Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. GÜLTEKİN ATALAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. GÜLTEKİN ATALAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Haftada 1 saat teorik
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı; columna vertabralisin anatomisi, columna vertebraliste meydana gelen lezyonlar ve bu lezyonların sağaltım yöntemlerini öğretmektir.
|
Dersin tanımı
|
columna vertebraliste meydana gelen lezyonlar ve bu lezyonların sağaltım yöntemleri
|
1- |
Columna vertebralis anatomisi
|
2- |
Columna vertebralis anatomisi
|
3- |
Columna vertebralis anatomisi
|
4- |
Cervical omur lezyonları
|
5- |
Throkal omur lezyonları
|
6- |
Lumbal omur lezyonları
|
7- |
Sakral omur lezyonları
|
8- |
Caudal omur lezyonları
|
9- |
Köpeklerde columna vertebralis lezyonlarının sağaltımı
|
10- |
Köpeklerde columna vertebralis lezyonlarının sağaltımı
|
11- |
Kedilerde columna vertebralis lezyonlarının sağaltımı
|
12- |
Kedilerde columna vertebralis lezyonlarının sağaltımı
|
13- |
Büyük hayvanlarda columna vertebralis lezyonlarının sağaltımı
|
14- |
Büyük hayvanlarda columna vertebralis lezyonlarının sağaltımı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Columna vertebralis anatomisi
|
2- |
Cervical omur lezyonları
|
3- |
Throkal omur lezyonları
|
4- |
Lumbal omur lezyonları
|
5- |
Sakral omur lezyonları
|
6- |
Caudal omur lezyonları
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İnsanda hastalık oluşturan parazitlerin morfolojik özelliklerini ve yaşam döngüsünü bilir.
|
|
2- |
Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutabilir ve gerekli bildirimleri yapabilir.
|
|
3- |
Mesleğini uygularken hastalar, hasta yakınları, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve diğer paydaşlarla etkin iletişim kurar.
|
|
4- |
İnsani ve mesleki değerlerle etik ilkelere uygun davranır.
|
|
5- |
Paraziter hastalıkların tanısında kullanılan yöntemleri bilir ve uygulayabilir.
|
|
6- |
Sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan alet ve cihazlar hakkında bilgi sahibidir, birinci basamak koşullarında kullanılması beklenen alet ve cihazları kullanabilir.
|
|
7- |
Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular.
|
|
8- |
Tıbbi uygulamalarını maliyet – etkili yaklaşımlara dayandırır.
|
|
9- |
Bilimsel araştırma planlayabilir, verileri toplayabilir, değerlendirebilir, araştırma raporu hazırlayabilir, hazırladığı raporu yurt içi veya yurt dışı bir dergide yayınlayabilir veya bir bilimsel toplantıda sunabilir.
|
|
10- |
Paraziter hastalıkların klinik blirtilerini ve tedavilerini bilir.
|
|
11- |
Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin insan sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
|
|
12- |
Korunma ve kontrol yollarını bilir.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
14
|
2
|
28
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
1
|
1
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
1
|
1
|
1
|
Toplam iş yükü
|
|
|
101
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Fossum TW 2003 Small animal surgery, Manm FA, Constanninescu GM, Yoon H-Y, 2011, Fundemantals of Small animal surgery
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Samsar E, Akın F, 2003, Genel Cerrahi, Medipres, Ankara
|
|