Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Spor Yöneticiliği > STRATEJİK YÖNETİM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
STRATEJİK YÖNETİM Birinci düzey SYB 310 Zorunlu 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AYDOĞAN SOYGÜDEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. AYDOĞAN SOYGÜDEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı, uzun dönemli karar ve planların yapılması, uygulanması ve kontrolüyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi ve yetkinlik kazandırmaktır.
Dersin tanımı Bu ders uzun dönemli planlama süreçleri, çevre analizleri, işletme analizleri, işletme düzeyi strateji çeşitleri ve seçimi, holding düzeyi strateji seçimi ve stratejilerin uygulanması, stratejik kontrol türleri.

Dersin içeriği
1- Stratejik Yönetim Olgusunun Tanımı,Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
2- Stratejik Analiz 1: Dış Çevre Analizi
3- Stratejik Analiz 2: İşletme Analizi
4- Çevre Unsurlarının Ölçülmesi ve Durum Belirleme Matrisleri
5- Stratejik Yönlendirme: Misyon, Vizyon, Amaç ve Hedefler
6- Strateji Belirleme: Temel Stratejiler ve Alt Grupları
7- Üst yönetim stratejileri: Kurumsal Stratejiler
8- Üst yönetim stratejileri: Kurumsal Stratejiler
9- Ara sınav
10- İş Yönetim Stratejileri: Rekabet Stratejileri
11- İşlevsel Yönetim Stratejileri: Bölümsel Stratejiler
12- Yönetim Stratejilerinin Uygulanmasında kullanılan Teknikler
13- Stratejilerin Uygulanması
14- Stratejik Değerleme ve Kontrol
15- Final Sınavı
16- --
17- --
18- --
19- --
20- --

Dersin öğrenme çıktıları
1- İşletmelerin tüm fonksiyonel alanlarını birbiriyle ilişkilendirebilme
2- İşletmenin iç ve dış çevresine yönelik analizler yapabilme
3- Stratejik analiz sonucuna dayalı olarak stratejik amaç ve hedefler belirleyebilme
4- İşletmenin stratejik amaç ve hedeflerine ulaşmasını sağlayacak stratejiler geliştirebilme
5- Stratejileri uygulama, değerlendirme ve kontrol aşamalarını anlayabilme
6- İşletmelerin stratejik yönetim sürecinin her bir aşamasına yönelik uygulamada karşılaşacağı sorunlara alternatif çözüm önerileri geliştirebilme
7- --
8- --
9- --
10- --

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma
2- Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3- Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme,
4- Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
5- Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme
6- Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
7- Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir,
8- Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir,
9- Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir,
10- Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir,
11- Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir,
12- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
13- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
14- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
15- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
16- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
17- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
18- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 5 60
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 9 9
Ödevler 12 2 24
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 13 13
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 16 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     124
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Erol Eren, Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, Beta Yayınevi, İstanbul, 2008.
Yardımcı Kaynaklar 1.ÜLGEN Hayri ve K. MİRZE, (2004) "İşletmelerde Stratejik Yönetim", Literatür Yayınları No:113, Birinci Basım, İstanbul 2.TAŞKIRAN, Necati (2007) "İşletme Stratejileri ve Politikaları", 4.Baskı İzmir

Ders ile ilgili dosyalar