Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
HASARSIZ KONTROL YÖNTEMLERİ |
Üçüncü düzey |
SHA 525 |
|
2 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Yrd.Doç.Dr. ADEM KARCI
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
|
Dersin amacı
|
HASARSIZ KONTROL YÖNTEMLERİ
|
Dersin tanımı
|
HASARSIZ KONTROL YÖNTEMLERİ
|
1- |
Uçak bakımında tahribatsız kontrolün önemi.
|
2- |
Tahribatsız kontrolün kalitesi.
|
3- |
Tahribatsız kontrolün hata tespit kapasitesi.
|
4- |
Tahribatsız kontrolün emniyet hedefi.
|
5- |
Özel tahribatsız kontrol yöntemleri.
|
6- |
D-sight yöntemi.
|
7- |
Uçak elemanlarının tahribatsız kontrolü.
|
8- |
Tabakalı kompozit yapıların tahribatsız kontrolü.
|
9- |
Yüksek sıcaklık kompozitlerinin tahribatsız kontrolü.
|
10- |
Korozyon hasarının tahribatsız kontrolü.
|
11- |
Yorulma hasarının tahribatsız kontrolü.
|
12- |
Darbe hasarının tahribatsız kontrolü.
|
13- |
Kaynak bağlantısının tahribatsız kontrolü.
|
14- |
Cıvata ve perçin bağlantısının tahribatsız kontrolü.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu dersin sonunda öğrenci tahribatsız kontrol yöntemlerinin emniyet ve ekonomi hedefini açıklayabilecektir.
|
2- |
Bu dersin sonunda öğrenci özel tahribatsız kontrol yöntemlerini açıklayabilecektir.
|
3- |
-
|
4- |
-
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
5
|
50
|
Ödevler
|
5
|
5
|
25
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
10
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
5
|
5
|
25
|
Toplam iş yükü
|
|
|
186
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Peter J. Shull, Nondestructive Evaluation Theory, Techniques, and Applications, Marcel Dekker, Pennsylvania, 2002.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Peter J. Shull, Nondestructive Evaluation Theory, Techniques, and Applications, Marcel Dekker, Pennsylvania, 2002.
|
|