Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MEDYADA GÜNCEL SORUNLAR |
İkinci düzey |
GZT 528 |
Seçmeli |
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET BİÇER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET SENA KÖSEDAĞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Konferans, Öğrenci Merkezli Çalışmalar
|
Dersin amacı
|
Basın alanındaki sorunları ve gelişmeleri tartışma,hukuki bir zeminde değerlendirme becerisi kazanılacaktır.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste, düşünce ve ifade özgürlüğü kavramları temelinde, dünyada ve Türkiye''''de yaşanan etik problemler ele alınacaktır. Tekelleşme, magazinelleşme, şiddet, teşhircilik, sansasyonalizm, gazetecilik mesleğinde istihdam sorunları, yerel basının sorunları da ayrıca ders kapsamında irdelenecektir. Ayrıca, gazetecilik mesleğinde etik kuralların ihlal edilmesi ve etik kuralların eleştirisi de yine derste işlenecektir.
|
1- |
1980’lerden itibaren iletişim sistemlerinin düzenlenmesinde yaşanan yapısal dönüşümler
|
2- |
Örgütlü medyada gazeteci ve sendika
|
3- |
Osmanlı Devleti''nden 2000''lere gazeteci kimliğinin dönüşümü
|
4- |
Gazetecinin sosyal hak ve özgürlüğü ile ilgili hukuki düzenlemeler
|
5- |
Medyada Magazinleşme
|
6- |
Medya, milliyetçilik ve militarizm
|
7- |
Medyada cinsiyetçilik
|
8- |
Medyada cinsiyetçilik
|
9- |
Medyada şiddet
|
10- |
Medyada şiddet
|
11- |
Medyada kamusal alan tartışmaları
|
12- |
Yerel Basının sorunları
|
13- |
Gazetecilik Bölümü öğrencilerin aldığı eğitim ve istihdam problemleri
|
14- |
Gazetecilik Bölümü öğrencilerin aldığı eğitim ve istihdam problemleri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Katılımcılar, 1980’lerden itibaren iletişim sistemlerinin düzenlenmesinde yaşanan yapısal dönüşümler hakkında bilgi sahibi olurlar.
|
2- |
Katılımcılar, örgütlü medyada gazeteci ve sendika hakkında bilgi sahibi olurlar.
|
3- |
Katılımcılar, Osmanlı Devleti''nden 2000''lere gazeteci kimliğinin dönüşümü hakkında bilgi sahibi olurlar.
|
4- |
Katılımcılar, gazetecinin sosyal hak ve özgürlüğü ile ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olurlar.
|
5- |
Katılımcılar, medyada magazinleşme hakkında bilgi sahibi olurlar.
|
6- |
Katılımcılar, medya, milliyetçilik ve militarizm hakkında bilgi sahibi olurlar.
|
7- |
Katılımcılar, medyada cinsiyetçilik, Medyada şiddet hakkında bilgi sahibi olurlar.
|
8- |
Katılımcılar, medyada kamusal alan tartışmaları hakkında bilgi sahibi olurlar.
|
9- |
Katılımcılar, yerel Basının sorunları hakkında bilgi sahibi olurlar.
|
10- |
Katılımcılar, gazetecilik Bölümü öğrencilerin aldığı eğitim ve istihdam problemleri hakkında bilgi sahibi olurlar.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
|
|
2- |
Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
|
|
3- |
Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
|
|
4- |
Ekip çalışması becerisinin kazanılması
|
|
5- |
İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
|
|
6- |
Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
7- |
Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
8- |
Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
2
|
7
|
14
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
7
|
14
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
2
|
10
|
20
|
Toplam iş yükü
|
|
|
146
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
İrfan Erdoğan
Türkiye’de Gazetecilik Eğitimi ve Bilim İletişimi (12-84)
Ruhdan Uzun
İletişim Etiği Sorunlar Sorumluluklar (23-183)
Andrew Belsey - Ruth Chadwick
Medya ve Gazetecilikte Etik Sorunlar
A. Raşit Kaya
İktidar Yumağı: Medya, Sermaye, Devlet
Gülseren Adaklı
Türkiye’de Medya Endüstrisi (86-374)
Atilla Özsever
Tekelci Medyada Örgütsüz Gazeteci
Zeki Saral
Biz Bir Aileyiz
Erdal Dağtaş
Türkiye’de Magazin Basını
David Trend
Medyada Şiddet Efsanesi
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Yok
|
|