Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Biyoloji > ÇEVRE SAĞLIĞI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇEVRE SAĞLIĞI Birinci düzey BİY484 Seçmeli 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. DİDEM AYDIN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. NUSRET AYYILDIZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı; çevremizi ve halk sağlığını etkileme potansiyeline sahip olaylar ile ilişkili genel ilkeleri ve bilimsel teorileri tanıtmak ve karşılaşılan problemlerin ekoloji ile bağlantılı çözümündeki yaklaşımların anlaşılmasını sağlamaktır.
Dersin tanımı Çevre kirleticiler, çevresel kontaminasyonun fiziksel, kimyasal ve biyolojik etkenleri, yayılım için taşıyıcılar (hava, su, toprak), katı ve tehlikeli atıklar, duyarlı populasyonlar, biyolojik işaretler ve risk analizi, politik kararlar için bilimsel esaslar ve ortaya çıkan evrensel çevresel sağlık problemleri.

Dersin içeriği
1- Çevre Kavramları
2- Çevre ve Sağlık İlişkisi
3- Çevre Sağlığı Göstergeleri
4- Tehlike, Risk Değerlendirmesi ve Risk Yönetimi
5- Su ve Su Kirliliği
6- Toprak ve Toprak Kirliliği
7- Hava Kirliliği
8- Tehlikeli Atıklar
9- Görüntü, Gürültü, Aydınlatma Kirliliği
10- Çevre Kirliliği Kaynaklı Hastalıklar
11- Sosyal Alanlar ve Çevre
12- Çevre Hukuku
13- Bölgesel, Ulusal ve Küresel Düzeyde Çevre Sağlığı Konularındaki Güncel Olayların Sunumu ve Tartışılması
14- Bölgesel, Ulusal ve Küresel Düzeyde Çevre Sağlığı Konularındaki Güncel Olayların Sunumu ve Tartışılması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Çevre sağlığını etkileme potansiyeline sahip önemli sorunları belirler,
2- Çevre sağlığını etkileme potansiyeline sahip önemli sorunları analiz eder,
3- Çevre sağlığını etkileme potansiyeline sahip önemli sorunları çözer,
4- Tehlike tanımlama, maruziyet değerlendirmesi, risk değerlendirmesi, risk yönetimi ve risk iletişim tekniklerini tartışır,
5- Olumsuz sağlık sonuçlarına yol açan işyeri ve genel çevredeki maruz kalınan faktörleri araştırır,
6- Bölgesel, ulusal ve küresel düzeyde çevre sağlığı konularında bilimsel makaleleri, güncel olayları ve popüler literatürü kritik ederek değerlendirir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olur, bunları kullanabilir.
2- Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanır.
3- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
4- Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilir.
5- Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
6- Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir.
7- Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenir.
8- Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanır.
9- Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
10- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır.
11- Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
12- Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanır.
13- Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
14- Biyolojik teknolojileri eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygulayabilme konularında yeterli bilince sahip olur.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     81
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Güler, Ç. (Ed.). Çevre Sağlığı (Çevre ve Ekoloji Bağlantılarıyla), Yazıt Yayıncılık, 2012.
Yardımcı Kaynaklar Derste, yardımcı kaynak olarak bilimsel raporlar ve makaleler gibi çeşitli güncel belgeler kullanılır.

Ders ile ilgili dosyalar