Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
YURTTAŞ GAZETECİLİĞİ |
Birinci düzey |
GAZ434 |
Seçmeli |
8 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. EBRU DAVULCU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Dr. Ebru Davulcu
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
KONFERANS&ÖĞRENCİ SUNUMU
|
Dersin amacı
|
Ders kapsamında yurttaş gazeteciliğinin ne olduğu, yurttaş gazeteciliğinin kuramsal kökenleri, tarihi, geleneksel gazetecilikten farkı, yeni iletişim teknolojilerinin gelişmesiyle ilintisi günümüzdeki örnekleriyle öğretilecektir.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste katılımcılar ilerleyen teknolojiyle bağlantılı olarak yaygınlık kazanan yurttaş gazeteciliği olgusu ve dünyadaki örnekleri hakkında detaylı bilgiye sahip olurlar.
|
1- |
Yurttaş gazeteciliği kavramı. Yurttaş gazeteci kimdir?
|
2- |
Vatandaş gazeteciliği ile geleneksel gazetecilik arasındaki farklar
|
3- |
Yurttaş Gazeteciliğinin tarihi kökenleri
|
4- |
Yurttaş Gazeteciliğine kuramsal yaklaşımlar
|
5- |
Kamusal alan ve Yurttaş Gazeteciliği
|
6- |
Medyanın ekonomipolitiği ve Yurttaş Gazeteciliği
|
7- |
Alternatif medya
|
8- |
Alternatif medya ve Yurttaş Gazeteciliği
|
9- |
Yeni medya ve Yurttaş Gazeteciliği
|
10- |
Medya Okuryazarlığı ve Yurttaş Gazeteciliği
|
11- |
Yurttaş Gazeteciliği ve Etik
|
12- |
Türkiye''deki yurttaş gazeteciliği çalışmaları/Öğrenci sunumu
|
13- |
Türkiye''deki yurttaş gazeteciliği çalışmaları/Öğrenci sunumu
|
14- |
Türkiye''deki yurttaş gazeteciliği çalışmaları/Öğrenci sunumu
|
15- |
Türkiye''deki yurttaş gazeteciliği çalışmaları/Öğrenci sunumu
|
16- |
Türkiye''deki yurttaş gazeteciliği çalışmaları/Öğrenci sunumu
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Katılımcılar yurttaş gazeteciliğinin kavramsal ve kuramsal temellerini öğrenirler.
|
2- |
Katılımcılar tarihsel süreçte yurttaş gazeteciliğinin ortaya çıkış nedenlerini ve bu gazetecilik türüne olan ihtiyacı kavrarlar.
|
3- |
Katılımcılar günümüzde daha çok yeni medya aracılığıyla gerçekleştirilen yurttaş gazeteciliği örnekleri hakkında bilgi sahibi olurlar.
|
4- |
Katılımcılar, alternatif medya ve yurttaş gazeteciliği ilişkisini tahlil ederler
|
5- |
Katılımcılar yurttaş gazeteciliği ve etik ilişkisini kurarlar.
|
6- |
Katılımcılar yurttaş gazeteciliği ve medya okuryazarlığı ilişkisini kurarlar.
|
7- |
Katılımcılar yurttaş gazeteciliğinin kuramsal temellerini bilirler.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
|
|
2- |
Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
|
|
3- |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
|
|
4- |
Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
|
|
5- |
İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
|
|
6- |
Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
|
|
7- |
Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
|
|
8- |
Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
|
|
9- |
İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
|
|
10- |
Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
|
|
11- |
İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
|
|
12- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
10
|
2
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
8
|
2
|
16
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
5
|
2
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
5
|
2
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
5
|
2
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
96
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Zeynep Atikkan &Aslı Tunç, Blogdan al haberi, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul 2011.
Hüseyin Köse, Alternatif Medya, Yirmidört Yayınevi,İstanbul 2007.
Stuart Allan, Einar Thorsen (Der.), Yurttaş Gazetecilik, Kafka,2009.
Barış Çoban, Direniş Çağında Türkiye''de Alternatif Medya
Ruhdan Uzun, Gazetecilikte Yeni Bir Yönelim: Yurttaş Gazeteciliği
Emel Arık, Yurttaş Gazeteciliğinin Günümüzdeki Görünümü: Twitter Gazeteciliği Örneği
Petek Durgeç Aydoğan, Alternatif Bir Medya Alanı Olarak Yurttaş Gazeteciliği
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|