Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Gazetecilik (yüksek Lisans) > MEDYADA GÜNCEL SORUNLAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MEDYADA GÜNCEL SORUNLAR İkinci düzey GZT 528 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET BİÇER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET SENA KÖSEDAĞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Konferans, Öğrenci Merkezli Çalışmalar
Dersin amacı Basın alanındaki sorunları ve gelişmeleri tartışma,hukuki bir zeminde değerlendirme becerisi kazanılacaktır.
Dersin tanımı Bu derste, düşünce ve ifade özgürlüğü kavramları temelinde, dünyada ve Türkiye''''de yaşanan etik problemler ele alınacaktır. Tekelleşme, magazinelleşme, şiddet, teşhircilik, sansasyonalizm, gazetecilik mesleğinde istihdam sorunları, yerel basının sorunları da ayrıca ders kapsamında irdelenecektir. Ayrıca, gazetecilik mesleğinde etik kuralların ihlal edilmesi ve etik kuralların eleştirisi de yine derste işlenecektir.

Dersin içeriği
1- 1980’lerden itibaren iletişim sistemlerinin düzenlenmesinde yaşanan yapısal dönüşümler
2- Örgütlü medyada gazeteci ve sendika
3- Osmanlı Devleti''nden 2000''lere gazeteci kimliğinin dönüşümü
4- Gazetecinin sosyal hak ve özgürlüğü ile ilgili hukuki düzenlemeler
5- Medyada Magazinleşme
6- Medya, milliyetçilik ve militarizm
7- Medyada cinsiyetçilik
8- Medyada cinsiyetçilik
9- Medyada şiddet
10- Medyada şiddet
11- Medyada kamusal alan tartışmaları
12- Yerel Basının sorunları
13- Gazetecilik Bölümü öğrencilerin aldığı eğitim ve istihdam problemleri
14- Gazetecilik Bölümü öğrencilerin aldığı eğitim ve istihdam problemleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Katılımcılar, 1980’lerden itibaren iletişim sistemlerinin düzenlenmesinde yaşanan yapısal dönüşümler hakkında bilgi sahibi olurlar.
2- Katılımcılar, örgütlü medyada gazeteci ve sendika hakkında bilgi sahibi olurlar.
3- Katılımcılar, Osmanlı Devleti''nden 2000''lere gazeteci kimliğinin dönüşümü hakkında bilgi sahibi olurlar.
4- Katılımcılar, gazetecinin sosyal hak ve özgürlüğü ile ilgili hukuki düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olurlar.
5- Katılımcılar, medyada magazinleşme hakkında bilgi sahibi olurlar.
6- Katılımcılar, medya, milliyetçilik ve militarizm hakkında bilgi sahibi olurlar.
7- Katılımcılar, medyada cinsiyetçilik, Medyada şiddet hakkında bilgi sahibi olurlar.
8- Katılımcılar, medyada kamusal alan tartışmaları hakkında bilgi sahibi olurlar.
9- Katılımcılar, yerel Basının sorunları hakkında bilgi sahibi olurlar.
10- Katılımcılar, gazetecilik Bölümü öğrencilerin aldığı eğitim ve istihdam problemleri hakkında bilgi sahibi olurlar.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
2- Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
3- Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
4- Ekip çalışması becerisinin kazanılması
5- İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
6- Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
7- Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
8- Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 2 7 14
Sunum / Seminer hazırlama 2 7 14
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 10 20
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İrfan Erdoğan Türkiye’de Gazetecilik Eğitimi ve Bilim İletişimi (12-84) Ruhdan Uzun İletişim Etiği Sorunlar Sorumluluklar (23-183) Andrew Belsey - Ruth Chadwick Medya ve Gazetecilikte Etik Sorunlar A. Raşit Kaya İktidar Yumağı: Medya, Sermaye, Devlet Gülseren Adaklı Türkiye’de Medya Endüstrisi (86-374) Atilla Özsever Tekelci Medyada Örgütsüz Gazeteci Zeki Saral Biz Bir Aileyiz Erdal Dağtaş Türkiye’de Magazin Basını David Trend Medyada Şiddet Efsanesi
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders ile ilgili dosyalar