Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > İnşaat Mühendisliği (y.l.) > GEOTEKNİK MÜHENDİSLİĞİNDE BİLGİSAYAR UYGULAMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GEOTEKNİK MÜHENDİSLİĞİNDE BİLGİSAYAR UYGULAMALARI İkinci düzey İNŞ 551 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ERDAL UNCUOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ERDAL UNCUOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Aykut Erol
Dersin veriliş şekli Derslikte normal ders anlatımı ve bilgisayar başında programın kullanımı
Dersin amacı Geoteknik mühendisliği alanındaki problemlerin ileri yazılımların tanıtımı ve kullanılması yolu ile modellenmesi ve çözümlenmesinin öğretilmesi
Dersin tanımı Sonlu eleman yönteminin geoteknik amaçlı kullanımı, geoteknik modelleme, gerilme ve deformasyon analizi, Plaxis 2D ve Plaxis 3D Foundation Yazılımları

Dersin içeriği
1- Geoteknikte sayısal modelleme ve uygulamaları
2- Zemin ortamında sonlu elemanlar ve bünye denklemleri
3- Sonlu eleman yönteminin geoteknik uygulamaları, ara yüzey elemanları
4- Kademeli inşaat benzetimi
5- Gerilme analizi
6- Deformasyon analizi
7- Su akışı, konsolidasyon.
8- Ara Sınav
9- Plaxis 2D yazılımı uygulamaları
10- Plaxis 2D yazılımı uygulamaları
11- Plaxis 2D yazılımı uygulamaları
12- Plaxis 2D yazılımı uygulamaları
13- Plaxis 2D yazılımı uygulamaları
14- Plaxis 3D Foundation yazılımının tanıtılması ve örnek uygulamalar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Plaxis v2D yazılımının yapabilirliklerini örnekler.
2- Sondaj logları, laboratuvar deneyleri ve arazi deneylerinden Plaxis için kullanılacak veriyi belirler.
3- Sonlu eleman tekniğine uygun ağ oluşturur.
4- Plaxis yazılımı ile kademeli inşaat benzetimi kurar.
5- Plaxis’te elde ettiği sonuçları yorumlar.
6- Plaxis 3D yazılımının yapabilirliklerini örnekler.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10- Çağın sorunları hakkında bilgi
11- Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 5 4 20
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 5 5
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Plaxis manual kapsamında yer alan örnekler Öğretim üyesi ders notları
Yardımcı Kaynaklar Plaxis manuals

Ders ile ilgili dosyalar