Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Matematik (y.l.) > SEMİNER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SEMİNER İkinci düzey MAT 500 Zorunlu 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ABDULCABBAR SÖNMEZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Bölüm Öğretim Üyeleri
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Konusu ile ilgili literatür taraması yapma ve elde ettiği bilgileri düzenleme, sunma ve savunma becerisini kazandırma
Dersin tanımı Konusu ile ilgili literatür taraması yapma ve elde ettiği bilgileri düzenleme, sunma ve savunma becerisini kazandırma

Dersin içeriği
1- Seminer konusunun belirlenmesi
2- Literatür araştırması.
3- Literatür araştırması.
4- Literatür araştırması.
5- Seminer konusu ile ilgili bilgileri sınıflandırılması ve değerlendirilmesi.
6- Seminer konusu ile ilgili bilgileri sınıflandırılması ve değerlendirilmesi.
7- Seminer konusu ile ilgili bilgileri sınıflandırılması ve değerlendirilmesi.
8- Seminer konusu ile ilgili bilgileri sınıflandırılması ve değerlendirilmesi.
9- Seminer konusu ile ilgili bilgileri sınıflandırılması ve değerlendirilmesi.
10- Seminer konusu ile ilgili bilgileri sınıflandırılması ve değerlendirilmesi.
11- Seminerin yazılması
12- Seminerin yazılması
13- Seminerin yazılması
14- Seminerin yazılması
15- Sunum
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Danışmanının verdiği bir konuda literatür araştırması yapar.
2- Elde ettiği bilgileri sınıflandırır, analiz eder ve yorumlar.
3- Çalışma ile ilgili bir rapor hazırlar.
4- Çalışma ile ilgili bir rapor hazırlar.
5- Çalışmayı sunar.
6- Çalışmayı savunur.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans düzeyinde alınan matematik eğitimi temelinde bilgi birikimini belirli bir düzeyde geliştirebilme
2- Alanında edindikleri teorik ve pratik bilgileri kullanabilme
3- Alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerdeki bilgilerle bütünleştirerek çalışmalarında kullanbilme
4- Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
5- Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
6- Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
7- Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve vereimli bir şekilde kullanabilme
8- Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
9- Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme ve yorumlayabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 12 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 7 5 35
Toplam iş yükü     102
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İlgili kitaplar ve makaleler
Yardımcı Kaynaklar İlgili kitaplar ve makaleler

Ders ile ilgili dosyalar