Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter.parazitoloji (yüksek Lisans) > MESLEK ÇALGISI VIII (KANUN)
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MESLEK ÇALGISI VIII (KANUN) İkinci düzey MÜZ406.4 8 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Repertuar, Türk müziği solfej ve kuramı
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DENİZ ERTÜRK DUMAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YOK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli ÖĞRENCİYLE BİRE BİR UYGULAMALI OLARAK GERÇEKLEŞTİRİLİR.
Dersin amacı KANUN SAZINA HAKİMİYET VE BU SAZIN İCRASINI İLERİ SEVİYELERE TAŞIMAK
Dersin tanımı KANUN EĞİTİMİ DERSİ DİĞER TÜRK MÜZİĞİ SAZLARINDA OLDUĞU GİBİ HOCA- ÖĞRENCİ BİRLİKTELİĞİYLE SAĞLANAN BİR DERS OLUP BU SAZIN TÜM YÖNLERİYLE ÖĞRENCİYE AKTARILMASINI GÖZETİLMEKTEDİR.

Dersin içeriği
1- Santuri Ethem Şehnaz Longa
2- Targan Kapris, Targan Koşan Çocuk
3- Ekol Takipli Taksim Ezberi
4- Cinuçen Tanrıkorur Seyr-i Natık
5- Göksel Baktagir Çılgın Neveser Sazsemai
6- Göksel Baktagir Zavil Sazsemai
7- Yurdal Tokcan Gürcü Kızı
8- Refik Fersan Nikriz Sazsemaisi ve Cinuçen Tanrıkorur Şehnaz Medhal baraj parçalarıdır. İlaveten yukarıdan seçilecek olan iki eser ile toplamda dört eser zorunlu sınav parçalarını oluşturacaktır.
9- Cinuçen Tanrıkorur Mehtapta Yakamozlar
10- Göksel Baktagir Kürdilihicazkar Saz Sazsemai Meltem
11- Raif Bey Muhayyer Sünbüle Sazsemai, Ekol Takipli Taksim Ezberi
12- Cinuçen Tanrıkorur Kürdilihicazkar Sazsemaisi ve Longa
13- Refik Fersan Arazbar Buselik Sazsemaisi ve Necdet Yaşar Kürdilihicazkar Sazsemaisi baraj parçalarıdır. İlaveten yukarıdan seçilecek olan iki eser ile toplamda dört eser zorunlu sınav parçalarını oluşturacaktır
14- FİNAL
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- bu alandan mezun olan öğrenciler Türk müziği alanında yeterliliklerini sağlamış olacaklardır.
2- Basit selerin tınlatılmasıyla seslere aşinalık sağlanır.
3- Türk müziğinin içerisinde barındırdığı ara seslere aşinalık kazandırılır.
4- Türk müziği ritm unsurları kazandırılır.
5- Türk müziği aralık kavramının kurgulanmasına yardımıcı olun
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 2 2 4
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 8 32
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 2 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 4 4 16
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 2 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 3 2 6
Toplam iş yükü     88
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Halil Karaduman method kitabı, Tahir Aydoğdu method kitabı
Yardımcı Kaynaklar İsmail Hakkı Özkan

Ders ile ilgili dosyalar