Giriş | English

Lisans > Eczacilik Fakültesi > Eczacilik > ECZACILIK MEVZUATI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ECZACILIK MEVZUATI Birinci düzey EMV 401 Zorunlu 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HALİL TEKİNER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. HALİL TEKİNER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı İlaç ve eczacılık hakkında güncel kanun, yönetmelik, tüzük ve kılavuz ilkelerin ışığında eczacılık-hukuk ilişkisinin öğretilmesi
Dersin tanımı Bu derste hak, hukuk ve adalet kavramları hakkında genel bilgiler, yasa-yönetmelik ve tüzük ayrımı, T.C. Anayasası’nda sağlıkla ilgili maddeler, tarihte ve günümüzde eczacılık-hukuk ilişkisi, 1262 sayılı İspençiyari ve Tıbbi Müstahzarlar Kanunu, 6197 sayılı Eczacılar ve Eczaneler Hakkında Kanun ve ilgili yönetmelik, İyi Eczacılık Uygulamaları Kılavuzu, 6643 sayılı Türk Eczacıları Birliği Kanunu ve ilgili yönetmelik, 2313 sayılı Uyuşturucu İlaçların Kontrolü Hakkında Kanun, Beşeri Tıbbi Ürünlerin Tanıtım Faaliyetleri Yönetmeliği, Beşeri Tıbbi Ürünler Ruhsatlandırma Yönetmeliği, Dünya Eczacılık Federasyonu tarafından kabul edilmiş Kılavuz İlkeler, Türk Kodeksi Hakkında Karar, Türk Eczacıları Deontoloji Tüzüğü ve Hasta Hakları Yönetmeliği ışığında eczacıların hukuki hak ve sorumlulukları ele alınmaktadır.

Dersin içeriği
1- Giriş, Hak, hukuk ve adalet kavramları hakkında genel bilgiler
2- Yasa-yönetmelik ve tüzük ayrımı, T.C. Anayasası’nda sağlıkla ilgili maddeler, tarihte ve günümüzde eczacılık-hukuk ilişkisi
3- 1262 sayılı İspençiyari ve Tıbbi Müstahzarlar Kanunu
4- 6197 sayılı Eczacılar ve Eczaneler Hakkında Kanun ve ilgili yönetmelik (I)
5- 6197 sayılı Eczacılar ve Eczaneler Hakkında Kanun ve ilgili yönetmelik (II)
6- İyi Eczacılık Uygulamaları Kılavuzu
7- 6643 sayılı Türk Eczacıları Birliği Kanunu ve ilgili yönetmelik (I)
8- 6643 sayılı Türk Eczacıları Birliği Kanunu ve ilgili yönetmelik (II)
9- 2313 sayılı Uyuşturucu İlaçların Kontrolü Hakkında Kanun
10- Beşeri Tıbbi Ürünlerin Tanıtım Faaliyetleri Yönetmeliği
11- Beşeri Tıbbi Ürünler Ruhsatlandırma Yönetmeliği
12- Dünya Eczacılık Federasyonu tarafından kabul edilmiş Kılavuz İlkeler
13- Türk Kodeksi Hakkında Karar, Türk Eczacıları Deontoloji Tüzüğü
14- Hasta Hakları Yönetmeliği
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Güncel eczacılık mevzuatını tanımak
2- Eczacılık-hukuk ilişkisini kavramak
3- Eczane açma şartlarını öğrenmek
4- Türk Eczacıları Birliği ve birimlerini tanımak
5- Deontoloji mevzuatını tanımak
6- Hukuki bakış açısı kazanmak
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Eczacılık mesleğini, mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik ve deontolojik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme ve gerektiğinde bu anlamda inisiyatif kullanabilme
2- Edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanabilme
3- Eczacılık meslek uygulamalarındaki süreçleri ve kişiler arası ilişkileri yönetebilme ve iletişim yeteneklerini kullanabilme
4- Meslek uygulama alanlarındaki çalışma süreçlerini planlayabilme, ekip üyesi olabilme, ortak çalışmalara katılabilme ve bu çalışmaları yönetebilme
5- Evrensel ve ulusal sağlık sorunlarının farkında olarak sağlık hizmet kalitesinin artırılmasına yönelik politikalar üretebilme
6- İnsan sağlığının temelini oluşturan biyolojik sistemlerin işleyişi, sürdürülmesi ve patolojisine yönelik kavramlara sahip olabilme
7- Temel ve uygulamalı fen bilimlerini eczacılık meslek uygulamaları ile birleştirerek eczacılık alanında kullanabilme
8- Eczacılık alanında sahip olduğu bilgileri, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yorumlayabilme, analiz edebilme ve çözüm önerileri getirebilme
9- Doğal, sentetik ve biyolojik kaynaklı ilaç etkin ve yardımcı maddelerinin araştırılması, geliştirilmesi ve üretilmesi konularında yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
10- Farmasötik preparatların ve tıbbi ürünlerin araştırılması, geliştirilmesi ve üretilmesi konularında yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
11- İlaç etkin ve yardımcı maddelerinin, farmasötik preparatların ve tıbbi ürünlerin fiziksel, kimyasal, biyolojik, mikrobiyolojik ve toksikolojik analizleri konusunda yeterli bilgi ve uygulama becerisine sahip olabilme
12- Birinci basamak sağlık hizmetinin gerektirdiği eczacılık hizmetlerini sunabilme
13- İlaçların hastaya sunulmasından önce, reçeteyi oluşturan ilaçların en uygun dozu, uygulama yolları ve geçimsizlikleri konusunda gerekli bilgiye sahip olma ve bu bilgileri kullanabilme
14- İlaçların ve tıbbi ürünlerin metabolizmaları, etkileri ve kullanımları ile ilgili bilgileri kullanarak hastaların reçetelerini doğru ve uygun olarak karşılayabilme
15- İlaçların en uygun şekilde kullanımını sağlamak ve teşvik etmek amacıyla farmasötik bakım ve klinik eczacılık uygulamaları çerçevesinde hasta kayıtlarını yönetebilme; hasta, hekim ve diğer sağlık personeline ilaçlar konusunda danışmanlık hizmeti verebilme
16- İlaçların en uygun şekilde kullanımını sağlamak ve teşvik etmek amacıyla, farmasötik bakım ve klinik eczacılık uygulamaları çerçevesinde ilaç tedavisinin hasta boyutunda değerlendirilmesi, değiştirilmesi ve karar verilmesi aşamalarına katılabilme ve bu alanda yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
17- Doğru ilaç kullanımını teşvik etmek üzere kullanımındaki eğilimleri izleme, değerlendirme ve çözüm geliştirebilme becerilerine sahip olabilme
18- İlaçlar ve sağlık alanında eğitim verebilme, danışmanlık ve denetim yapabilme
19- Eczacılık meslek uygulama alanlarının gerektirdiği çeşitli teknolojik araçlar, bilgi kaynakları ve yazılımlar konusunda yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
20- En az bir yabancı dili kullanarak eczacılık uygulama alanlarındaki bilgi ve gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde olarak, eczacılık meslek uygulamaları, bilim, teknoloji, çağdaş düşünce ve davranış boyutunda güncel bilgilere sahip olabilme, bu bilgileri geliştirebilme ve derinleştirebilme
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 3 12
Ödevler 1 1 1
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 3 9
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 2 4 8
Toplam iş yükü     65
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Eczacılık-İlaç Yasa ve Yönetmelikleri. Ankara: Türk Eczacıları Birliği Yayınları
Yardımcı Kaynaklar www.mevzuat.gov.tr www.saglik.gov.tr www.teb.org.tr

Ders ile ilgili dosyalar