Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA |
Birinci düzey |
ENM 110 |
Zorunlu |
2 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MEHMET DURAN TOKSARI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr. Öğretim Üyesi Bilal BABAYİĞİT
Dr. Öğretim Üyesi Yılmaz DELİCE
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze - Laboratuvar Uygulaması
|
Dersin amacı
|
Bilgisayarın temel donanım ve yazılım bileşenleri hakkında öğrencilere bilgi verilmesi, ofis uygulamalarının kullandırılması, iteratif düşünme ve programlama hususunda kendilerini geliştirmelerinin sağlanması.
|
Dersin tanımı
|
Bilgisayar temel bileşenleri, ofis uygulamaları ve programlama
|
1- |
Bilgisayar Programlama İle İlgili Temel Kavramlar ve Algoritma Geliştirme
|
2- |
C# Programlama Dili İle İlgili Temel Kavramlar, Veri Tipleri, Değişken Tanımlamaları
|
3- |
C# Programlama Dilinde Atama Komutları ve Operatörler
|
4- |
C# Programlama Dilinde Koşul İfadeleri
|
5- |
C# Programlama Dilinde Döngü Komutları
|
6- |
C# Programlama Dilinde Rassal Sayı Üretme ve Tek Boyutlu Diziler
|
7- |
C# Programlama Dilinde Çok Boyutlu Diziler ve Array Sınıfı Fonksiyonları
|
8- |
ARASINAV
|
9- |
C# Programlama Dilinde Timer aracı ve String Sınıfının Özellikleri
|
10- |
C# Programlama Dilinde String ve Char sınıflarının kullanımı ve özellikleri
|
11- |
C# Programlama Dilinde Fonksiyonlar
|
12- |
C# Programlama Dilinde Fonksiyonlar (Uygulama Örnekleri)
|
13- |
C# Programlama Dilinde Class Yapıları
|
14- |
C# Programlama Dilinde Dosyalama Fonksiyonları
|
15- |
Hata Ayıklama
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İteratif düşünme yeteneği kazanma
|
2- |
Algoritma tasarlama
|
3- |
Bir programlama dilini etkin şekilde kullanma
|
4- |
Alanında bir problemin çözümü için algoritma tasarlayıp, programlama
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
|
|
2- |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
|
3- |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
|
|
4- |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
|
|
5- |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
|
|
6- |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
|
|
7- |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
|
9- |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
|
10- |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
|
|
11- |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
2
|
26
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
2
|
26
|
Ödevler
|
2
|
4
|
8
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlara hazırlık
|
3
|
4
|
12
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
13
|
2
|
26
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
3
|
4
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
115
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
75
|
Kısa sınav
|
1
|
10
|
Ödev
|
2
|
15
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
John Sharp, Microsoft Visual C# Step by Step, 2018.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Sefer Algan, Her Yönüyle C# 7.0, PUSULA YAYINCILIK VE İLETİŞİM, 2018.
Cay S. Horstmann, Core Java SE 9 for the Impatient, 2017.
|
|