Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Felsefe ve Din Bilimleri (doktora) > DİN DİLİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DİN DİLİ Üçüncü düzey FDB 656 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞR. ÜYESİ ÖZCAN AKDAĞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Ramazan ERTÜRK, YRD.DOÇ. DR. CENAN KUVANCI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Özcan AKDAĞ, Abdullah AKGÜL
Dersin veriliş şekli Tartışma yöntemi
Dersin amacı Dinî ifadelerin semantik ve epistemolojik içerim ve uzantılarının anlaşılması
Dersin tanımı Dinî ifadelerin semantik ve epistemolojik içerim ve uzantıları hakkında felsefî bir düşünme ve tartışmadır.

Dersin içeriği
1- Giriş ve dinî ifadelerin semantik ve sentaktik özellikleri.
2- İddialı dil: Dolaysız anlatım.
3- Dolaylı anlatım.
4- Doğrulamacı tahliller
5- Fonksiyonel ve linguistik tahliller ve sonuç
6- Beyan nedir?
7- İrfan nedir?
8- Burhan nedir?
9- Zahir-batın ayırımı I
10- Zahir-batın ayırımı II
11- Paradoksal ifadeler
12- Dinî ifadelerin bilişsel değeri I
13- Dinî ifadelerin bilişsel değeri II
14- Genel değerlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Dil varlık ilişkisi hakkında derin bir kavrayışa sahiptir
2- Dilin imkanlarını bilir
3- Dinî ifadelerin mantıkî ve epistemolojik statüsünü bilir
4- Din dilinin diğer dil birimleriyle olan bağını bilir
5- Dinî metinlerin nasıl anlaşılması ve yorumlanması gerektiğini bilir
6- Din dilinin çok katlı semantik yapısını bilir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bilim alanının, kavram, konu, yöntem ve sorunlarına hakim olur.
2- Bilim alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar.
3- Bilim alanındaki yeni gelişmeleri tanır.
4- Bilim alanı ile ilgili yerli ve yabancı kaynakları tanır, çalışmalarında etkili bir şekilde kullanır.
5- Bilim alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.
6- Bilim alanına yenilik getirecek özgün düşünce, yöntem, uygulama ve araştırmalar geliştirir.
7- Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası projelerde görev alır veya yeni projeler geliştirir.
8- Alanındaki bilimsel çalışmalarda bilişim ve iletişim teknolojilerini etkili şekilde kullanır.
9- Alanının gerektirdiği dilleri (Arapça ve Batı dilleri) ileri düzeyde bilir ve kullanır.
10- Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
11- Alanıyla ilgili akademik kurum ve kuruluşların çalışmalarına katkıda bulunur.
12- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yaparak ortak projeler geliştirir.
13- Ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik platformlarda paylaşır
14- Uzmanlık alanıyla ilgili konularda bilimsel, toplumsal, kültürel vb. strateji geliştirilmesinde rol alır.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 1 15 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Din Dili, Turan Koç.
Yardımcı Kaynaklar Din Dili Oyun Mu?, Cenan Kuvancı; Arap-İslam Kültürünün Akıl Yapısı, Muhammed Âbid el-Cabirî.

Ders ile ilgili dosyalar