Giriş | English

Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Sosyal Bilgiler Eğitimi(y.l) > FEN EĞİTİMİNDE PROJE HAZIRLAMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FEN EĞİTİMİNDE PROJE HAZIRLAMA İkinci düzey İFE 537 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. UĞUR BÜYÜK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. UĞUR BÜYÜK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Projelerin hazırlanması, gerçekleştirilmesi, değerlendirilmesi ve sunulması tüm bilim dallarında olduğu gibi fen eğitimi alanındaki akademik faaliyetlerde de çok önemli bir yere sahiptir. Bu nedenle bu derste fen bilimleri eğitimi alanında lisansüstü eğitim faaliyetlerinde bulunan öğrencilere fen bilimleri eğitimi projeleri hakkında bilgi vermek ve proje hazırlamalarına rehberlik etmek amaçlanmıştır.
Dersin tanımı Projenin tanımı, özellikleri, bir projenin önemli bölümleri, projenin planlanması, uygulanması (gerçekleştirilmesi), proje ile elde edilen verilerin analizi, değerlendirilmesi ve projenin sunum aşamaları, çeşitli kuruluşlar tarafından desteklenen projeler, fen eğitimi ile ilgili proje örneklerinin incelenmesi.

Dersin içeriği
1- Giriş
2- Proje nedir? Bilimsel bir araştırma projesinin özellikleri, bir projenin temel bölümleri
3- Gözlem yapma ve proje fikrinin ortaya çıkması
4- Proje hazırlanması düşünülen konu ile ilgili ilk çalışmaların yapılması, konu ile ilgili bilgi toplanması
5- Proje konusu ile ilgili varsayımda bulunulması
6- Proje için uygun yöntemin belirlenmesi
7- Proje konusu ile ilgili verilerin toplanması ve bu süreçte yaşananlar
8- Elde edilen verilerin analizi ve değerlendirilmesi, gerekli hesaplamaların yapılması ve sonucun ortaya konması
9- Projenin yazım süreci ve raporlaştırılması, bu süreçte dikkat edilmesi gereken hususlar
10- Projenin sunulması
11- Fen eğitimi ile ilgili proje örnekleri
12- TÜBİTAK, DPT ve diğer kuruluşların projeleri
13- Erasmus, Leonardo Da Vinci, Grundvig programları gibi Avrupa Birliği’nin desteklediği projeler
14- Genel Değerlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler, fen eğitimi alanında proje hazırlama sürecini anlayarak, araştırma soruları belirleme, veri toplama ve analiz etme, sonuçları raporlama ve sunma becerilerini geliştirirler.
2- Öğrenciler, bilimsel bir araştırma projesinin temel bölümlerini tanır ve proje hazırlama sürecinde dikkat edilmesi gereken adımları belirler.
3- Öğrenciler, özgün bir proje fikri geliştirebilme, konu ile ilgili bilgi toplama ve varsayımda bulunma becerilerini kazanırlar.
4- Öğrenciler, proje için uygun yöntemleri belirleyebilme, veri toplama ve analiz etme yeteneklerini geliştirirler.
5- Öğrenciler, fen eğitimi ile ilgili gerçek proje örneklerini inceleyerek, projelerin yazım süreci, raporlaştırılması ve sunumunda dikkat edilmesi gereken hususları anlayarak genel bir değerlendirme yapabilirler.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sosyal Bilgiler alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilme.
2- Sosyal Bilgiler eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme.
3- Sosyal Bilgiler eğitimi alanında edindiği bilgileri kullanabilme.
4- Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarındaki bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilme; uzmanlık gerektiren sorunlara bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirebilme.
5- Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
6- Sosyal Bilgiler alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme.
7- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleme, bunları geliştirme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
8- Sosyal Bilgiler eğitimine yönelik araştırmaya gereksinim duyulan konuları belirleyebilme.
9- Sosyal Bilgiler alanına ilişkin öğretim becerilerini geliştirebilme.
10- Sosyal Bilgiler alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
11- Sosyal Bilgiler alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 6 2 12
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar