Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Anatomi (yüksek Lisans) > EPİDEMİYOLOJİNİN TEMEL İLKELERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EPİDEMİYOLOJİNİN TEMEL İLKELERİ İkinci düzey HAS 503 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ARDA BORLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. OSMAN GÜNAY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Sınıf dersi ve sınıfta uygulama
Dersin amacı Epidemiyolojik araştırmaların amaçları, uygulanma biçimi ve değerlendirilmesi konularında bilgi ve beceri kazandırmak
Dersin tanımı Sağlık Bilimleri alanında yüksek lisans yapan öğrencilere yönelik, haftada 3 saat süreli bir teorik derstir.

Dersin içeriği
1- Epidemiyolojinin tanımı ve ilkeleri
2- Epidemiyolojinin tıp bilimlerinde ve sağlık hizmetlerinde kullanım alanları
3- Epidemiyolojik araştırmaların sınıflandırılması
4- Tanımlayıcı araştırmalar
5- Vaka - kontrol tipi araştırmalar
6- Kesitsel araştırmalar
7- Kohort tipi araştırmalar
8- Müdahale araştırmaları
9- Epidemiyolojik problem çözümü
10- Korelasyonel (ekolojik) araştırmalar
11- Metodolojik araştırmalar
12- Epidemiyolojik araştırmalarda kontrol seçimi
13- Değişkenler arası ilişkiler
14- Genel değerlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Epidemiyoloji biliminin tanımını ve amaçlarını ifade edebilecek
2- Epidemiyolojinin tıp ve sağlık bilimlerinde kullanım alanlarını sayabilecek
3- Epiemiyolojik araştırma tiplerini sayabilecek
4- Başlıca tanımlayıcı özellikleri sayabilecek
5- Tanımlayıcı araştırmalarda dikkat edilmesi gereken hususları açıklayabilecek
6- Kesitsel, retrospektif ve prosipektif araştırmaların yapılışını ve aralarındaki farkları açıklayabilecek
7- Kesitsel, retrospektif ve prosipektif araştırmalardan elde edilen verilerin değerlendirme yöntemlerini açıklayabilecek ve uygulayabilecek
8- Tanı yöntemlerinin geçerlik ve güvenirlik ölçütlerini açıklayabilecek ve uygulayabilecek
9- Değişkenler arasında ortaya çıkabilecek ilişki tiplerini açıklayabilecek
10- Değişkenler arasında bulunan ilişkinin nedensel ilişki olabilmesi için göz önünde bulundurulması gereken kriterleri sayabilecek ve açıklayabilecek

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Anatomi alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahip olma ve bunları geliştirip ve derinleştirebilme.
2- Anatomi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilme
3- Anatomi alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapabilme ve çözüm önerileri getirebilme
4- Anatomi alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5- Anatomi alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6- Anatomi ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenmesini yönlendirebilme
7- Anatomi ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygulayabilme.
8- Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilme, etik davranma
9- Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 20 40
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 30 30
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 60 60
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     203
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Tezcan S. Epidemiyoloji. Hacettepe Vakfı Yayınları. Ankara.
Yardımcı Kaynaklar 1. Öztürk Y, Günay O (ed). Halk Sağlığı: Genel Bilgiler. Erciyes Üniversitesi Yayınları, Kayseri 2011.

Ders ile ilgili dosyalar