Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BİYOPOLİMERLER |
Üçüncü düzey |
BMM 622 |
Seçmeli |
2 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Malzeme veya Biyomalzeme temelli derslerden herhangibirinin alınmış olması
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. MEHMET ÇAĞRI SOYLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Yrd. Doç. Dr. Gülşen AKDOĞAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş. Gör. Ö. Burak İSTANBULLU
|
Dersin veriliş şekli
|
Sınıfta teorik olarak ve ayrıca Laboratuar ,Tıp Fakültesi ve Sanayi uygulama örnekleri
|
Dersin amacı
|
Temel Polimerler bilgisi üzerine; doğal ve yapay biyopolimerler hakkında temel bilgileri oluşturmak, farklarını, çeşitlerini, kullanım alanlarını, üretim yollarını tanımak.
|
Dersin tanımı
|
İnsan vücudunda biyomalzeme olarak giderek geniş bir kullanım alanına sahip olan biyopolimerlerin doğal türlerinin yanı sıra, yapay türlerinin de tanıtılması, üretilmesi, vücuttati davranışları hakkında bilgi birikimi hedeflenmektedir.
|
1- |
Temel polimerler bilgisi: Hidrokarbon/Polimer molekülleri ve kimyası
Molekül ağırlığı, şekli, yapısı, dizilişi
|
2- |
Termoplastik ve Termoset Polimerler, Kopolimerler,
|
3- |
Polimerlerin Kristal Yapısı ve Kristalleri
Polimerlerdeki kusurlar
|
4- |
Polimerlerin Mekanik, Viskoelastik şekil değiştirme davranışları
Polimer malzemelerden yayınma davranışı.
|
5- |
Plastikler, Elastomerler, Elyaflar, Ultra Yüksek Yoğunluklu Poli Etilen (UHMWPE)
|
6- |
Ara Sınav
|
7- |
Polimerlerin sentezi ve işleme yöntemleri
|
8- |
Plastik, Elastomer, Elyaf ve Filmlerin üretim yöntemleri.
|
9- |
Biyopolimerin tarihçesi, Kullanım alanları
|
10- |
Biyopolimerlerin sınıflandırılması. Biyopolimerlerin biyouyumluluk problemleri
|
11- |
Doğal Biyopolimer çeşitleri. Yapay Biyopolimer çeşitleri
|
12- |
Biyopolimerlerin biyoeriyebilme(çözünme) özellikleri
|
13- |
Biyopolimer uygulama örnekleri için Tıp Fakültesi ziyareti
|
14- |
Medikal malzeme üretim firma ziyareti
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Diğer malzemelere göre biyopolimerlerin avantaj ve dezavantajlı yanlarını tanımak.
|
2- |
Biyopolimerlerin üretim yöntemlerini tanımak.
|
3- |
Biyopolimerlerin biyolojik uyumluluklarını tanımak.
|
4- |
Kullanım alanlarını tanımak.
|
5- |
Biyopolimerlerin kullanılabileceği yeni alan ve konuları farkedebilmek.
|
6- |
Biyopolimerlerin yerli üretim imkanlarını araştırmak.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Biyomedikal Mühendisliğinde bir uzmanlık alanında derinlemesine bilgi edinmek, literatüre vakıf olmak.
|
|
2- |
Uzmanlık alanında problem tanımlama formüle etme, araştırma yapma, modelleme, analiz yapma yeteneklerini kazanmak.
|
|
3- |
Araştırma sonuçlarını analiz ederek sonuçlar çıkarma ve bunları yazılı sözlü sunma becerisi kazanma.
|
|
4- |
Mühendislik bilgilerini yaşam bilimleri alanında etkin kullanma yeteneği kazanmak.
|
|
5- |
Disiplinler arası çalışmalarda takım çalışması yapabilmek.
|
|
6- |
Araştırma sonuçlarını çok kullanılan bir yabancı dilde yazılı ve sözlü sunabilmek.
|
|
7- |
Yaşam boyu öğrenme, yeni bilgilere erişebilme, yeni alanlara yönelebilme becerisini kazanmak.
|
|
8- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanmak.
|
|
9- |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
|
10- |
Hastanelerde teknoloji kullanımında kalite ve güveni artırmak için klinik mühendisliği alanında eğitim ve danışma hizmeti sağlayabilme.
|
|
11- |
Hastane, sağlık örgütleri ve tıbbi teknoloji üretici/satıcılarına danışmanlık ve teknik destek hizmeti sağlayabilme.
|
|
12- |
Yeni biyomalzemeler üzerine bilgi ve beceri kazanma.
|
|
13- |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanma.
|
|
14- |
Araştırıcı, üretici ve girişimci kapasiteye sahip olabilme.
|
|
15- |
Çağdaş, yenilikçi, katılımcı olabilme, kendini iyi ifade edebilme, kalite ve kalite yönetimi konularında bilinç sahibi olabilme.
|
|
16- |
Ulusal gereksinimlere öncelik verebilme ve bu konulardaki gelişmeleri yakından izleyebilme.
|
|
17- |
Biyomedikal alanındaki bilimsel çalışma sonuçlarını ulusal ve evrensel çevrelere aktarabilme ve öncülük edebilme.
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
11
|
3
|
33
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
11
|
4
|
44
|
Ödevler
|
3
|
10
|
30
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
10
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
10
|
10
|
Laboratuvar
|
1
|
3
|
3
|
Arazi çalışması
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
20
|
20
|
Toplam iş yükü
|
|
|
184
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
3
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1) Malzeme Bilimi ve Mühendisliği , William D. CALLISTER, David G. RETHWISCH .........................
2) Handbook of Biopolymers and Biodegradable Plastics.Sina Ebnesajjad
William Andrew, 31 Ara 2012 - 472 sayfa
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Biopolymers: Biomedical and Environmental Applications
Susheel Kalia, Luc Avérous, John Wiley & Sons, 26 Eyl 2011 - 642 sayfa
|
|