Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Malzeme Bilimi ve Mühendisliği (doktora) > AKADEMİK İNGİLİZCE
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
AKADEMİK İNGİLİZCE Üçüncü düzey MBM636 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA SERDAR ÖNSES
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze teorik eğitim
Dersin amacı Öğrencilerin bilimsel makale yazma becerilerini artırmak
Dersin tanımı Bu ders bilimsel makale yazma süreçleri üzerine odaklanmaktadır. Literatürden örnekler ile bilimsel makaleyi oluşturan kısımların (özet, yöntem, sonuçlar, çıkarımlar) incelenmesini içermektedir. Literatür araştırma teknikleri, kaynakça formatları, bilimsel dergi biçimleri konularında öğrencilere örnekler üzerinden bilgilendirme yapılır. Makale yazımında taslak hazırlanması ve taslaktan tam metin makaleye geçiş süreçleri incelenmektedir. Öğrencilerin kendi araştırma konularında akademik metinlerin hazırlanması ve incelenmesini içermektedir. Bilimsel makale sunum, değerlendirme ve revizyon süreçleri üzerinde bilgilendirme yapılır. Bilimsel makalelerde kullanılan İngilizce kalıpları ve ifadeleri örnekler üzerinden incelenir.

Dersin içeriği
1- Bilimsel makale incelenmesi (Özet ve Çıkarımlar)
2- Bilimsel makale incelenmesi (Giriş)
3- Bilimsel makale incelenmesi (Sonuçlar)
4- Literatür araştırma teknikleri
5- Kaynakça formatları ve kaynakça/atıf oluşturma yöntemleri
6- Bilimsel makale yazımında taslak oluşturulması
7- Bilimsel makale yazımında taslak oluşturulması
8- Bilimsel dergi formatları
9- Bilimsel dergi makale sunuş mektubu
10- Bilimsel dergilerde hakem ve revizyon süreçleri
11- Öğrenci akademik yazı örneklerinin incelenmesi
12- Öğrenci akademik yazı örneklerinin incelenmesi
13- Öğrenci akademik yazı örneklerinin incelenmesi
14- Öğrenci akademik yazı örneklerinin incelenmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi.
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama.
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi.
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
7- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
9- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi.
10- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar