Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyomedikal Mühendisliği (doktora) > BİYOPOLİMERLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİYOPOLİMERLER Üçüncü düzey BMM 622 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Malzeme veya Biyomalzeme temelli derslerden herhangibirinin alınmış olması
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MEHMET ÇAĞRI SOYLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. Gülşen AKDOĞAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Ö. Burak İSTANBULLU
Dersin veriliş şekli Sınıfta teorik olarak ve ayrıca Laboratuar ,Tıp Fakültesi ve Sanayi uygulama örnekleri
Dersin amacı Temel Polimerler bilgisi üzerine; doğal ve yapay biyopolimerler hakkında temel bilgileri oluşturmak, farklarını, çeşitlerini, kullanım alanlarını, üretim yollarını tanımak.
Dersin tanımı İnsan vücudunda biyomalzeme olarak giderek geniş bir kullanım alanına sahip olan biyopolimerlerin doğal türlerinin yanı sıra, yapay türlerinin de tanıtılması, üretilmesi, vücuttati davranışları hakkında bilgi birikimi hedeflenmektedir.

Dersin içeriği
1- Temel polimerler bilgisi: Hidrokarbon/Polimer molekülleri ve kimyası Molekül ağırlığı, şekli, yapısı, dizilişi
2- Termoplastik ve Termoset Polimerler, Kopolimerler,
3- Polimerlerin Kristal Yapısı ve Kristalleri Polimerlerdeki kusurlar
4- Polimerlerin Mekanik, Viskoelastik şekil değiştirme davranışları Polimer malzemelerden yayınma davranışı.
5- Plastikler, Elastomerler, Elyaflar, Ultra Yüksek Yoğunluklu Poli Etilen (UHMWPE)
6- Ara Sınav
7- Polimerlerin sentezi ve işleme yöntemleri
8- Plastik, Elastomer, Elyaf ve Filmlerin üretim yöntemleri.
9- Biyopolimerin tarihçesi, Kullanım alanları
10- Biyopolimerlerin sınıflandırılması. Biyopolimerlerin biyouyumluluk problemleri
11- Doğal Biyopolimer çeşitleri. Yapay Biyopolimer çeşitleri
12- Biyopolimerlerin biyoeriyebilme(çözünme) özellikleri
13- Biyopolimer uygulama örnekleri için Tıp Fakültesi ziyareti
14- Medikal malzeme üretim firma ziyareti
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Diğer malzemelere göre biyopolimerlerin avantaj ve dezavantajlı yanlarını tanımak.
2- Biyopolimerlerin üretim yöntemlerini tanımak.
3- Biyopolimerlerin biyolojik uyumluluklarını tanımak.
4- Kullanım alanlarını tanımak.
5- Biyopolimerlerin kullanılabileceği yeni alan ve konuları farkedebilmek.
6- Biyopolimerlerin yerli üretim imkanlarını araştırmak.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Biyomedikal Mühendisliğinde bir uzmanlık alanında derinlemesine bilgi edinmek, literatüre vakıf olmak.
2- Uzmanlık alanında problem tanımlama formüle etme, araştırma yapma, modelleme, analiz yapma yeteneklerini kazanmak.
3- Araştırma sonuçlarını analiz ederek sonuçlar çıkarma ve bunları yazılı sözlü sunma becerisi kazanma.
4- Mühendislik bilgilerini yaşam bilimleri alanında etkin kullanma yeteneği kazanmak.
5- Disiplinler arası çalışmalarda takım çalışması yapabilmek.
6- Araştırma sonuçlarını çok kullanılan bir yabancı dilde yazılı ve sözlü sunabilmek.
7- Yaşam boyu öğrenme, yeni bilgilere erişebilme, yeni alanlara yönelebilme becerisini kazanmak.
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanmak.
9- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
10- Hastanelerde teknoloji kullanımında kalite ve güveni artırmak için klinik mühendisliği alanında eğitim ve danışma hizmeti sağlayabilme.
11- Hastane, sağlık örgütleri ve tıbbi teknoloji üretici/satıcılarına danışmanlık ve teknik destek hizmeti sağlayabilme.
12- Yeni biyomalzemeler üzerine bilgi ve beceri kazanma.
13- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanma.
14- Araştırıcı, üretici ve girişimci kapasiteye sahip olabilme.
15- Çağdaş, yenilikçi, katılımcı olabilme, kendini iyi ifade edebilme, kalite ve kalite yönetimi konularında bilinç sahibi olabilme.
16- Ulusal gereksinimlere öncelik verebilme ve bu konulardaki gelişmeleri yakından izleyebilme.
17- Biyomedikal alanındaki bilimsel çalışma sonuçlarını ulusal ve evrensel çevrelere aktarabilme ve öncülük edebilme.
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 11 3 33
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 11 4 44
Ödevler 3 10 30
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 1 3 3
Arazi çalışması 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 20 20
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 3 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1) Malzeme Bilimi ve Mühendisliği , William D. CALLISTER, David G. RETHWISCH ......................... 2) Handbook of Biopolymers and Biodegradable Plastics.Sina Ebnesajjad William Andrew, 31 Ara 2012 - 472 sayfa
Yardımcı Kaynaklar Biopolymers: Biomedical and Environmental Applications Susheel Kalia, Luc Avérous, John Wiley & Sons, 26 Eyl 2011 - 642 sayfa

Ders ile ilgili dosyalar