Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Resim > ENSTALASYON
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ENSTALASYON Birinci düzey RESTS019 Seçmeli 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri none
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ RAHŞAN AKARSU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. AYGÜL AYKUT
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı none
Dersin veriliş şekli Yüz yüze, Sunuş ve buluş.
Dersin amacı Enstalâsyon sanatı bağlamında Kavramsal Sanatın kavram, kapsam ve boyutlarını, displinlerarası bağıntıları ile kavranılması.
Dersin tanımı Enstalâsyon sanatının bağlamını kavramsal çerçevesi ve uygulamalarını içeren kuramsal bir derstir.

Dersin içeriği
1- Modernizm sonrasında dünyada yaşanan değişimler ile bu değişimlerin sanat tarzları ve sanatçılar üzerindeki etkileri.
2- Modernizmin sanat anlaşıyı ve kuramsal yapısı.
3- Modernist akımlar ve formalizm anlayışının temellerinin sarsılması.
4- Clement Greenberg ve Rauschenberg üzerinden okumlar ve tartışma.
5- Postmodernist kavramlara giriş.
6- Postmodern sanat ve kavramsal sanatın kökenleri.
7- 20. yüzyıl başında Marcel Duchamp''ın hazır-yapımları ve Kurt Schwitters''e kadar enstalasyon.
8- 1960 sorası Sanat ve Söylemler.
9- Robert Smithson ve ''bir çevre olarak sanat eseri'' fikri.
10- Arazi sanatı ve Enstalasyon''un öncüleri: Michael Heizer, Nancy Holt, James Turrel ve Walter de Maria''nın incelenmesi.
11- J. Beuys''un enstalasyonları ve okumaları.
12- Malzeme ve teknik açıdan ensatalasyon sanatı ve seçimleri.
13- 1980 sonrası teknoloji ve enstalasyon
14- *
15- *
16- *
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sanat dünyasında Çağdaş sanatın dayanaklarını ve sorunsalları anlayabilme.
2- Enstalâsyon sanatına dair bilgileri yoluyla çağdaş sanatı çözümleme ve yorum yapabilme yeterliliğinin kazandırılabilme.
3- -
4- -
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Özgün düşünme: Verilen bir ödev veya kendi projesi için bireysel veya takım çalışmasında kullanılmak üzere özgün düşünceler geliştirebilme, kavram, teklif, çözüm ve kanıt üretebilme,
2- Yeni fikir üretme: İnceleme, araştırma, görselleştirme ve hayal etme süreçlerinde ıraksak ve yakınsak düşünme yeterliliği gösterebilme, orijinal ve yeni bakış açısı sunan fikir üretebilme,
3- Etkinlik yönetme: Bir etkinliğin başlangıcından sonucuna kadarki süreçlerini; amaca uygun malzeme, yöntem, teknik ve ortamı seçebilme, düzenleme ve yönetme becerilerini gösterebilme
4- Taslama, tasarı, tasarıma ulaşma: Fikir üretiminden sonuç üretimine işe kadar, çalışmanın tüm süreçlerini yönetebilme ve hedeflenen sonuca ulaşabilme,
5- Üretme motivasyonu kazanma: Girişimci ve üretken davranış biçimi kazanarak, çalışma tempo ve disiplini içinde üretkenlik gösterebilme,
6- Kendini Yönetme: Bağımsız düşünme, hedef oluşturma, üretim ve çalışma süreçlerini yöneterek, zamanında iş teslim edebilme disiplini geliştirebilme
7- Alan yazını takip etme: Alanın dil ve terminolojisine hakim olma; kendini geliştirmek ve güncel sanata hakim olabilmek için alan yazını takip edebilme,
8- Etik değerlere uyma: Eğitim sürecinde, sanatsal etkinliklerde ve gerçekleştirdiği sanat pratiklerinde, alan etiğine ve alan disiplinine sahip olabilme
9- Paydaşlarla iletişim kurma: Dış paydaşlarla iletişim etkinliklerine dahil olabilme, dış ve iç paydaşlarla ilişkiler, sanat tüketicisi, sanat piyasası, iş partnerleri ile takım çalışmaları gerçekleştirebilme,
10- Çağdaş teknolojileri kullanma: Farklı ve çağdaş teknolojileri etkili şekilde kullanabilme, bu teknolojilerin kullanıldığı çalışmalara dahil olabilme,
11- Disiplinler arası çalışmalar yapma: Güncel sanat pratiklerinde disiplinler arası çalışmalarda yer alabilme, disiplinler arası yaklaşım ve yöntemleri kullanabilme,
12- Eleştirel yaklaşım: Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak yeni bilgileri, farklı uygulamaları kavrama ve analiz edebilme; alan araştırmalarını değerlendirebilme, özgün eleştiri geliştirebilme,
13- Grup çalışması yapma: Alan dahilinde ziyaretler, sanat etkinlikleri gibi faaliyetlerde grup çalışması içinde görev alabilme, işbirliği yapabilme, iletişim kurabilme
14- İfade: Fikir ve üretimlerini görsel, yazılı, sözlü, ifade edebilme, geri dönütleri kullanarak fikrini ya da üretimini geliştirebilme,
15- Çalışma disiplini ve gelişme azmi: Alanda disiplinli çalışmaya ve kendini geliştirmeye istekli ve açık olabilme. Kendine hedefler belirleme, hedefleri doğrultusunda çalışma azmi gösterebilme; alanda gelişimine katkı sağlayacak süreçlere dahil olma ve bunların sürekliliğini sağlayabilme,
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 2 20
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 2 10
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 1 4 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 2 4
Toplam iş yükü     54
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Nicolas de Oliveira, Nicola Oxley, Michael Petry. Çeviren: Osman Akınhay, Yeni Milenyumda Enstalasyon Sanatı, Akbank, 2005
Yardımcı Kaynaklar Mehmet Yılmaz, Modernden Postmodern Sanat, Ütopya yay. Rıfat Şahiner, Sanatta Postmodern Kırılmalar ya da Modernin Yapıbozumu, Yeni İnsan Yayınevi Levent Çalıkoğlu, Çağdaş Sanat Konuşmaları 1-2-3, Yapı Kredi Yayınları Paul Klee, Çağdaş Sanat Kuramı, Dost Kitabevi

Ders ile ilgili dosyalar