Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Endüstriyel Tasarim Mühendisliği > İMALAT TEKNOLOJİLERİ - I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İMALAT TEKNOLOJİLERİ - I Birinci düzey ETM 213 Zorunlu 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ FATMA NAZLI ÖZSOLAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı -
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Döküm teknikleri olarak, kuma döküm, kalıp kumları, model ve maça hazırlanması, kalıplama tekniği, metal kalıba döküm, döküm hataları, ergitme vasıtaları şekil değiştirme esasları için, serbest dövme ve basma, kalıpta dövme ve basma, ekstrüzyon, haddeleme, tel çekme usullerinin, mühendislik, mühendislik etiği, öğrenme ve yaratıcı düşünce ,çeşitli mühendislik kavramlarının ve sistemleri kapsamında incelenmesini amaçlamaktadır.
Dersin tanımı Genel imalat yöntemlerinin uygulanması.

Dersin içeriği
1- İmalata giriş, İmalatın Maliyetteki Rolü, Üretim ve İmalat Sistemleri , İmalat İçin Planlama, Malzeme Seçimi, Temel İmalat Yöntemleri
2- Malzemelerin İç Yapısı, Atomlar Arası Bağlar, Atomların Dizilişleri
3- Kristal Yapılar ve Hataları, Mekanik Özellikleri, Malzemelerin Sınıflandırılması
4- Metal Üretim Teknikleri: Cevher hazırlama ve zenginleştirme. Öğütme sistemleri, demir cevherinden ham demir üretilmesi
5- Yüksek fırında ham demir üretimi,çelik üretimi, Demir dışı metallerin üretimi
6- Dökümlerde Tasarım Kuralları ,Dökümlerde Katılaşma ,Dökü yöntemleri, model, maça. Kum kalıba döküm, hassas döküm, seramik kalıba döküm
7- Ara Sınav
8- Döküm Yöntemleri: Basınçlı döküm, sürekli kalıba döküm, savurma döküm, Ergitme ocakları
9- Döküm Parçalarda Kalite Kontrolü, Bazı Döküm Hataları ve Nedenleri
10- Plastik Deformasyonun (Şekil Değiştirmenin) Esasları, Plastik Deformasyon Mekanizmaları, Plastik Şekillendirme Teknikleri
11- Döverek Şekillendirme: Dövme, haddeleme, ekstrüzyon, Basma ve Çekme Şartlarında Şekillendirme: derin çekme, hidromekanik şekillendirme, hidrolik şekillendirme, sıvama
12- Çekerek Şekillendirme, Bükerek Şekillendirme
13- Dikişsiz boru imalatı, kıvırma, bükme, kesme, uzatma
14- Sac Metal Kalıpçılığı
15- Yıl Sonu Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci,
2- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi,
3- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi,
4- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi,
5- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi kazandırma.
6- --
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine sahip olur.
2- Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
3- Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine sahip olur.
4- Bilgisayar destekli tasarım ve imalat programlarıyla ürün modelleme ve analiz becerisi kazandırma
5- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi kazandırma (Mekanik sistemler, Isıl sistemler)
6- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi kazandırma
7- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazandırma (Mekanik problemler, Isıl problemler, Tasarım Problemleri)
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazandırma
9- Etkin iletişim kurma becerisi kazandırma
10- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim sağlama
11- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazandırma
12- Çağın sorunları hakkında bilgi kazandırma
13- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi kazandırma
14- Temel mühendislik sorunlarını anlayabilen, bilgiye ulaşabilen, analiz edip çözüm geliştirebilen bireyler yetiştirme
15- Sürekli öğrenmeyi ve mesleki, toplumsal, kültürel gelişimi amaç edinmiş bireyler yetiştirme
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     88
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Üretim Yöntemleri ve İmalat Teknolojileri (Prof. Dr. Muammer Gavas, Prof. Dr. Mustafa Yaşar, Doç. Dr. Mustafa Aydın, Doç. Dr. Yahya Altunpak)
Yardımcı Kaynaklar İmalat Yöntemleri (Prof. Dr. M. Baki KARAMIŞ)

Ders ile ilgili dosyalar