Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Kimya > ANORGANİK KİMYA II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ANORGANİK KİMYA II Birinci düzey KİM222 Zorunlu 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön koşulsuz ders
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. NİLGÜN ÖZPOZAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Nilgün Özpozan, Prof. Dr. Orhan Türkoğlu, Prof. Dr. Şaban Patat
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOKTUR
Dersin veriliş şekli Yüz yüze öğretim
Dersin amacı Anorganik Kimya I dersinde verilen bilgilere tamamlayıcı olarak asit baz kimyası, koordinasyon kimyası, elektronik spektrum, periyotlar çizelgesi ve elementlerin özelliklerini detaylı incelemektir.
Dersin tanımı Anorganik kimya dalında denel ve kuramsal bilgilerin baş döndürücü bir hızla artması mevcut yöntem ve kuramların yanında yeni gelişmeleri de öğrenmeyi gerekli kılmaktadır.Bu nedenle modern anorganik kimyaya uygun konuların anlatılması ve örneklerin verilmesi üzerine kurulu ders düzeni olarak tanımlanabilir.

Dersin içeriği
1- Asit baz kavramları, Arrhenius tanımı, Lowry-Bronsted tanımı, Lewis Tanımı,
2- Çözücü sistem tanımı, Asit baz kuvveti, proton ilgisi, oksi asitler
3- Metal oksitlerin asitliği bazlığı, süper asitler,
4- sert yumuşak asit baz kavramları, parametreleri
5- d-bloku metalleri, koordinasyon kimyası, koordinasyon sayısı ve kompleks geometrileri
6- Komplekslerde izomerlik, yapısal izomerlik ,hidrat izomerliği, iyonlaşma izomerliği,
7- Ara sınav
8- Stereoizomerlik, geometrik izomerlik, optik izomerlik
9- Koordinasyon bileşiklerinde bağ kuramı, magnetik duyarlık
10- Yüksek ve düşük spinli kompleksler
11- Kristal alan kararlılık enerjisi ve uygulamaları
12- Jahn -Teller etkisi,
13- Normal spinel ve ters spinel yapılar, iyonik yarıçaplar ,hidrasyon ve örgü enerjileri
14- Geçiş metal komplekslerinin elektronik spektrumları, dn konfigurasyonlarının terim sembolleri, periyodik tablodaki elementler ve özellikleri.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersi tamamlayan öğrenci,asit ve bazlar konusunda bilgi sahibi olur.
2- Kimyadaki yeni gelişmelerden ve bunların kullanıldığı yerlerden haberdar olur.
3- Öğrendikleri konuları endüstride kullanabilir.
4- Koordinasyon kimyası hakkında gereken tüm bilgileri öğrenmiş olur.
5- periyodik tablodaki birçok elementin özellikleri ve kullanım yerleri hakkında bilgi sahibi olur.
6- Doğada bulunan minerallerin bulunuş şekilleri ve sebepleri hakkında yorum yapabilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Ortaöğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç, gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme becerisi
2- Matematik, fen ve kimya alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi
3- Bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği.
4- Kimya alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek.
5- Mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme yetkinliği
6- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, sorgulayabilme ve öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği
7- Sorunlara çözüm önerme yetkinliği.
8- Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği
9- Bir yabancı dili kullanarak Kimya alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilme yetkinliği
10- Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme yetkinliği
11- Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği
12- Çevre koruma, iş/laboratuvar güvenliği bilinci.
13- Disiplinlerarası konularda/gruplarda çalışabilme becerisi
14- Uygulama için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisi.
15- Kimya ve ilgili alanlarda dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip edebilme yetkinliği
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 4 52
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 4 52
Ödevler 4 3 12
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 5 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 5 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     160
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İnorganik Kimya Prof. Dr. Cemal Kaya
Yardımcı Kaynaklar Anorganik Kimya Halis Ölmez, V. Turan Yılmaz, Anorganik Kimya Namık Kemal Tunalı, Saim Özkar

Ders ile ilgili dosyalar