Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
EĞITIMDE PROJE HAZIRLAMA |
İkinci düzey |
MB 010 |
|
3 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. AHMET YAMAÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. AHMET YAMAÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
ARŞ.GRV.BÜŞRA NUR TURAN
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili öğretmen adaylarının bir problemi ele almaları ve çözüm önerileri üretmelerimi sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Eğitimde proje hazırlama dersi ilkokul düzeyinde eğitsel problemler, yenilikçi öğretim yöntemleri, bilimsel araştırma teknikleri ve çözüm yolları üzerine odaklanmaktadır.
|
1- |
Bilimsel araştırma basamakları.
|
2- |
Bilimsel araştırma desenleri.
|
3- |
Alanyazın tarama teknikleri.
|
4- |
Yenilikçi öğretim yöntemleri.
|
5- |
Araştırma önerisi. Akademik yazım teknikleri.
|
6- |
Araştırma önerisi. Akademik yazım teknikleri.
|
7- |
Araştırma sunumları.
|
8- |
Araştırma sunumları.
|
9- |
Araştırma sunumları.
|
10- |
Araştırma sunumları.
|
11- |
Araştırma sunumları.
|
12- |
Araştırma sunumları.
|
13- |
Araştırma sunumları.
|
14- |
Araştırma sunumları.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bilimsel araştırma basamaklarını tanır.
|
2- |
İlkokul düzeyindeki eğitsel problemlerin farkında olur.
|
3- |
Çeşitli araştırma desenlerini tanır.
|
4- |
Çeşitli yenilikçi öğretim yöntemlerini tanır.
|
5- |
İlkokul düzeyinde eğitsel bir probleme çözüm önerisi üretir.
|
6- |
İlkokul düzeyinde bir araştırma önerisi tasarlar.
|
7- |
Tasarladığı araştırma önerisini sunar.
|
8- |
Doğru ve güvenilir bilgiye ulaşma yollarını bilir.
|
9- |
Alanyazın tarama tekniklerini uygular.
|
10- |
Akademik yazım kurallarını bilir.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
4
|
2
|
8
|
Ödevler
|
5
|
1
|
5
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
10
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
30
|
30
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
89
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
50
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., & Hyun, H. H. (2012). How to design and evaluate research in education.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem
|
|