Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KUR'AN OKUMA VE TECVİD V |
Birinci düzey |
İLH502 |
Zorunlu |
5 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. YAKUP UZUN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Yavuz FIRAT, Doç.Dr. Abdullah BENLİ, Doç. Dr. Ömer ÖZBEK, Doç. DR. Yakup UZUN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş. Gör. Ahmet UĞURLU
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik ve uygulamalı. Projeksiyon cihazı, bilgisayar ve ses kayıt cihazlarından faydalanılmaktadır.
|
Dersin amacı
|
Pratik düzeyde harflerin mahrec ve sıfatlarına uygun bir şekilde ve “talim usûlü” çerçevesinde, müfredatta belirlenen sureleri ezbere ve yine belirtilmiş cüzleri yüzüne okuma, tecvid kaynaklarının tanıtımı ve teorik-uygulamalı tecvid bilgisinin kazandırılması
|
Dersin tanımı
|
Pratik Kur’an okuma ve mahrec ve sıfatlara uygun şekilde okuma
|
1- |
Bakara Sûresi 183-186. Âyetler Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili ve Ezber
|
2- |
Bakara Sûresi 197-207. Âyetler Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili ve Ezber
|
3- |
Âl-i Imrân Sûresi: 130-143. Âyetler Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili ve Ezber
|
4- |
A’râf Sûresi,156-158. Âyetler Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili ve Ezber
|
5- |
Hacc Sûresi: 34-38 Âyetler Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili ve Ezber
|
6- |
Neml Sûresi 89-93 Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili ve Ezber
|
7- |
Şûrâ Sûresi: 30-43 Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili ve Ezber
|
8- |
Cuma Sûresi: 9-11 Âyetler Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili ve Ezber
|
9- |
İnsan Sûresi 1–22. Ayetler Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili ve Ezber
|
10- |
İmale, Teshil, İhtilas, Vakf, Vasıl ve İbtida Kuralları
|
11- |
15. cüz yüzüne okuma , tecvid uygulaması
|
12- |
16. cüz yüzüne okuma , tecvid uygulaması
|
13- |
17. cüz yüzüne okuma , tecvid uygulaması
|
14- |
18. cüz yüzüne okuma , tecvid uygulaması
|
15- |
19. cüz yüzüne okuma , tecvid uygulaması
|
16- |
20. cüz yüzüne okuma , tecvid uygulaması
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kur''an-ı Kerim''i, harflerinin mahreçlerine ve tecvid kurallarına göre yüzünden okuyabilme
|
2- |
Belirlenen namaz dualarını ezberden okuyabilme
|
3- |
Belirlenen sure ve ayetleri ezberden okuyabilme
|
4- |
Kur''an''ı doğru okumayı sağlayan tecvidi, teorik olarak anlatma ve uygulayabilme
|
5- |
Kur’an öğretme yöntem ve tekniklerini bilme
|
6- |
Asım kıraatıyla birlikte diğer kıraatları genel olarak tanıma
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Kur’an ve Sünnet çerçevesinde bütüncül ve sistematik bir dini düşünce ve kavrayışa sahiptir. (Yetkinlik)
|
|
2- |
İlahiyat alanında temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. (Bilgi)
|
|
3- |
İlahiyat ile ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere (Tarihi ve güncel, araç ve gereçlere ilişkin, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ilişkin, ilahiyatla ilgili diğer kaynaklarda desteklenen) sahiptir. (Bilgi)
|
|
4- |
İlahiyat alanında değişmez olan ve değişebilen bilgileri ayırt eder. (Beceri)
|
|
5- |
Klasik ve güncel dini meseleleri tespit etme, tanımlama, yorumlama, tahlil etme, terkip etme ve çözme becerisine sahiptir. (Beceri)
|
|
6- |
Farklı düşünce ve yorumlar karşısında evrensel ilke ve değerleri üstün tutan bir anlayışa sahiptir. (Yetkinlik)
|
|
7- |
Akıl, bilgi, istişare, emanete riayet, ehliyet ve adalet gibi temel değerler/ilkeler ışığında çalışma ve sorumluluk üstlenebilme yetkinliğine sahiptir. (Yetkinlik)
|
|
8- |
İlahiyat alanına ilişkin temel kaynakları asli dilinden (Arapça) okuyup anlayabilir. (Yetkinlik)
|
|
9- |
İtikat, ibadet, ahlak ve muamelata dair usul ve esasları kavrar ve dayandığı temelleri açıklar. (Bilgi)
|
|
10- |
Zaman ve mekâna göre ortaya çıkan farklı dini yaklaşımları doğru anlama ve tutarlı değerlendirme yetkinliğine sahiptir. (Yetkinlik)
|
|
11- |
Din istismarı, şiddet, İslam karşıtlığı gibi dine ve topluma zararlı eğilimlere karşı söylem ve tutum geliştirir. (Yetkinlik)
|
|
12- |
İslam kültür, sanat ve medeniyeti hakkında temel ve bütüncül bilgilere sahiptir. (Bilgi)
|
|
13- |
Kuran-ı Kerim okuma, anlama ve öğretme konusunda teorik ve pratik yeterlilik kazanır. (Beceri)
|
|
14- |
İslam’ın temel kaynakları ışığında din eğitimi ve din hizmetleri verme yetkinliğine sahiptir. (Beceri)
|
|
15- |
İlahiyat alt dallarının birbiri ile ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak, disiplinler arası araştırma-inceleme, yorum, analiz ve değerlendirme yapar. (Beceri)
|
|
16- |
Dini/Manevi danışmanlık ve rehberlik bilgi ve becerisine sahiptir. (Beceri)
|
|
17- |
Dünya dinlerinin temel inanç esasları ve uygulamalarını tanır. (Bilgi)
|
|
18- |
İlahiyatla ilişkili başlıca ekoller, kuramlar ve meseleler hakkında yeterli düzeyde bir kavrayışa sahip olur. (Bilgi)
|
|
19- |
İlahiyat alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. (Yetkinlik)
|
|
20- |
İlahiyat alanının gerektirdiği bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. (Yetkinlik)
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
10
|
3
|
30
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
77
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
10
|
60
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Kur'an-ı Kerim
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Tecvitli Kur'an Dili, Yakup İskender; Kur'an-ı Hakim ve Meal-i Kerim, H. Basri Çantay; Kur'an-ı Kerim'in Faziletleri ve Okunma Kaideleri, İsmail Karaçam ; Kuran Okuma Esasları, Abdurrahman Çetin; Tecvid İlmi, Ahmet Madazlı; Kur’an-ı Kerimi En Kısa Yoldan Öğrenme ve Mahreç Tablosu, Abdullah Benli; Mahreç Tablosunun Ses Kaydı, Abdullah Benli; Ezbere Okunacak Yerlerin Ses Kaydı, Abdullah Benli
|
|