ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
|
16- |
Sanatsal, sosyal ve kültürel etkinliklere aktif olarak katılır.
|
|
17- |
Çevreye karşı duyarlıdır ve çevreyi koruma bilincinde öğrenciler yetiştirir.
|
|
18- |
Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil kullanma bilgi ve becerisine sahiptir.
|
|
19- |
Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki uygulamaları yürütebilecek düzeyde bilişim teknolojileri bilgisine ve uygulama becerisine sahiptir.
|
|
20- |
Mesleği ile ilgili yasal mevzuatı bilir ve öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
14
|
2
|
28
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
5
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
14
|
1
|
14
|
Toplam iş yükü
|
|
|
94
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Şahan, Hasan Hüseyin ve Küçükoğlu, Adnan (2019). Kuramdan Uygulamaya Mikro Öğretim. Ankara: Pegem Akademi
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Alıncak, Fikret (2017) Mikro Öğretim Uygulamalarının Öğretim Becerilerine Etkisi. (1. Baskı), Nobel Yayın
|
|