Giriş | English

Lisans > Turizm Fakültesi > Turizm İşletmeciliği > TURİZMDE İŞ AHLAKI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TURİZMDE İŞ AHLAKI Birinci düzey TUR403 Zorunlu 7 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. HARUN ÇALHAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR.ÖĞR.ÜYESİ HARUN ÇALHAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Ahlaki değerlerin örgüt kültürü ve imajındaki önemi, istenilen ahlaki davranışların ve değerlerin geliştirilmesi programlarının nasıl uygulanabileceği, ahlaki davranışların nasıl denetlenebileceği ve ahlaki değerlerin ihlalinde izlenebilecek yolların neler olabileceğinin öğrenilmesi dersin amacını oluşturmaktadır.
Dersin tanımı Ahlak kavramının tanımlanması, ahlaki değerlerin kaynakları, ahlaki davranışların toplumun varlığını sürdürebilmesi açısından önemi, iş yapmada ahlakın önemi, ahlak ve örgüt kültürü arasındaki ilişkiler, ahlaki bir örgüt kültürü geliştirilmesinin önemi, ahlaki davranışları geliştirmenin yolları ve ahlaki ihlaller karşısında izlenmesi gereken tutumlar dersin kapsamını oluşturmaktadır.

Dersin içeriği
1- İş Ahlakı ve İlişkili Kavramların Tanımlanması
2- İşletmecilikte Sosyal Sorumluluk
3- Etik Kuramlarının ve Yaklaşımlarının Tanıtılması
4- Etik Kuramlarının ve Yaklaşımlarının Tanıtılması
5- İşletmecilik ve Yönetimde Etiksel Konular
6- Etiksel Karar Vermede Normatif ve Psikolojik Yaklaşımlar
7- Etiksel Karar Verme Süreci
8- Geleneksel Etik Kuramlarının Modern İşletmecilik Kararlarına Uygulanması
9- Yöneticilerin Etiksel İkilemleri
10- Etiksel Davranış Yönetimi
11- Örgütsel Bir Kültür Olarak Etik; Etiksel Örgüt Kültürü Yaratılması
12- Ağırlama Endüstrisinde Etiksel Davranış Yönetimi
13- Turizm Yönetimi Etiğinde Seçilmiş Konular ve Örnek Olaylar
14- Örnek Olaylar İncelemesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İş ahlakı kavramını farklı boyutları ile öğrenir.
2- İşletmecilikte iş ahlakının önemini bilir.
3- Etik kuramlarını tanımlar ve açıklar.
4- Etiğin işletmecilik disiplinleri içerisindeki rolünü anlar.
5- Turizmde etik problemleri açıklar ve tartışır.
6- Etik ve turizm işletmelerindeki uygulamalarını kıyaslar.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
2- Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur,
3- İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü C1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
4- İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
5- Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir,
6- Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir,
7- Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır,
8- Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir,
9- Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır,
10- İşletme ve iktisat alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur,
11- Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular,
12- Turizm alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular,
13- Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır,
14- Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir,
15- Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turizm işletmeciliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir,
16- Hizmet alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur,
17- Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar,
18- Atatürk ilkeleri ve inkılâpları konusunda bilgiye sahip olur ve Cumhuriyet’in temel değerlerini benimser,
19- Dünya ve Türkiye kültür ve coğrafyası hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur,
20- Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 1 7
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 7 7
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 1 1
Toplam iş yükü     51
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Turizmde Etik, Meryem Akoğlan Kozak ve Hatice Güçlü Nergiz, Detay Yayıncılık.
Yardımcı Kaynaklar İş Ahlakı, Elizabeth P. TIERNEY, Rota Yayınları. Yönetsel, Mesleki ve Örgütsel ETİK, İnayet PEHLİVAN, Pegem. Ethical Theory and Business, Tom L. BEAUCHAMP and Norman E. BOWIE, Prentice Hall.

Ders ile ilgili dosyalar