Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Fizik (y.l.) > GEOTEKNİK MÜHENDİSLİĞİNDE BİLGİSAYAR UYGULAMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GEOTEKNİK MÜHENDİSLİĞİNDE BİLGİSAYAR UYGULAMALARI İkinci düzey İNŞ 551 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ERDAL UNCUOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ERDAL UNCUOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Aykut Erol
Dersin veriliş şekli Derslikte normal ders anlatımı ve bilgisayar başında programın kullanımı
Dersin amacı Geoteknik mühendisliği alanındaki problemlerin ileri yazılımların tanıtımı ve kullanılması yolu ile modellenmesi ve çözümlenmesinin öğretilmesi
Dersin tanımı Sonlu eleman yönteminin geoteknik amaçlı kullanımı, geoteknik modelleme, gerilme ve deformasyon analizi, Plaxis 2D ve Plaxis 3D Foundation Yazılımları

Dersin içeriği
1- Geoteknikte sayısal modelleme ve uygulamaları
2- Zemin ortamında sonlu elemanlar ve bünye denklemleri
3- Sonlu eleman yönteminin geoteknik uygulamaları, ara yüzey elemanları
4- Kademeli inşaat benzetimi
5- Gerilme analizi
6- Deformasyon analizi
7- Su akışı, konsolidasyon.
8- Ara Sınav
9- Plaxis 2D yazılımı uygulamaları
10- Plaxis 2D yazılımı uygulamaları
11- Plaxis 2D yazılımı uygulamaları
12- Plaxis 2D yazılımı uygulamaları
13- Plaxis 2D yazılımı uygulamaları
14- Plaxis 3D Foundation yazılımının tanıtılması ve örnek uygulamalar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Plaxis v2D yazılımının yapabilirliklerini örnekler.
2- Sondaj logları, laboratuvar deneyleri ve arazi deneylerinden Plaxis için kullanılacak veriyi belirler.
3- Sonlu eleman tekniğine uygun ağ oluşturur.
4- Plaxis yazılımı ile kademeli inşaat benzetimi kurar.
5- Plaxis’te elde ettiği sonuçları yorumlar.
6- Plaxis 3D yazılımının yapabilirliklerini örnekler.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
2- Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
3- Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
4- Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
5- Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
6- Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
7- Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
8- Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek
9- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
10- En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
11- Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 5 4 20
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 5 5
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Plaxis manual kapsamında yer alan örnekler Öğretim üyesi ders notları
Yardımcı Kaynaklar Plaxis manuals

Ders ile ilgili dosyalar