Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
GENEL BİYOLOJİ |
Birinci düzey |
KBY101 |
Zorunlu |
1 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. FATMA ÖZTÜRK KÜP
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF.DR. FATMA ÖZTÜRK KÜP
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı canlılık için önemli olan biyolojik moleküllerin yapısını ve canlının temel birimi olan hücrenin yapısını ve işleyişini kalıtımın moleküler temellerini de içeren şekilde anlatmak ve öğrencilerin biyolojinin temel konuları hakkında bilgi edinmelerini sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste, canlılık öğretisi, canlı kimyası ve makromoleküller, hücre ve hücre metabolizması, hücrelerarası iletişim ve hücre bölünmesi hakkında bilgiler verilecektir.
|
1- |
Canlılık öğretisi
|
2- |
Canlı kimyası
|
3- |
Makromoleküllerin yapı ve işlevleri
|
4- |
Makromoleküllerin yapı ve işlevleri
|
5- |
Hücre; Hücre içinde yolculuk
|
6- |
Hücre; Hücre içinde yolculuk
|
7- |
Zar yapısı ve işlevi
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Hücre solunumu
|
10- |
Fotosentez
|
11- |
Hücrelerarası iletişim
|
12- |
Hücre döngüsü ve hücre döngüsünün kontrol noktaları
|
13- |
Mitoz Hücre Bölünmesi ve Önemi
|
14- |
Mayoz Hücre Bölünmesi ve Önemi
|
15- |
Final Sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Canlılık öğretisini açıklar
|
2- |
Canlı kimyasını tanımlar
|
3- |
Hücre ve hücre organellerini tanımlar
|
4- |
Zar yapısı ve işlevlerini tanımlar
|
5- |
Kimyasal enerji eldesi hakkında bilgi sahibi olur.
|
6- |
Fotosentez ve hücrelerarası iletişim mekanizmalarını açıklar
|
7- |
Hücre döngüsü ve kontrol noktaları hakkında bilgi sahibi olur
|
8- |
Hücre bölünmesi hakkında bilgi sahibi olur.
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Ortaöğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç, gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme becerisi
|
|
2- |
Matematik, fen ve kimya alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi
|
|
3- |
Bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği.
|
|
4- |
Kimya alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek.
|
|
5- |
Mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme yetkinliği
|
|
6- |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, sorgulayabilme ve öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği
|
|
7- |
Sorunlara çözüm önerme yetkinliği.
|
|
8- |
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği
|
|
9- |
Bir yabancı dili kullanarak Kimya alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilme yetkinliği
|
|
10- |
Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme yetkinliği
|
|
11- |
Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği
|
|
12- |
Çevre koruma, iş/laboratuvar güvenliği bilinci.
|
|
13- |
Disiplinlerarası konularda/gruplarda çalışabilme becerisi
|
|
14- |
Uygulama için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisi.
|
|
15- |
Kimya ve ilgili alanlarda dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip edebilme yetkinliği
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
60
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Biyoloji (Biology/Robert B. Jackson , Lisa A. Urry , Steven A. Wasserman , Peter V. Minorsky , Michael L. Cain , Jane B. Reece, ı)- 9. Baskı,2017, Palme yayıncılık, ISBN: 9786053551478
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Genel Biyoloji, Abdurrahman Aktümsek, Muhsin Konuk, Nobel Yayın Dağıtım Ankara, 2011 Biyoloji Öz - Biology The Core, Eric J. Simon, 2015,Nobel Akademik Yayıncılık
|
|