Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Temel İslam Bil (doktora) > CUMHURİYET DÖNEMİ SANATI II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
CUMHURİYET DÖNEMİ SANATI II Üçüncü düzey ST 528 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. ASLI SAĞIROĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ASLI SAĞIROĞLU ARSLAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Anlatım yöntemleri ve görsel malzemeler kullanılacaktır. Ayrıca konuyla ilgili bilimsel araştırmaların okunarak bilgi edinme yöntemine de başvurulacaktır.
Dersin amacı Öğrencilere Cumhuriyet Dönemi plastik sanatlarının özelliklerini ve oluşum ortamlarını öğretmek
Dersin tanımı Öğrencilere Cumhuriyet Dönemi plastik sanatlarının özelliklerini ve oluşum ortamlarını öğretmek

Dersin içeriği
1- Cumhuriyet dönemi sanat ve kültür politikasının açıklanması ve bu politikanın mimarlık ve resim sanatına etkilerinin tartışılması
2- Cumhuriyet Dönemi mimarisinin oluşum ortamının açıklanması
3- Milli Rönesans (bririnci Ulusal akım) mimari akımı ve Osmanlı formlarının kabulü ve reddinin açıklanması
4- Birinci ulusal akım mimarisinin genel özelliklerinin belirlenerek bu dönemde inşa edilen yapıların tanıtılması
5- İkinci ulusal akım mimarisinin niteliklerinin belirlenmesi ve oluşum ortamının açıklanması
6- İkinci ulusal akım mimarisinde oluşturulmuş yapıların anlatılması
7- Cumhuriyet dönemi mimarlarının özgeçmişleri ve eserleri ile birlikte anlatılması
8- ARA SINAV
9- Cumhuriyet Dönemi resim sanatının oluşum ortamının açıklanması ve geç dönem Osmanlı resminin cumhuriyet resmine katkılarının tartışılması
10- Askeri ressamlar ve eserlerinin incelenmesi
11- 1914 kuşağı ressamları ve eserlerinin incelenmesi
12- D kuşağı ressamları ve eserlerinin incelenmesi
13- Halkevleri ve yurtiçi sergilerinin Türk resim sanatına olan katkılarının tartışılması
14- Cumhuriyet resminin ana hatları ile özetinin çıkarılarak değerlendirilmesi
15- YARIYIL SONU SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Cumhuriyet dönemi sanat ve kültür politikasının açıklanması ve bu politikanın mimarlık ve resim sanatına etkilerinin tartışılması
2- Cumhuriyet Dönemi mimarisinin oluşum ortamının açıklanması
3- Milli Rönesans (bririnci Ulusal akım) mimari akımı ve Osmanlı formlarının kabulü ve reddinin açıklanması
4- Birinci ulusal akım mimarisinin genel özelliklerinin belirlenerek bu dönemde inşa edilen yapıların tanıtılması
5- İkinci ulusal akım mimarisinin niteliklerinin belirlenmesi ve oluşum ortamının açıklanması
6- İkinci ulusal akım mimarisinde oluşturulmuş yapıların anlatılması
7- Cumhuriyet dönemi mimarlarının özgeçmişleri ve eserleri ile birlikte anlatılması
8- Cumhuriyet Dönemi resim sanatının oluşum ortamının açıklanması ve geç dönem Osmanlı resminin cumhuriyet resmine katkılarının tartışılması Askeri ressamlar ve eserlerinin incelenmesi
9- 1914 kuşağı ressamları ve eserlerinin incelenmesi D kuşağı ressamları ve eserlerinin incelenmesi Halkevleri ve yurtiçi sergilerinin Türk resim sanatına olan katkılarının tartışılması
10- Cumhuriyet resminin ana hatları ile özetinin çıkarılarak değerlendirilmesi

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kuranın manasını kavrar,yorumu hakkında söz sahibi olur.
2- Kuran ilimleri ve tefsir metinleri hakkında vukufiyetli bilgi sahibi olur, bu metinler hakkında yorum ve değerlendirme yapabilme becerisi kazanır.
3- Geniş ve derin bir Kuran kültürüne sahip olur, uluslararası düzeyde bilimsel toplantılara katılır, alanı ile ilgili tezler ileri sürüp savunabilir.
4- Hadislerin İslam’daki yerini bilir, Sünnetin Kur’ân-ı Kerim ışığında anlaşılacağını, lafız ve maksat arasındaki ilişkiyi kavrar, gaybî olanla olmayanları birbirinden ayırt eder, çelişki görülen hadisleri uzlaştırır.
5- İsnadın ortaya çıkışını, yerleşmesini, ravilerde aranan özellikleri ve ravilerin nasıl tenkid edildiğini bilir. Hadisin farklı rivayetlerini toplayıp sened ağını ortaya çıkararak onu değerlendirme yeteneğini kazanır.
6- Hadis değerlendirmelerinde bütünlüğün sağlanması gerektiğini bilir, sened ve metin tenkidinde bütünlüğü sağlama prensiplerini bilir, Hadisi anlama ve anlatmada bütünlüğün nasıl sağlanacağını bilir ve Hadisleri bütünlük esaslarına göre değerlendirebilme yeteneğini kazanır.
7- Klasik hadis ve tarih kaynaklarını, zihniyet yapılarını objekitif bir bakış açısıyla değerlendirir
8- XIX. ve XX. yüzyıllarda İslâm âlemindeki ihya hareketlerini doğuran nedenleri ve günümüz İslâm dünyasındaki ana dini akımları tanır.
9- İlk Dönemde ortaya çıkan Haricilik, şia, Mutezile, Mürcie gibi mezhepleri tanır.
10- Teolojik tartışmaların metodolojik ve tarihsel yönlerini kavrar ve değerlendirir.
11- İslam düşüncesinin güncel problemlerini tespit ve değerlendirme kabiliyetini kazanır.
12- Çağdaş teolojik problemlere çözüm önerebilme becerisini kazanır.
13- Dinî konularda alanında uzman akademisyenlerle çeşitli sempozyum, konferans, açık oturum ve panellerde bilgi paylaşımı kabiliyet ve becerisini geliştirme yeteneğine sahip olur.
14- Çağdaş değer ve ilkeler bazında, kazanılan bilimsel değer ve persfektif çerçevesinde insanlığa faydalı olma ilkesine bağlı kalınarak düzgün, tutarlı ve iyi bir vatandaş olma düşüncesini yaşatmaya çalışmak.
15- Din alanının kapsamı temel alınarak bilgilendirilme ihtiyacının gerekli ve lüzumlu olduğu kişi ve tüzel kişilerin ihtiyacı olan yazılı, sözlü ve görsel alanda sunum tecrübelerinin kazandırılması.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 15 75
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 18 18
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     151
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Metin Sözen Cumhuriyet Dönemi Türk Mimarlığı Sibel Bozdoğan, Modernizimin İnşası
Yardımcı Kaynaklar Metin Sözen Cumhuriyet Dönemi Türk Mimarlığı Sibel Bozdoğan, Modernizimin İnşası

Ders ile ilgili dosyalar
İndir  -