Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Tarim Bilimleri ve Teknolojileri(yl.ing) > NÜKLEER FİZİK-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
NÜKLEER FİZİK-I İkinci düzey FİZ 560 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. GÖKHAN KOÇAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. GÖKHAN KOÇAK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı İleri Nükleer Fizik bilgileri verilerek öğrencilerin Nükleer yapının yanında Reaksiyon kısmınında anlamasını sağlamak ve bu iki konu arasındaki ilişkinin kavranması.
Dersin tanımı Lisans Nükleer Fizik bilgilerinin devamı olarak klasik ve kuantum mekaniksel olarak Nükleer Yapı ve Saçılmanın anlaşılması.

Dersin içeriği
1- Klasik Çarpışma ve Saçılma Problemleri,
2- Kuantum Saçılma Teorisi,
3- Kuantum Saçılma Teorisi,
4- Elastik Saçılmalar,
5- İnelastik Saçılmalar,
6- Bağlanma enerjileri,
7- Ara Sınav,
8- Alfa, Beta, Gama Bozunmaları,
9- Alfa, Beta, Gama Bozunmaları,
10- Fisyon ve Füzyon,
11- Fisyon ve Füzyon,
12- Nükleer enerji ve Reaktörler
13- Nükleer enerji ve Reaktörler
14- Final Sınavı.
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Alanı ile ilgili temel bilimsel prensip, kavram ve yetenek bilgilerini gösterebilir.
2- Gerekli bilgi, yetenek, bilimsel ve nicel düşünce metotlarını kullanarak problemler çözebilir.
3- Problemler ile fiziksel kanun ve prensipler arasında bağlantı kurabilir.
4- Karşılaşılan durumlara, fizik prensiplerinin nasıl uygulandığını açıklayabilir, laboratuar aletlerini kullanarak ölçüm ve hesaplamalar yapabilir.
5- Açık ve etkili bir biçimde bilimsel fikirler bildirebilir.
6- Fizik gerektiren durumlar ya da nicel problemleri analiz etmek için uygun içerikleri kullanabilir ve çözümsel düşünceye sahiptir.
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 15 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 30 30
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 20 40
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     187
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Nükleer Fizik 2. Cilt, Kenneth S. Krane
Yardımcı Kaynaklar Nuclear Physics:Energy and Matter, J. M. Pearson

Ders ile ilgili dosyalar