Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Egzersiz Fizyolojisi (y.l) > DİSMORFOLOJİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DİSMORFOLOJİ İkinci düzey GEN 604 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yalnızca Yüksek Lisans ve doktora öğrencileri bu kursa kabul edilecektir.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUNİS DÜNDAR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MUNİS DÜNDAR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş.Gör
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Bu kursun amacı öğrencilere Dismorfoloji hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır
Dersin tanımı İnsan konjenital malformasyonları

Dersin içeriği
1- Dismorfolojiye giriş, Morfogenezde etkili faktörler
2- Mutagenez / Teratogenez
3- Mutajenite ve teratojenite testleri
4- Teratolojide inceleme yöntemleri
5- Malfarmasyonların sıklığı, Malformasyonların Etiyolojisi
6- Malfarmasyon tipleri, Malfarmasyon oluşum mekanizmaları
7- Vize
8- İlaçların fetusa etkisi
9- Fiziki etkenlerin fetusa etkisi
10- İnfeksiyonların fetusa etkisi
11- Fetusu etkileyen maternal faktörler
12- Malfarmasyonlu çocuğa yaklaşım
13- MAlfarmasyonlu çocuk sahibi ebeveyne yaklaşım
14- Final
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Morfogenezde etkili faktörler, mutagenez, teratogenez, mutajenite ve teratojenite testleri, teratolojide inceleme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak.
2- Malfarmasyonların sıklığı ve etyolojisi, malfarmasyon tipleri, malfarmasyon oluşum mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olmak.
3- İlaçların fetusa etkisi, infeksiyonların fetusa etkisi, fiziketkenlerin fetusa etkisi, fetusu etkileyen maternal faktörler hakkında bilgi sahibi olmak.
4- Malfarmasyonlu çocuğa yaklaşım hakkında bilgi sahibi olmak.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Egzersiz Fizyolojisi bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur
2- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek,
4- Bilimsel bakışa sahip olmak
5- İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
7- Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
8- Bilimsel yenilikleri takip etmek
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
12- Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
13- Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 14 2 28
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 2 28
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     200
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1-N. Başaran,Tıbbi Genetik Ders Kitabı,1999 2-Connor,J.M,Ferguson-Smith,M.A.:Essential Medical Genetics.Blackwell Scientific Publications,Third Ed.,1991 3-Emery,A.E.H.,(Ed),Rimoin,D.L.:Principles and Practice of Medical Genetics.Third edition,Volume 1,Churchill Livingsto,London, 4-Thompson&Thompson,Genetics in Medicine,6.th edition,2001
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar