Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. UĞUR BÜYÜK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. UĞUR BÜYÜK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
Projelerin hazırlanması, gerçekleştirilmesi, değerlendirilmesi ve sunulması tüm bilim dallarında olduğu gibi fen eğitimi alanındaki akademik faaliyetlerde de çok önemli bir yere sahiptir. Bu nedenle bu derste fen bilimleri eğitimi alanında lisansüstü eğitim faaliyetlerinde bulunan öğrencilere fen bilimleri eğitimi projeleri hakkında bilgi vermek ve proje hazırlamalarına rehberlik etmek amaçlanmıştır.
|
Dersin tanımı
|
Projenin tanımı, özellikleri, bir projenin önemli bölümleri, projenin planlanması, uygulanması (gerçekleştirilmesi), proje ile elde edilen verilerin analizi, değerlendirilmesi ve projenin sunum aşamaları, çeşitli kuruluşlar tarafından desteklenen projeler, fen eğitimi ile ilgili proje örneklerinin incelenmesi.
|
1- |
Giriş
|
2- |
Proje nedir? Bilimsel bir araştırma projesinin özellikleri, bir projenin temel bölümleri
|
3- |
Gözlem yapma ve proje fikrinin ortaya çıkması
|
4- |
Proje hazırlanması düşünülen konu ile ilgili ilk çalışmaların yapılması, konu ile ilgili bilgi toplanması
|
5- |
Proje konusu ile ilgili varsayımda bulunulması
|
6- |
Proje için uygun yöntemin belirlenmesi
|
7- |
Proje konusu ile ilgili verilerin toplanması ve bu süreçte yaşananlar
|
8- |
Elde edilen verilerin analizi ve değerlendirilmesi, gerekli hesaplamaların yapılması ve sonucun ortaya konması
|
9- |
Projenin yazım süreci ve raporlaştırılması, bu süreçte dikkat edilmesi gereken hususlar
|
10- |
Projenin sunulması
|
11- |
Fen eğitimi ile ilgili proje örnekleri
|
12- |
TÜBİTAK, DPT ve diğer kuruluşların projeleri
|
13- |
Erasmus, Leonardo Da Vinci, Grundvig programları gibi Avrupa Birliği’nin desteklediği projeler
|
14- |
Genel Değerlendirme
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenciler, fen eğitimi alanında proje hazırlama sürecini anlayarak, araştırma soruları belirleme, veri toplama ve analiz etme, sonuçları raporlama ve sunma becerilerini geliştirirler.
|
2- |
Öğrenciler, bilimsel bir araştırma projesinin temel bölümlerini tanır ve proje hazırlama sürecinde dikkat edilmesi gereken adımları belirler.
|
3- |
Öğrenciler, özgün bir proje fikri geliştirebilme, konu ile ilgili bilgi toplama ve varsayımda bulunma becerilerini kazanırlar.
|
4- |
Öğrenciler, proje için uygun yöntemleri belirleyebilme, veri toplama ve analiz etme yeteneklerini geliştirirler.
|
5- |
Öğrenciler, fen eğitimi ile ilgili gerçek proje örneklerini inceleyerek, projelerin yazım süreci, raporlaştırılması ve sunumunda dikkat edilmesi gereken hususları anlayarak genel bir değerlendirme yapabilirler.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Sosyal Bilgiler alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilme.
|
|
2- |
Sosyal Bilgiler eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme.
|
|
3- |
Sosyal Bilgiler eğitimi alanında edindiği bilgileri kullanabilme.
|
|
4- |
Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarındaki bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilme; uzmanlık gerektiren sorunlara bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirebilme.
|
|
5- |
Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
|
|
6- |
Sosyal Bilgiler alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme.
|
|
7- |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleme, bunları geliştirme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
|
|
8- |
Sosyal Bilgiler eğitimine yönelik araştırmaya gereksinim duyulan konuları belirleyebilme.
|
|
9- |
Sosyal Bilgiler alanına ilişkin öğretim becerilerini geliştirebilme.
|
|
10- |
Sosyal Bilgiler alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
|
|
11- |
Sosyal Bilgiler alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
5
|
2
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
2
|
4
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
6
|
2
|
12
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
14
|
3
|
42
|
Toplam iş yükü
|
|
|
152
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|