Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Sinif Öğretmenliği > SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMLARI Birinci düzey SBO 202 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ TUĞBA KAFADAR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ TUĞBA KAFADAR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüzyüze & Çevrimiçi
Dersin amacı Öğretim programının genel kavramlarını, geçmişten günümüze sosyal bilgiler öğretim programlarının gelişimi ve güncel sosyal bilgiler öğretim boyutunun temel öğelerini (amaç, içerik, öğrenme öğretme süreci ve değerlendirme) incelemek ve farkındalık kazanmak.
Dersin tanımı Öğretim programının temel kavramlarını sosyal bilgiler öğretim programının geçmişten günümüze gelişimi ve güncel sosyal bilgiler öğretim programının temel öğelerini inceleme ve uygulama boyutunda farkındalık kazanma.

Dersin içeriği
1- Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar
2- Sosyal bilgiler dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi
3- Güncel sosyal bilgiler dersi öğretim programının amaçları
4- Güncel sosyal bilgiler dersi öğretim programının yaklaşımı
5- Güncel sosyal bilgiler dersi öğretim programının içeriği Değerler Beceriler Öğrenme alanları Kazanımlar
6- Amaçlar içerik ilişkisi Amaçlar değerler ilişkisi
7- Amaçlar içerik ilişkisi Amaçlar beceri ilişkisi
8- Kazanımların değerler açısından incelenmesi
9- Kazanımların değerler açısından incelenmesi
10- Kazanımların beceriler açısından incelenmesi
11- Kazanımların beceriler açısından incelenmesi
12- Güncel sosyal bilgiler öğretim programının ölçme değerlendirme yaklaşımı
13- Güncel sosyal bilgiler öğretim programının genel boyutlarının bütüncül olarak değerlendirmesi
14- Öğretmen yeterlilikleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğretim programı ile ilgili temel kavramları açıklar.
2- Sosyal bilgiler öğretim programının geçmişten günümüze gelişimini açıklar ve çıkarımda bulunur.
3- Güncel sosyal bilgiler öğretim programının temel öğelerini açıklar.
4- Güncel sosyal bilgiler öğretim programının temel öğelerinin birbiri ile ilişkisini analiz edip, değerlendirir.
5- Güncel sosyal bilgiler öğretim programının içeriği ve öğrenme öğretme sürecinin uygulama sürecine dair farkındalık kazanır.
6- Güncel sosyal bilgiler öğretim programının temel öğeleri (amaç, içerik, öğrenme öğretme süreci ve değerlendirme) hakkında değerlendirme yapıp, çıkarımda bulunur.
7- Güncel sosyal bilgiler öğretim programı ve diğer öğrenme kaynakları arasında ilişki kurup, uygulama sürecinde öğretim programını kullanır.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel kavramlar ve olgular bilgisine sahiptir.
2- İlkokul eğitiminde öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri, sınıf yönetimi ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3- İlkokul öğrencileri için ders kitabı ve çocuk kitabı seçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
4- Bilimsel bilginin kaynağı, sınırları, kapsamı, güvenilirliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
5- İlkokul öğrencilerinin gelişim, öğrenme, öğrenme güçlükleri ve gereksinimleri bilgisine sahiptir.
6- İlkokul eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
7- İlkokul eğitimi ile ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşma yollarını bilir ve kullanır.
8- İlkokul eğitimi ile ilgili bilimsel bir problemi ele alır, inceler ve çözüm yolları üretir.
9- İlkokul eğitiminde geleneksel ve güncel öğrenme-öğretme yaklaşım, strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
10- Felsefe, psikoloji, tarih, coğrafya, hukuk, antropoloji ve sosyoloji alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
11- Çeşitli sosyo-kültürel çevrelerde bulunur, toplumsal sorumluluk alır, çeşitli projelere katılır ve sonuçlarını paylaşır.
12- Mesleki yetkinliklerini ve yeterliliklerini tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanarak zayıf yönlerini geliştirir.
13- Mesleki olarak kendini sürekli yeniler ve bu yönde olumlu bir tutum geliştirir.
14- En az bir yabancı dili kullanarak (B1 düzeyinde) alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurar.
15- Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip eder ve etkinliklere aktif bir şekilde katılır.
16- Öğretmenlik mesleği ile ilgili olarak insan haklarına, demokratik, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere ve mesleki yasa ve yönetmeliklere uygun davranır.
17- Türkçeyi hem yazılı hem de sözlü olarak sosyal ve akademik ortamlarda doğru ve etkili bir şekilde kullanır.
18- Temel matematik ve temel fen bilimleri alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 1 12
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 10 2 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     82
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 10 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar MEB (2018). 2018 sosyal bilgiler dersi öğretim programı. Öztürk, C. (2015). Sosyal bilgiler öğretimi: Demokratik vatandaşlık eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.

Ders ile ilgili dosyalar