Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Türk Dili Ed. (doktora) > CUMHURİYET DÖNEMİ SANATI II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
CUMHURİYET DÖNEMİ SANATI II Üçüncü düzey ST 528 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. ASLI SAĞIROĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ASLI SAĞIROĞLU ARSLAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Anlatım yöntemleri ve görsel malzemeler kullanılacaktır. Ayrıca konuyla ilgili bilimsel araştırmaların okunarak bilgi edinme yöntemine de başvurulacaktır.
Dersin amacı Öğrencilere Cumhuriyet Dönemi plastik sanatlarının özelliklerini ve oluşum ortamlarını öğretmek
Dersin tanımı Öğrencilere Cumhuriyet Dönemi plastik sanatlarının özelliklerini ve oluşum ortamlarını öğretmek

Dersin içeriği
1- Cumhuriyet dönemi sanat ve kültür politikasının açıklanması ve bu politikanın mimarlık ve resim sanatına etkilerinin tartışılması
2- Cumhuriyet Dönemi mimarisinin oluşum ortamının açıklanması
3- Milli Rönesans (bririnci Ulusal akım) mimari akımı ve Osmanlı formlarının kabulü ve reddinin açıklanması
4- Birinci ulusal akım mimarisinin genel özelliklerinin belirlenerek bu dönemde inşa edilen yapıların tanıtılması
5- İkinci ulusal akım mimarisinin niteliklerinin belirlenmesi ve oluşum ortamının açıklanması
6- İkinci ulusal akım mimarisinde oluşturulmuş yapıların anlatılması
7- Cumhuriyet dönemi mimarlarının özgeçmişleri ve eserleri ile birlikte anlatılması
8- ARA SINAV
9- Cumhuriyet Dönemi resim sanatının oluşum ortamının açıklanması ve geç dönem Osmanlı resminin cumhuriyet resmine katkılarının tartışılması
10- Askeri ressamlar ve eserlerinin incelenmesi
11- 1914 kuşağı ressamları ve eserlerinin incelenmesi
12- D kuşağı ressamları ve eserlerinin incelenmesi
13- Halkevleri ve yurtiçi sergilerinin Türk resim sanatına olan katkılarının tartışılması
14- Cumhuriyet resminin ana hatları ile özetinin çıkarılarak değerlendirilmesi
15- YARIYIL SONU SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Cumhuriyet dönemi sanat ve kültür politikasının açıklanması ve bu politikanın mimarlık ve resim sanatına etkilerinin tartışılması
2- Cumhuriyet Dönemi mimarisinin oluşum ortamının açıklanması
3- Milli Rönesans (bririnci Ulusal akım) mimari akımı ve Osmanlı formlarının kabulü ve reddinin açıklanması
4- Birinci ulusal akım mimarisinin genel özelliklerinin belirlenerek bu dönemde inşa edilen yapıların tanıtılması
5- İkinci ulusal akım mimarisinin niteliklerinin belirlenmesi ve oluşum ortamının açıklanması
6- İkinci ulusal akım mimarisinde oluşturulmuş yapıların anlatılması
7- Cumhuriyet dönemi mimarlarının özgeçmişleri ve eserleri ile birlikte anlatılması
8- Cumhuriyet Dönemi resim sanatının oluşum ortamının açıklanması ve geç dönem Osmanlı resminin cumhuriyet resmine katkılarının tartışılması Askeri ressamlar ve eserlerinin incelenmesi
9- 1914 kuşağı ressamları ve eserlerinin incelenmesi D kuşağı ressamları ve eserlerinin incelenmesi Halkevleri ve yurtiçi sergilerinin Türk resim sanatına olan katkılarının tartışılması
10- Cumhuriyet resminin ana hatları ile özetinin çıkarılarak değerlendirilmesi

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2- Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3- Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4- Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
5- Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6- Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7- Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır
8- Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9- Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10- Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11- Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12- Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13- Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14- Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği din, düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15- Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir.
16- Akademik çevreyi tanır.
17- Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18- Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur
19- Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20- Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 15 75
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 18 18
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     151
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Metin Sözen Cumhuriyet Dönemi Türk Mimarlığı Sibel Bozdoğan, Modernizimin İnşası
Yardımcı Kaynaklar Metin Sözen Cumhuriyet Dönemi Türk Mimarlığı Sibel Bozdoğan, Modernizimin İnşası

Ders ile ilgili dosyalar
İndir  -