Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Sanat Tarihi (yüksek Lisans) > CUMHURİYET DÖNEMİ SANATI II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
CUMHURİYET DÖNEMİ SANATI II İkinci düzey ST 528 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. ASLI SAĞIROĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ASLI SAĞIROĞLU ARSLAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Anlatım yöntemleri ve görsel malzemeler kullanılacaktır. Ayrıca konuyla ilgili bilimsel araştırmaların okunarak bilgi edinme yöntemine de başvurulacaktır.
Dersin amacı Öğrencilere Cumhuriyet Dönemi plastik sanatlarının özelliklerini ve oluşum ortamlarını öğretmek
Dersin tanımı Öğrencilere Cumhuriyet Dönemi plastik sanatlarının özelliklerini ve oluşum ortamlarını öğretmek

Dersin içeriği
1- Cumhuriyet dönemi sanat ve kültür politikasının açıklanması ve bu politikanın mimarlık ve resim sanatına etkilerinin tartışılması
2- Cumhuriyet Dönemi mimarisinin oluşum ortamının açıklanması
3- Milli Rönesans (bririnci Ulusal akım) mimari akımı ve Osmanlı formlarının kabulü ve reddinin açıklanması
4- Birinci ulusal akım mimarisinin genel özelliklerinin belirlenerek bu dönemde inşa edilen yapıların tanıtılması
5- İkinci ulusal akım mimarisinin niteliklerinin belirlenmesi ve oluşum ortamının açıklanması
6- İkinci ulusal akım mimarisinde oluşturulmuş yapıların anlatılması
7- Cumhuriyet dönemi mimarlarının özgeçmişleri ve eserleri ile birlikte anlatılması
8- ARA SINAV
9- Cumhuriyet Dönemi resim sanatının oluşum ortamının açıklanması ve geç dönem Osmanlı resminin cumhuriyet resmine katkılarının tartışılması
10- Askeri ressamlar ve eserlerinin incelenmesi
11- 1914 kuşağı ressamları ve eserlerinin incelenmesi
12- D kuşağı ressamları ve eserlerinin incelenmesi
13- Halkevleri ve yurtiçi sergilerinin Türk resim sanatına olan katkılarının tartışılması
14- Cumhuriyet resminin ana hatları ile özetinin çıkarılarak değerlendirilmesi
15- YARIYIL SONU SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Cumhuriyet dönemi sanat ve kültür politikasının açıklanması ve bu politikanın mimarlık ve resim sanatına etkilerinin tartışılması
2- Cumhuriyet Dönemi mimarisinin oluşum ortamının açıklanması
3- Milli Rönesans (bririnci Ulusal akım) mimari akımı ve Osmanlı formlarının kabulü ve reddinin açıklanması
4- Birinci ulusal akım mimarisinin genel özelliklerinin belirlenerek bu dönemde inşa edilen yapıların tanıtılması
5- İkinci ulusal akım mimarisinin niteliklerinin belirlenmesi ve oluşum ortamının açıklanması
6- İkinci ulusal akım mimarisinde oluşturulmuş yapıların anlatılması
7- Cumhuriyet dönemi mimarlarının özgeçmişleri ve eserleri ile birlikte anlatılması
8- Cumhuriyet Dönemi resim sanatının oluşum ortamının açıklanması ve geç dönem Osmanlı resminin cumhuriyet resmine katkılarının tartışılması Askeri ressamlar ve eserlerinin incelenmesi
9- 1914 kuşağı ressamları ve eserlerinin incelenmesi D kuşağı ressamları ve eserlerinin incelenmesi Halkevleri ve yurtiçi sergilerinin Türk resim sanatına olan katkılarının tartışılması
10- Cumhuriyet resminin ana hatları ile özetinin çıkarılarak değerlendirilmesi

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sanat Tarihi alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2- Sanat Tarihi alanında yerli/yabancı yazılı ve görsel kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
3- Sanat Tarihi alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
4- Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerle; alanında karşılaşılan sorunları, ileri düzeyde yöntem/teknikler ve bilişim/iletişim teknolojilerini kullanarak çözümler.
5- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler üretir. Alanında edindiği uzmanlık bilgisini, sorun çözme ve uygulama becerilerini kullanarak farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
6- Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmada bağımsız olarak çalışır. Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder.
7- Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlığı kullanarak sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir. Toplumun kültür-sanat duyarlılığını geliştirir.
8- Sanat Tarihi alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular. Tarihi-kültürel çevrenin korunmasıyla ilgili çalışmaları, bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri yayar.
9- Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla inceler, geliştirir, değerlendirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
10- Alanında yeni fikirlerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar. Özgün bir çalışmayı, programı veya projeyi bağımsız olarak zamanında ve istenilen nitelikte gerçekleştirerek ilgili alanda bilimsel çalışmalara katkıda bulunur.
11- Sanat Tarihi alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara iletişim araçlarıyla aktarır. Alanında strateji belirler, politika geliştirir, uygulama aşamalarını planlar ve elde edilen sonuçları paylaşır.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 15 75
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 18 18
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     151
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Metin Sözen Cumhuriyet Dönemi Türk Mimarlığı Sibel Bozdoğan, Modernizimin İnşası
Yardımcı Kaynaklar Metin Sözen Cumhuriyet Dönemi Türk Mimarlığı Sibel Bozdoğan, Modernizimin İnşası

Ders ile ilgili dosyalar
İndir  -