Giriş | English

Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Fen Bilgisi Eğitimi (y.l) > FEN EĞİTİMİNDE ROBOTİK VE KODLAMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FEN EĞİTİMİNDE ROBOTİK VE KODLAMA İkinci düzey İFE 534 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. UĞUR BÜYÜK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. UĞUR BÜYÜK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Bu ders, öğrencilere fen eğitiminde robotik ve kodlama uygulamalarının önemini ve uygulanabilirliğini öğretmeyi amaçlamaktadır. Ders kapsamında, katılımcılar güncel robotik sistemlerin ve kodlama dillerinin temel kavramlarını; bu sistemlerin fen bilimleri öğretimi bağlamında nasıl entegre edilebileceğini; ve öğrenci motivasyonu, öğrenme, ve problem çözme yeteneklerinin geliştirilmesi için robotik ve kodlama etkinliklerinin nasıl tasarlanıp uygulanacağını öğreneceklerdir.
Dersin tanımı Bu etkileşimli ders, fen eğitiminde modern robotik ve kodlama tekniklerinin temellerini ve bu tekniklerin öğrenci öğrenimini nasıl zenginleştirdiğini ele almaktadır. Ders, öğrencilere teorik bilgi ve pratik beceriler kazandırmak için kodlama dilleri, eğitim odaklı robotik platformlar ve entegre ders planlama teknikleri üzerine odaklanır. Dersin amacı, öğrencilerin kendi fen eğitimi uygulamalarında robotik ve kodlama etkinliklerini etkili bir şekilde kullanabilmelerini sağlamaktır.

Dersin içeriği
1- Robotik ve Kodlamaya Giriş - Robotik ve kodlamanın temel kavramları ve tarihçesi.
2- Robotik ve Kodlamaya Giriş - Fen eğitiminde robotik ve kodlamanın önemi.
3- Kodlama Dilleri ve Platformlar - Temel kodlama dilleri (Python, Scratch vb.).
4- Kodlama Dilleri ve Platformlar - Eğitim odaklı robotik platformlar (LEGO Mindstorms, Arduino vb.).
5- Robotik ve Kodlamanın Eğitimde Kullanımı - Müfredatta robotik ve kodlamanın yeri
6- Robotik ve Kodlamanın Eğitimde Kullanımı - Çeşitli yaş grupları için uygun robotik ve kodlama etkinlikleri. - Çapraz disiplinli öğrenme yaklaşımları.
7- Ders Planlama ve Uygulama - Fen eğitimi için robotik ve kodlama etkinliklerinin entegrasyonu.
8- Ders Planlama ve Uygulama - Ders planları hazırlama ve öğretme stratejileri.
9- Değerlendirme ve Geribildirim - Robotik ve kodlama projelerinin etkin değerlendirilmesi.
10- Değerlendirme ve Geribildirim - Öğrenci edinimlerinin objektif olarak değerlendirilmesi.
11- Güncel Araştırmalar ve Uygulamalar - Fen eğitiminde robotik ve kodlamanın güncel uygulamaları.
12- Güncel Araştırmalar ve Uygulamalar - Yeni teknolojiler ve eğilimler.
13- Proje Geliştirme ve Sunum - Öğrencilerin kendi robotik ve kodlama projelerini planlama ve geliştirme.
14- Proje Geliştirme ve Sunum - Projelerin sunumu ve sınıf içi etkinliklere dönüştürülmesi.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Robotik ve kodlamanın temel prensip ve tekniklerini anlayabilecek.
2- Farklı kodlama dilleri ve robotik platformları hakkında bilgi sahibi olacak ve bunları fen eğitimi içinde etkili bir şekilde kullanabilecek.
3- Öğrencilerin bilişsel ve duyuşsal becerilerini geliştirmek için tasarlanmış robotik ve kodlama etkinlikleri geliştirebilecek ve uygulayabilecek.
4- Robotik ve kodlama öğretimi ile ilgili ders planları oluşturabilecek ve bu planları öğrenme sürecine entegre edebilecek.
5- Robotik ve kodlama projelerini değerlendirebilecek ve öğrenci başarısına yönelik etkili geribildirimler sağlayabilecek.
6- Yenilikçi robotik ve kodlama yaklaşımlarını kullanarak öğrencilere fen bilimlerini öğretmede liderlik yapabilecek ve meslektaşlarına rehberlik edebilecek.
7- Alanlarındaki güncel araştırma ve uygulamaları takip edebilecek ve bu bilgileri pratik uygulamalarla bütünleştirebilecek.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanı ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisine, becerisine sahip olur ve bunu gerçek öğretim ortamlarında kullanır. 3- 4- 5- 6- 7- 8-
2- Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili ileri düzeyde pedagojik bilgi ve becerilere sahip olur.
3- Çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
4- Bilgi ve İletişim Teknolojilerini alanı ile ilgili kavramların öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
5- Mesleğini icra edeceği öğrenci grubunun gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir.
6- Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur
7- Bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve kullanır.
8- Branşı ile ilgili alan eğitimine yönelik ulusal ve uluslarası düzeydeki gelişim ve değişimleri takip eder, öğrenir ve kullanır. 9-
9- Disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek ve çalışmalarını farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecek düzeyde genel kültür bilgisine sahip olur. Alanları ile ilgili konularda öğrencilere yönelik orijinal etkinlikler ve öğretim materyalleri geliştirebilecek ve uygulayabilecek bilgi ve becerilere sahip olur.
10- Mesleki Gelişim ve Yaşam boyu Öğrenme ilkelerini kendisi ve diğerleri için uygulayabilir.
11- Problem çözme yeteneklerini hem matematik eğitimi alanında hem de disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir.
12- Alanıyla ilgili çalışmalarda etik değerleri bilir ve uyar.
13- Alanıyla ilgili çalışmaları rapor haline getirebilir ve sunabilir
14- Bilimsel çalışma sürecinde kullanacağı verileri toplama, ölçme ve istatistiksel olarak ifade etme ve yorumlama becerilerini kazanır.
15- Fenbilgisi eğitimi alanında meydana gelen gelişmeleri yerel ve evrensel boyutta değerlendirebilir.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 6 72
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 3 3 9
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 6 2 12
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar