Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ TALHA TURHAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Öğr. Gör. Talha TURHAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Öğr. Gör. Talha TURHAN
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Yaşamın her safhasında yer alan iletişimin nasıl olması gerektiğine dair hem teorik hem de pratik bilgi vermek.
|
Dersin tanımı
|
Toplumsal ve beşeri ilişkilerin başat unsuru olan iletişimin, kendi anlam dünyasında hangi değerler düzleminde sürdürülebilir olduğunun öğretildiği ders.
|
1- |
İletişime Giriş
|
2- |
Halkla İlişkiler ve İletişimin Tarihsel Gelişimi
|
3- |
Halkla İlişkilerde İletişim ve Kamuoyu
|
4- |
Sözel İletişim
|
5- |
Sözsüz İletişim
|
6- |
Bireylerarası İletişim ve Grup İletişimi
|
7- |
Halkla İlişkilerde Örgütsel İletişim
|
8- |
Halkla İlişkilerde Kitle İletişimi
|
9- |
Halkla İlişkilerde Çevrim İçi İletişim
|
10- |
Uluslararası ve Kültürler Arası İletişim
|
11- |
Halkla İlişkilerde Medya İlişkileri
|
12- |
Halkla İlişkilerde Planlama ve Yönetim
|
13- |
Halkla İlişkilerde Araştırma Yöntemleri
|
14- |
Kurum İçi Halkla İlişkiler
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İletişim olgusuna ilişkin tarihsel arka planı öğrenme ve iletişim dünü, bugünü ve geleceğini mukayese ederek öngürülerde bulunabilme becerisi kazanma,
|
2- |
Toplumsal ilişkilerde kullanılması gereken iletişimin hem teorik hem pratik bilgisini edinme,
|
3- |
Sözel iletişimin ne olduğu ve nasıl kullanılması gerektiğinin öğrenilmesi,
|
4- |
Sözsüz iletişimin nelerden oluştuğu ve nerelerde kullanılması gerektiğinin öğrenilmesi,
|
5- |
Bireylerarası iletişim ile grup iletişiminin farkının bilinmesi ve hayata uyarlanması,
|
6- |
Halkla ilişkilerde örgütsel iletişimin etkisinden faydalanabilme yollarının öğrenilmesi,
|
7- |
Kurum içi halkla ilişkilerde hangi metotların kullanılması gerektiğinin öğrenilmesi,
|
8- |
Resmi ve gayr-i resmi iletişim evrelerinin ayırt edilebilmesi ve usulüne uygun yöntemin kullanılma kapasitesinin kazandırılması,
|
9- |
Küresel bilişim çağında çevrim içi iletişim, sosyal medya, sanal gerçeklik kavramlarının gündelik hayata yansıyan yanlarının tartışılabilmesinin öğretilmesi,
|
10- |
Halkla ilişkiler araştırmalarında basit bir saha çalışması yaparak yorumlayabilme becerisinin kazandırılması.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Dersin kavramlarını bilme
|
|
2- |
Dersin mesleki eğitime katkısı
|
|
3- |
Genel hukuk dersleri içinde yeri
|
|
4- |
Uygulamada dersin konu ve kavramları ile karşılaşma
|
|
5- |
Sorunlara çözüm bulabilme
|
|
6- |
Mantıklı ve tutarlı düşünmeye etkisi
|
|
7- |
İşyerindeki yapacağı işe katkısı
|
|
8- |
Bir üst öğrenime geçişte katkısı
|
|
9- |
Kriz dönemlerinde nasıl davranacağını bilmeye etkisi
|
|
10- |
İnsan ilişkilerinde tutarlı olmaya etkisi
|
|
11- |
Mesleki kariyerinde başarıya etkisi
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
7
|
2
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
6
|
1
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
50
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
İletişimin ABC''si, Ünsal OSKAY, inkılap Kitapevi, 2016.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Halkla İlişkilerin Gücü, Amanda BARY, Elips Yayınları, 2003.
|
|