Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ANORGANİK KİMYA II |
Birinci düzey |
KİM222 |
Zorunlu |
4 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Ön koşulsuz ders
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. NİLGÜN ÖZPOZAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Nilgün Özpozan, Prof. Dr. Orhan Türkoğlu, Prof. Dr. Şaban Patat
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOKTUR
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze öğretim
|
Dersin amacı
|
Anorganik Kimya I dersinde verilen bilgilere tamamlayıcı olarak asit baz kimyası, koordinasyon kimyası, elektronik spektrum, periyotlar çizelgesi ve elementlerin özelliklerini detaylı incelemektir.
|
Dersin tanımı
|
Anorganik kimya dalında denel ve kuramsal bilgilerin baş döndürücü bir hızla artması mevcut yöntem ve kuramların yanında yeni gelişmeleri de öğrenmeyi gerekli kılmaktadır.Bu nedenle modern anorganik kimyaya uygun konuların anlatılması ve örneklerin verilmesi üzerine kurulu ders düzeni olarak tanımlanabilir.
|
1- |
Asit baz kavramları, Arrhenius tanımı, Lowry-Bronsted tanımı, Lewis Tanımı,
|
2- |
Çözücü sistem tanımı, Asit baz kuvveti, proton ilgisi, oksi asitler
|
3- |
Metal oksitlerin asitliği bazlığı, süper asitler,
|
4- |
sert yumuşak asit baz kavramları, parametreleri
|
5- |
d-bloku metalleri, koordinasyon kimyası, koordinasyon sayısı ve kompleks geometrileri
|
6- |
Komplekslerde izomerlik, yapısal izomerlik ,hidrat izomerliği, iyonlaşma izomerliği,
|
7- |
Ara sınav
|
8- |
Stereoizomerlik, geometrik izomerlik, optik izomerlik
|
9- |
Koordinasyon bileşiklerinde bağ kuramı, magnetik duyarlık
|
10- |
Yüksek ve düşük spinli kompleksler
|
11- |
Kristal alan kararlılık enerjisi ve uygulamaları
|
12- |
Jahn -Teller etkisi,
|
13- |
Normal spinel ve ters spinel yapılar, iyonik yarıçaplar ,hidrasyon ve örgü enerjileri
|
14- |
Geçiş metal komplekslerinin elektronik spektrumları, dn konfigurasyonlarının terim sembolleri, periyodik tablodaki elementler ve özellikleri.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu dersi tamamlayan öğrenci,asit ve bazlar konusunda bilgi sahibi olur.
|
2- |
Kimyadaki yeni gelişmelerden ve bunların kullanıldığı yerlerden haberdar olur.
|
3- |
Öğrendikleri konuları endüstride kullanabilir.
|
4- |
Koordinasyon kimyası hakkında gereken tüm bilgileri öğrenmiş olur.
|
5- |
periyodik tablodaki birçok elementin özellikleri ve kullanım yerleri hakkında bilgi sahibi olur.
|
6- |
Doğada bulunan minerallerin bulunuş şekilleri ve sebepleri hakkında yorum yapabilir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Ortaöğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç, gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme becerisi
|
|
2- |
Matematik, fen ve kimya alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi
|
|
3- |
Bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği.
|
|
4- |
Kimya alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek.
|
|
5- |
Mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme yetkinliği
|
|
6- |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, sorgulayabilme ve öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği
|
|
7- |
Sorunlara çözüm önerme yetkinliği.
|
|
8- |
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği
|
|
9- |
Bir yabancı dili kullanarak Kimya alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilme yetkinliği
|
|
10- |
Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme yetkinliği
|
|
11- |
Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği
|
|
12- |
Çevre koruma, iş/laboratuvar güvenliği bilinci.
|
|
13- |
Disiplinlerarası konularda/gruplarda çalışabilme becerisi
|
|
14- |
Uygulama için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisi.
|
|
15- |
Kimya ve ilgili alanlarda dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip edebilme yetkinliği
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
4
|
52
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
4
|
52
|
Ödevler
|
4
|
3
|
12
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
4
|
5
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
4
|
5
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
160
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
İnorganik Kimya Prof. Dr. Cemal Kaya
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Anorganik Kimya Halis Ölmez, V. Turan Yılmaz, Anorganik Kimya Namık Kemal Tunalı, Saim Özkar
|
|