Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Histoloji-embriyoloji (yüksek Lisans) > ANTRENMAN METODLARI VE FİZYOLOJİK ETKİLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ANTRENMAN METODLARI VE FİZYOLOJİK ETKİLERİ İkinci düzey BSB 653 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili türkçe
Koordinatör PROF. DR. YAHYA POLAT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. HÜRMÜZ KOÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı spor branşlarına ait antrenman metodlarının ve fizyolojik olarak etkilerinin öğretilmesi
Dersin tanımı spor branşlarınına uygulanan antrenman planlamalarının fizyolojik etkileri

Dersin içeriği
1- 1. Antrenman Prensipleri
2- 2. Antrenmanda Yüklenme Öğeleri;
3- 3. Antrenman Metotları (aerobik)
4- 4. Antrenman Metotları (anaerobik)
5- 5. Antrenman Metodu ve Enerji Sistemleri
6- 6. Antrenman Metodu ve Egzersiz Sonrası Toparlanma
7- vize
8- 7. Antrenman Metodu ve Kas Sistemi
9- 8. Antrenman Metodu ve Dolaşım Sistemi
10- 9. Antrenman Metodu ve Solunum Sistemi
11- 10. Antrenman Metodu ve Sinir Sistemi 1
12- 11. Antrenman Metodu ve İskelet sistemi
13- 12. Antrenman Metodu ve Kan Biyokimyası
14- final sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- 1. Antrenman Prensipleri
2- 2. Antrenmanda Yüklenme Öğeleri;
3- 3. Antrenman Metotları (aerobik)
4- 4. Antrenman Metotları (anaerobik)
5- 5. Antrenman Metodu ve Enerji Sistemleri
6- 6. Antrenman Metodu ve Egzersiz Sonrası Toparlanma
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Histoloji ve Embriyoloji bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
2- Bilimsel bakışa sahip olur,
3- insan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olur ve buna uygun davranır,
4- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
5- Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanır
6- Işık mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütme becerisini kazanır,
7- Bilimsel yenilikleri takip eder,
8- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
9- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
10- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
11- Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 10 20
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 3 10 30
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı antrenman bilgisi yaşar sevim
Yardımcı Kaynaklar antrenman planlaması Bompa

Ders ile ilgili dosyalar