Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ENSTALASYON |
Birinci düzey |
RESTS019 |
Seçmeli |
3 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
none
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ RAHŞAN AKARSU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. AYGÜL AYKUT
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
none
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze, Sunuş ve buluş.
|
Dersin amacı
|
Enstalâsyon sanatı bağlamında Kavramsal Sanatın kavram, kapsam ve boyutlarını, displinlerarası bağıntıları ile kavranılması.
|
Dersin tanımı
|
Enstalâsyon sanatının bağlamını kavramsal çerçevesi ve uygulamalarını içeren kuramsal bir derstir.
|
1- |
Modernizm sonrasında dünyada yaşanan değişimler ile bu değişimlerin sanat tarzları ve sanatçılar üzerindeki etkileri.
|
2- |
Modernizmin sanat anlaşıyı ve kuramsal yapısı.
|
3- |
Modernist akımlar ve formalizm anlayışının temellerinin sarsılması.
|
4- |
Clement Greenberg ve Rauschenberg üzerinden okumlar ve tartışma.
|
5- |
Postmodernist kavramlara giriş.
|
6- |
Postmodern sanat ve kavramsal sanatın kökenleri.
|
7- |
20. yüzyıl başında Marcel Duchamp''ın hazır-yapımları ve Kurt Schwitters''e kadar enstalasyon.
|
8- |
1960 sorası Sanat ve Söylemler.
|
9- |
Robert Smithson ve ''bir çevre olarak sanat eseri'' fikri.
|
10- |
Arazi sanatı ve Enstalasyon''un öncüleri: Michael Heizer, Nancy Holt, James Turrel ve Walter de Maria''nın incelenmesi.
|
11- |
J. Beuys''un enstalasyonları ve okumaları.
|
12- |
Malzeme ve teknik açıdan ensatalasyon sanatı ve seçimleri.
|
13- |
1980 sonrası teknoloji ve enstalasyon
|
14- |
*
|
15- |
*
|
16- |
*
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sanat dünyasında Çağdaş sanatın dayanaklarını ve sorunsalları anlayabilme.
|
2- |
Enstalâsyon sanatına dair bilgileri yoluyla çağdaş sanatı çözümleme ve yorum yapabilme yeterliliğinin kazandırılabilme.
|
3- |
-
|
4- |
-
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Özgün düşünme: Verilen bir ödev veya kendi projesi için bireysel veya takım çalışmasında kullanılmak üzere özgün düşünceler geliştirebilme, kavram, teklif, çözüm ve kanıt üretebilme,
|
|
2- |
Yeni fikir üretme: İnceleme, araştırma, görselleştirme ve hayal etme süreçlerinde ıraksak ve yakınsak düşünme yeterliliği gösterebilme, orijinal ve yeni bakış açısı sunan fikir üretebilme,
|
|
3- |
Etkinlik yönetme: Bir etkinliğin başlangıcından sonucuna kadarki süreçlerini; amaca uygun malzeme, yöntem, teknik ve ortamı seçebilme, düzenleme ve yönetme becerilerini gösterebilme
|
|
4- |
Taslama, tasarı, tasarıma ulaşma: Fikir üretiminden sonuç üretimine işe kadar, çalışmanın tüm süreçlerini yönetebilme ve hedeflenen sonuca ulaşabilme,
|
|
5- |
Üretme motivasyonu kazanma: Girişimci ve üretken davranış biçimi kazanarak, çalışma tempo ve disiplini içinde üretkenlik gösterebilme,
|
|
6- |
Kendini Yönetme: Bağımsız düşünme, hedef oluşturma, üretim ve çalışma süreçlerini yöneterek, zamanında iş teslim edebilme disiplini geliştirebilme
|
|
7- |
Alan yazını takip etme: Alanın dil ve terminolojisine hakim olma; kendini geliştirmek ve güncel sanata hakim olabilmek için alan yazını takip edebilme,
|
|
8- |
Etik değerlere uyma: Eğitim sürecinde, sanatsal etkinliklerde ve gerçekleştirdiği sanat pratiklerinde, alan etiğine ve alan disiplinine sahip olabilme
|
|
9- |
Paydaşlarla iletişim kurma: Dış paydaşlarla iletişim etkinliklerine dahil olabilme, dış ve iç paydaşlarla ilişkiler, sanat tüketicisi, sanat piyasası, iş partnerleri ile takım çalışmaları gerçekleştirebilme,
|
|
10- |
Çağdaş teknolojileri kullanma: Farklı ve çağdaş teknolojileri etkili şekilde kullanabilme, bu teknolojilerin kullanıldığı çalışmalara dahil olabilme,
|
|
11- |
Disiplinler arası çalışmalar yapma: Güncel sanat pratiklerinde disiplinler arası çalışmalarda yer alabilme, disiplinler arası yaklaşım ve yöntemleri kullanabilme,
|
|
12- |
Eleştirel yaklaşım: Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak yeni bilgileri, farklı uygulamaları kavrama ve analiz edebilme; alan araştırmalarını değerlendirebilme, özgün eleştiri geliştirebilme,
|
|
13- |
Grup çalışması yapma: Alan dahilinde ziyaretler, sanat etkinlikleri gibi faaliyetlerde grup çalışması içinde görev alabilme, işbirliği yapabilme, iletişim kurabilme
|
|
14- |
İfade: Fikir ve üretimlerini görsel, yazılı, sözlü, ifade edebilme, geri dönütleri kullanarak fikrini ya da üretimini geliştirebilme,
|
|
15- |
Çalışma disiplini ve gelişme azmi: Alanda disiplinli çalışmaya ve kendini geliştirmeye istekli ve açık olabilme. Kendine hedefler belirleme, hedefleri doğrultusunda çalışma azmi gösterebilme; alanda gelişimine katkı sağlayacak süreçlere dahil olma ve bunların sürekliliğini sağlayabilme,
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
10
|
2
|
20
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
2
|
10
|
Ödevler
|
2
|
2
|
4
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
4
|
4
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
2
|
2
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
2
|
2
|
4
|
Toplam iş yükü
|
|
|
54
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Nicolas de Oliveira, Nicola Oxley, Michael Petry. Çeviren: Osman Akınhay, Yeni Milenyumda Enstalasyon Sanatı, Akbank, 2005
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Mehmet Yılmaz, Modernden Postmodern Sanat, Ütopya yay.
Rıfat Şahiner, Sanatta Postmodern Kırılmalar ya da Modernin Yapıbozumu, Yeni İnsan Yayınevi
Levent Çalıkoğlu, Çağdaş Sanat Konuşmaları 1-2-3, Yapı Kredi Yayınları
Paul Klee, Çağdaş Sanat Kuramı, Dost Kitabevi
|
|