Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > İktisat (yüksek Lisans) > ULUSLARARASI PAZARLAMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ULUSLARARASI PAZARLAMA İkinci düzey İŞL 538 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ HAYRİYE NUR BAŞYAZICIOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MEHMET ŞÜKRÜ AKDOĞAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli yüzyüze
Dersin amacı Uluslararası pazarlama alanında öğrencileri bilgilendirmek, dış pazar fırsatlarını yakalama ve değerlendirme konusunda fikir sahibi kılmak.
Dersin tanımı Türkiye'nin Dünya ticaretinden aldığı paydan başlayarak öğrencilerin bu payın arttırılmasına yönelik olarak uluslararası pazarlama konusunda fikirler geliştirebileceği bir bilgilenme ve tartışma ortamı sağlayan bir derstir.

Dersin içeriği
1- Pazarlama çevresi
2- Dünya ticareti ve Türkiye'nin payı
3- Uluslararası ticaret engelleri ve uluslararası ticareti teşvik eden kuruluşlar
4- Türkiye'nin ihracat rejimi
5- Pazar araştımaları
6- uluslararası pazarlama stratejileri
7- uluslararası pazarlama stratejileri
8- Ara sınav
9- uluslararası pazarlama stratejileri
10- uluslararası pazarlama stratejileri
11- Dış ticaret işlemleri
12- Dış ticaret işlemleri
13- Lojistik ve Teslim şekilleri
14- Genel tektrar ve değerlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Pazarlama düşüncesini uluslararası boyuta taşır.
2- Dünya ticaretinin boyutlarını görür ve Dünya ticaretinde Türkiye''nin yerini bilir.
3- Uluslararası ticaret engellerini ve teşvik unsurlarını idrak eder.
4- Uluslararası pazar fırsatlarını araştırır.
5- Lojistik uygulamalarını ve teslim şekillerini karşılaştırabilir.
6- Dış ticaret işlemlerini yapabilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Günlük hayatta karşılaştığımız ekonomik sorunlara iktisat teorileri ışığında çözüm üretebilmek.
2- İktisat biliminin alt dallarında uzmanlaşmak.
3- İktisadi önermeleri çözebilmek amacıyla,matematiksel, ekonometrik ve istatistiksel yöntemleri kullanabilme yeteneğine sahip olmak.
4- Ekonomik verilerin toplanması, analizi ve yorumlanmasında bilimsel ve ahlaki değerlere sahip olmak.
5- İktisadi araştırmaları hazırlama ve yazmada araştırma ve yazma yeteneği kazanmak.
6- Ekonomi alanında yabancı literatürü takip etmek amacıyla en az bir yabancı dili konuşma, anlama ve yazma becerisi kazanmak.
7- İktisat alanının gerektirdiği düzeyde paket programları kullanabilme yeteneğine sahip olmak.
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 1 16 16
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 18 18
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 5 15
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ---
Yardımcı Kaynaklar ---

Ders ile ilgili dosyalar