Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Tarla Bitkileri > TARIMSAL EKOLOJİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TARIMSAL EKOLOJİ Birinci düzey TAB 101 Zorunlu 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri --
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SATI UZUN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı --
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Canlıların yaşama ve gelişmesi için ihtiyaç duydukları çevre faktörlerini tanımlama, canlılar ve çevre faktörleri arasındaki ilişkileri izah etme ve çevre faktörlerinin rolünü bitkisel üretim açısından değerlendirebilme
Dersin tanımı Tarımsal ekoloji verimli ve aynı zamanda kaynakları koruyan tarım sistemlerini düzenlemek, yönetmek ve değerlendirmek amacıyla ekolojik teorileri kullanan bir bilim dalıdır.

Dersin içeriği
1- Ekolojinin tanımlanması ve sınıflandırılması, temel ekolojik kavramlar
2- Ekosistem kavramı
3- Ekosistemlerde enerji akışı
4- Ekosistemlerde biyokimyasal döngüler
5- Tarım ve Çevre
6- Çevre faktörleri-Işık
7- Çevre faktörleri-Sıcaklık
8- Genel tekrar-Arasınav
9- Çevre faktörleri- Hava ve hava hareketleri
10- Çevre faktörleri-Su
11- Çevre faktörleri-Toprak
12- Çevre faktörleri-Toprak
13- Biyolojik faktörler
14- Biyolojik faktörler
15- Sunum-ödev değerlendirmesi
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Çevrenin ve doğal kaynaklarının önemini kavrayabilir
2- Tarımsal ekoloji ve ekosistemle ilgili temel kavramları tanımlayabilir
3- Ekosistemlerin şekillenmesinde etkili çevre faktörlerini farkına varır
4- Doğal- ve tarımsal-ekosistemleri arasındaki farklılıkları açıklayabilir
5- Ekosistemlerde verimliliği değerlendirebilir
6- Bitkisel üretimin temel özelliklerini açıklayabilir
7- Organizmalar arasında ilişkileri açıklayabilir
8- Dünyanın büyük ekosistemlerini tanımlayabilir
9- Sürdürülebilir dünya kavramını bilir
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Temel Bilimler, Ziraat Mühendisliği ve Tarla Bitkileri disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Ziraat Mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi
2- Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
3- Tarla Bitkileri alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü eldeki imkanlar dahilinde ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini kullanma ve uygulama becerisi
4- Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme, geliştirme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
5- Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
7- Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama ve yorumlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10- Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık;
11- Sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık
12- Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 7 7
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     62
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 90
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Eser, D. 1997. Tarımsal Ekoloji (2. baskı). Ankara Üniv. Ziraat Fak. Yayın No.1473, 176 s., Ankara. GENÇTAN T., Tarımsal Ekoloji, Yayın Yeri: Namık Kemal Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Genel Yayın No: 6, 2012.
Yardımcı Kaynaklar Andiç, C. 2002. Tarımsal Ekoloji. Atatürk Üniv Yay. no: 106 Gökmen S., 2007. Genel Ekoloji, nobel yayın no: 1160 Kutbay HG., Kılınç M.,Bitki ekolojisi, Palme yayıncılık

Ders ile ilgili dosyalar
İndir  Erciyes üniversitesi akademik veri sistemi üzerinden ders notlarına ulaşılabilir